Komunikaty PR

Art & Design 5 – aukcja inna niż wszystkie

2022-09-23  |  12:50
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Dzieła współczesnych polskich artystów i niezwykłe, kolekcjonerskie obiekty z całego świata. Malarstwo i rzeźba. Kultowe animacje i artystyczne bootlegi. To wszystko można licytować na najnowszej aukcji z cyklu Art & Design od 23 września do 11 października na platformie Artinfo.pl.

Maseczka Juliette Binoche, która stanowiła część jej kostiumu w cyberpunkowym filmie „Ghost in the Shell”. Deskorolka z autografem Tonyego Hawka i rękawica MMA z autografem Joanny Jędrzejczyk. Dmuchany „Hulk Elvis” z wystawy Jeffa Koonsa ze słynnej londyńskiej wystawy w Gagosian Gallery. Komplet porcelany z motywami z twórczości Keitha Haringa. Figurka KAWS z limitowanej kolekcji dla MoMa. Oryginalne rysunki animatorów kultowych kreskówek, takich jak Beavis i Butt-Head i Czarodziejka z Księżyca. Do tego dzieła najlepszych światowych przedstawicieli custom bootleg toys – wśród nich m.in. Sucklord, Lister, Retrogimmick, RYCA, Dziadostwo. Fani bootlegów będą zachwyceni!

Te niezwykłe obiekty można licytować na aukcji Art & Design 5 na platformie Artinfo.pl:

https://artinfo.pl/katalogi-aukcyjne/art-design-5/internet?perPage=100

Aukcja trwa od 123 września do 11 października – finał odbędzie się ostatniego dnia o godzinie 21:00. Wszystkie obiekty można obejrzeć „na żywo” w dniach 29.09-2.10 na wystawie na ul. Mysiej 3 (III piętro) w Warszawie. Wernisaż wystawy w dniu 29.09 o godz. 18:00 (wstęp wolny). W dniach 30.09-2.10 wystawa czynna w godz. 10:00-20:00.

Aukcja Art & Design na Artinfo.pl organizowana jest po raz piąty. Jej kuratorką i główną organizatorką jest Ewa Mierzejewska. Tym razem na aukcję wybrała 87 obiekty, w tym 64 dzieła tradycyjnie rozumianej sztuki – głównie obrazy, ale w ofercie znajdziemy też grafikę, rzeźbę i rysunek. Do współpracy kuratorka zaprosiła Marka Kasperskiego, twórcę galerii Artkomis.pl, kolekcjonera sztuki pop-kultury, którego zbiory pokazywane były m.in. na Independent Collectors czy w Forbes. Marek Kasperski na aukcję Art & Design 5 przeznaczył 23 obiekty stanowiące przekrój jego zainteresowań: memorabilia, animation art, sztukę użytkową i bootleg toys – a to tylko niewielki fragment jego ogromnej kolekcji.

Marek Kasperski: – Kiedy Ewa Mierzejewska zaprosiła mnie do projektu Art & Design powiedziałem, że pewnie ktoś mógłby uznać moją kolekcję za najgłupszą w Polsce  raz, że spora jej część dotyczy tematu śmiechu i absurdu, dwa, że przełamuje zastane schematy medium, odnajdując sztukę m.in. pośród zabawek. Ale skoro są w niej obiekty klasy światowej, a podobne licytowane są w renomowanych domach aukcyjnych jak Heritage, Chisties, Sotheby to chyba czas potraktować je bardziej serio.

Trzonem katalogu aukcyjnego pozostało malarstwo. Autorami licytowanych obrazów są współcześnie tworzący artyści. Po raz pierwszy swoje prace na Art & Design prezentują m.in. Marek Okrassa, Urszula Tekieli, Anna Grzymała, Robert Motelski, Filip Gruszczyński, Olga Mokrzycka-Grospierre. Najnowszy obraz wystawia powracający na rynek aukcyjny Bartłomiej Koter. Nie zabrakło też nazwisk artystów znanych z poprzednich edycji, takich jak Norman Leto, The Krasnals, Ivo Nikic, Natalia Bażowska, Lu Svensson, Magdalena Jędrzejczyk, Jerzy Baranowski, Julita Malinowska, Beata Murawska, Bartłomiej Chwilczyński, Bartek Otocki czy Rafał Olbiński – mistrz realizmu magicznego przekazał na aukcję wyjątkowo okazały, kolorowy rysunek.

To największa i najciekawsza z dotychczasowych aukcji Art & Design – mówi Ewa Mierzejewska, kuratorka. – Wystawiamy na licytację kilkadziesiąt obrazów w tak różnych stylach, że każdy znajdzie coś interesującego dla siebie. Po raz pierwszy na aukcji w Polsce pojawiają się też kolekcjonerskie perełki ze świata. Uprzedzam: niektóre są dość skandalizujące. To jest aukcja dla ludzi o mocnych nerwach i dużym poczuciu humoru.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR Biuro prasowe
2024-11-05 | 12:20

Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR

Jesienią 2024 roku mija 10 lat od momentu, gdy oficjalnie zainaugurowała swoją działalność nowa siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia (NOSPR) w Katowicach. Wystarczyła
Sztuka Święto sztuki i designu w Krakowie
2024-11-04 | 12:10

Święto sztuki i designu w Krakowie

Już po raz 7 w Krakowie zanurzymy się w świecie kreatywnych, inspirujących wizji artystycznych. Podczas kolejnej edycji Targów Artystów i Designerów „Nówka Sztuka” swoje prace zaprezentuje ponad 70 najlepszych twórców, starannie wyselekcjonowanych przez Jury. Targi odbędą się w dniach 9-10 listopada w Pałacu Sztuki. To idealna okazja dla miłośników sztuki, kolekcjonerów, ale też osób, które dopiero poznają ten świat. Targi „Nówka Sztuka” mają na celu inspirować, redefiniować spojrzenie na współczesną estetykę, ale też pozwolić na bezpośrednie nawiązanie kontaktu odbiorcy z artystą. W tym roku zaprezentują się osoby tworzące m.in. fotografię, grafikę, plakat, malarstwo, ceramikę, sztukę użytkową, rzeźbę, tkaniny artystyczne, komiks czy haft wielkoformatowy. „W tym roku otrzymaliśmy naprawdę ogromną liczbę zgłoszeń od artystów. Jak co roku wyselekcjonowaliśmy grupę reprezentującą różne nurty artystyczne. Na pewno każdy odwiedzający nasze targi znajdzie coś dla siebie, coś, co mu się spodoba, zainspiruje go do dalszych artystycznych poszukiwań. W ubiegłym roku nasze wydarzenie odwiedziło ponad 3000 gości. Były to osoby z całej Polski, również z zagranicy. Możliwość obcowania ze sztuką, rozmowy z artystami, wymienianie doświadczeń z innymi uczestnikami jest wyjątkowe, i to zapewniamy co roku wszystkim odwiedzającym” – mówi Alicja Panasiewicz, prezeska Fundacji Nówka Sztuka, która jest organizatorem Targów. Podczas wydarzenia zobaczymy m.in. prace Tomasza Bereźnickiego, autora komiksów, ilustracji, okładek książek i czasopism, a także projektów witraży. Z kolei Maciej Rakowski zaprezentuje minimalistyczne monochromatyczne miniatury wykonane tuszem i kredką z elementami kolażu. Na miłośników malarstwa czekać będą prace m.in. Marceliny Łazarek, Natki Biegalskiej czy Magdaleny Buk. Nie zabraknie też form użytkowych: swoją ceramikę pokażą NOMAD Ceramic oraz LEP.TO Studio, tkaninę MOST studio, a także zobaczymy haft wielkoformatowy autorstwa Karoliny Szwedt. Targom towarzyszyć będzie wystawa Gabrieli Chrabąszcz „What It Feels Like for a Girl?” w Galerii Pryzmat, która potrwa od 7 do 13 listopada. Kuratorką jest Alicja Głuszek, a tematem niewidzialna opresja, poprzez wstyd kontrolująca zachowania i ciała kobiet, wyrażona formą haftu i miękkich form rzeźbiarskich. Podczas festiwalowego weekendu odbywać się będą również warsztaty dla dzieci i dorosłych. Wśród nich m.in. warsztaty kintsugi, projektowania etnozabawki czy tworzenie nowoczesnego domu dla Smoka Wawelskiego. Organizatorem Targów jest Fundacja Nówka Sztuka. Projekt został współfinansowany ze środków Miasta Krakowa.                                                                                                 
Sztuka Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
2024-11-04 | 09:00

Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego

Warszawski Maraton Fotograficzny to inicjatywa kawiarni Green Caffè Nero, dedykowana wszystkim pasjonatom fotografii – zarówno profesjonalistom, jak i amatorom. Uczestnicy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.