Art & Design 4
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Czwarta aukcja dzieł sztuki i unikatowego designu już trwa w Internecie! Licytować można wyłącznie na portalu Artinfo.pl do 7 kwietnia do godziny 21:00. Wystawa przedaukcyjna rozpoczyna się 5 kwietnia o godz.18:00 na Mysiej 3 w Warszawie i będzie czynna do zakończenia aukcji.
Katalog aukcyjny:
https://artinfo.pl/katalogi-aukcyjne/art-design-4/internet
Kuratorką cyklu aukcji „Art & Design” jest współpracująca z Artinfo.pl Ewa Mierzejewska, historyczka sztuki, dziennikarka (m.in. Dzień Dobry TVN, Domo+, Dom & Wnętrze), ekspertka w dziedzinie urządzania wnętrz, kuratorka wystaw, organizatorka targów sztuki i designu.
Największą sensacją „Art & Design 4” jest bez wątpienia po raz pierwszy wystawiona na sprzedaż rzeźba Zdzisława Beksińskiego. „Głowa 1” jest odlewem z brązu pracy artysty z lat 60. XX wieku. To pierwszy odlew z limitowanej serii 8 egzemplarzy, certyfikowanej i nadzorowanej przez Muzeum Historyczne w Sanoku. Oryginał z gipsu znajduje w stałej kolekcji sanockiego muzeum i należy do liczącej zaledwie kilka sztuk kolekcji rzeźb znanego artysty.
Na aukcji zaprezentowali swoje rzeźby także inni uznani artyści m.in Norman Leto (nowa rzeźba: „Polska ropa naftowa”), Sylwester Ambroziak („Kobieta stojąca”) oraz Wojciech Pustoła (monumentalna, amorficzna rzeźba z marmuru Calacatta)
W katalogu aukcyjnym tradycyjnie dominuje malarstwo. Wśród kilkudziesięciu obrazów znajdziemy dzieła zarówno twórców dobrze znanych kolekcjonerom, jak i „wschodzących gwiazd” rynku aukcyjnego. Na licytację wystawiono prace m.in. Andrzeja Batora, Grupy The Krasnals, Bartłomieja Otockiego, Jerzego Baranowskiego, Marii Kiesner, Beaty Murawskiej, Ivo Nikića.
„Zależy mi na różnorodności i promowaniu nowych nazwisk. Często, ale nie zawsze, są to bardzo młodzi twórcy. Stawiam na dialog międzypokoleniowy. Nie segreguję artystów pod względem daty urodzenia, tylko jakości tego, co tworzą” – mówi Ewa Mierzejewska.
Uwagę na aukcji przykuwają zarówno obrazy młodziutkiej Julii Woronowicz (ur. 1997), jak i profesora gdańskiej ASP Macieja Świeszewskiego (ur. 1950). Kolekcjonerów fotografii zaskoczy z pewnością namalowany olejem akt Wacława Wantucha (ur. 1965). Dla wielbicieli geometrycznych kompozycji gratką będzie obraz Lu Svenssona (ur. 1989) zamykający jego cykl „Hołd dla Agnes Martin”.
Tak jak w każdej aukcji z cyklu „Art & Design” na licytację wystawiono również obiekty autorstwa czołowych polskich designerów. Są to przedmioty z pogranicza sztuki „czystej” i „użytkowej”, unikaty lub modele ze ściśle limitowanych serii. Tym razem w katalogu aukcyjnym znalazły się m.in. stolik żeliwny Tomka Rygalika z minikolekcji „Tables Are Forever” stworzonej dla galerii Rossana Orlandii w Mediolanie oraz prototyp kuchennej wersji stołka Plopp Oskara Zięty z 2011 roku, która nigdy nie weszła do masowej produkcji. To absolutny unikat.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.