Art & Design 5 – aukcja inna niż wszystkie
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Dzieła współczesnych polskich artystów i niezwykłe, kolekcjonerskie obiekty z całego świata. Malarstwo i rzeźba. Kultowe animacje i artystyczne bootlegi. To wszystko można licytować na najnowszej aukcji z cyklu Art & Design od 23 września do 11 października na platformie Artinfo.pl.
Maseczka Juliette Binoche, która stanowiła część jej kostiumu w cyberpunkowym filmie „Ghost in the Shell”. Deskorolka z autografem Tony’ego Hawka i rękawica MMA z autografem Joanny Jędrzejczyk. Dmuchany „Hulk Elvis” z wystawy Jeffa Koonsa ze słynnej londyńskiej wystawy w Gagosian Gallery. Komplet porcelany z motywami z twórczości Keitha Haringa. Figurka KAWS z limitowanej kolekcji dla MoMa. Oryginalne rysunki animatorów kultowych kreskówek, takich jak „Beavis i Butt-Head” i „Czarodziejka z Księżyca”. Do tego dzieła najlepszych światowych przedstawicieli custom bootleg toys – wśród nich m.in. Sucklord, Lister, Retrogimmick, RYCA, Dziadostwo. Fani bootlegów będą zachwyceni!
Te niezwykłe obiekty można licytować na aukcji Art & Design 5 na platformie Artinfo.pl:
https://artinfo.pl/katalogi-aukcyjne/art-design-5/internet?perPage=100
Aukcja trwa od 123 września do 11 października – finał odbędzie się ostatniego dnia o godzinie 21:00. Wszystkie obiekty można obejrzeć „na żywo” w dniach 29.09-2.10 na wystawie na ul. Mysiej 3 (III piętro) w Warszawie. Wernisaż wystawy w dniu 29.09 o godz. 18:00 (wstęp wolny). W dniach 30.09-2.10 wystawa czynna w godz. 10:00-20:00.
Aukcja Art & Design na Artinfo.pl organizowana jest po raz piąty. Jej kuratorką i główną organizatorką jest Ewa Mierzejewska. Tym razem na aukcję wybrała 87 obiekty, w tym 64 dzieła tradycyjnie rozumianej sztuki – głównie obrazy, ale w ofercie znajdziemy też grafikę, rzeźbę i rysunek. Do współpracy kuratorka zaprosiła Marka Kasperskiego, twórcę galerii Artkomis.pl, kolekcjonera sztuki pop-kultury, którego zbiory pokazywane były m.in. na Independent Collectors czy w Forbes. Marek Kasperski na aukcję Art & Design 5 przeznaczył 23 obiekty stanowiące przekrój jego zainteresowań: memorabilia, animation art, sztukę użytkową i bootleg toys – a to tylko niewielki fragment jego ogromnej kolekcji.
Marek Kasperski: – Kiedy Ewa Mierzejewska zaprosiła mnie do projektu Art & Design powiedziałem, że pewnie ktoś mógłby uznać moją kolekcję za najgłupszą w Polsce – raz, że spora jej część dotyczy tematu śmiechu i absurdu, dwa, że przełamuje zastane schematy medium, odnajdując sztukę m.in. pośród zabawek. Ale skoro są w niej obiekty klasy światowej, a podobne licytowane są w renomowanych domach aukcyjnych jak Heritage, Chistie’s, Sotheby’s – to chyba czas potraktować je bardziej serio.”
Trzonem katalogu aukcyjnego pozostało malarstwo. Autorami licytowanych obrazów są współcześnie tworzący artyści. Po raz pierwszy swoje prace na Art & Design prezentują m.in. Marek Okrassa, Urszula Tekieli, Anna Grzymała, Robert Motelski, Filip Gruszczyński, Olga Mokrzycka-Grospierre. Najnowszy obraz wystawia powracający na rynek aukcyjny Bartłomiej Koter. Nie zabrakło też nazwisk artystów znanych z poprzednich edycji, takich jak Norman Leto, The Krasnals, Ivo Nikic, Natalia Bażowska, Lu Svensson, Magdalena Jędrzejczyk, Jerzy Baranowski, Julita Malinowska, Beata Murawska, Bartłomiej Chwilczyński, Bartek Otocki czy Rafał Olbiński – mistrz realizmu magicznego przekazał na aukcję wyjątkowo okazały, kolorowy rysunek.
„To największa i najciekawsza z dotychczasowych aukcji Art & Design – mówi Ewa Mierzejewska, kuratorka. – Wystawiamy na licytację kilkadziesiąt obrazów w tak różnych stylach, że każdy znajdzie coś interesującego dla siebie. Po raz pierwszy na aukcji w Polsce pojawiają się też kolekcjonerskie perełki ze świata. Uprzedzam: niektóre są dość skandalizujące. To jest aukcja dla ludzi o mocnych nerwach i dużym poczuciu humoru.”
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.