Komunikaty PR

Art & Design 5 – aukcja inna niż wszystkie

2022-09-23  |  12:50
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Dzieła współczesnych polskich artystów i niezwykłe, kolekcjonerskie obiekty z całego świata. Malarstwo i rzeźba. Kultowe animacje i artystyczne bootlegi. To wszystko można licytować na najnowszej aukcji z cyklu Art & Design od 23 września do 11 października na platformie Artinfo.pl.

Maseczka Juliette Binoche, która stanowiła część jej kostiumu w cyberpunkowym filmie „Ghost in the Shell”. Deskorolka z autografem Tonyego Hawka i rękawica MMA z autografem Joanny Jędrzejczyk. Dmuchany „Hulk Elvis” z wystawy Jeffa Koonsa ze słynnej londyńskiej wystawy w Gagosian Gallery. Komplet porcelany z motywami z twórczości Keitha Haringa. Figurka KAWS z limitowanej kolekcji dla MoMa. Oryginalne rysunki animatorów kultowych kreskówek, takich jak Beavis i Butt-Head i Czarodziejka z Księżyca. Do tego dzieła najlepszych światowych przedstawicieli custom bootleg toys – wśród nich m.in. Sucklord, Lister, Retrogimmick, RYCA, Dziadostwo. Fani bootlegów będą zachwyceni!

Te niezwykłe obiekty można licytować na aukcji Art & Design 5 na platformie Artinfo.pl:

https://artinfo.pl/katalogi-aukcyjne/art-design-5/internet?perPage=100

Aukcja trwa od 123 września do 11 października – finał odbędzie się ostatniego dnia o godzinie 21:00. Wszystkie obiekty można obejrzeć „na żywo” w dniach 29.09-2.10 na wystawie na ul. Mysiej 3 (III piętro) w Warszawie. Wernisaż wystawy w dniu 29.09 o godz. 18:00 (wstęp wolny). W dniach 30.09-2.10 wystawa czynna w godz. 10:00-20:00.

Aukcja Art & Design na Artinfo.pl organizowana jest po raz piąty. Jej kuratorką i główną organizatorką jest Ewa Mierzejewska. Tym razem na aukcję wybrała 87 obiekty, w tym 64 dzieła tradycyjnie rozumianej sztuki – głównie obrazy, ale w ofercie znajdziemy też grafikę, rzeźbę i rysunek. Do współpracy kuratorka zaprosiła Marka Kasperskiego, twórcę galerii Artkomis.pl, kolekcjonera sztuki pop-kultury, którego zbiory pokazywane były m.in. na Independent Collectors czy w Forbes. Marek Kasperski na aukcję Art & Design 5 przeznaczył 23 obiekty stanowiące przekrój jego zainteresowań: memorabilia, animation art, sztukę użytkową i bootleg toys – a to tylko niewielki fragment jego ogromnej kolekcji.

Marek Kasperski: – Kiedy Ewa Mierzejewska zaprosiła mnie do projektu Art & Design powiedziałem, że pewnie ktoś mógłby uznać moją kolekcję za najgłupszą w Polsce  raz, że spora jej część dotyczy tematu śmiechu i absurdu, dwa, że przełamuje zastane schematy medium, odnajdując sztukę m.in. pośród zabawek. Ale skoro są w niej obiekty klasy światowej, a podobne licytowane są w renomowanych domach aukcyjnych jak Heritage, Chisties, Sotheby to chyba czas potraktować je bardziej serio.

Trzonem katalogu aukcyjnego pozostało malarstwo. Autorami licytowanych obrazów są współcześnie tworzący artyści. Po raz pierwszy swoje prace na Art & Design prezentują m.in. Marek Okrassa, Urszula Tekieli, Anna Grzymała, Robert Motelski, Filip Gruszczyński, Olga Mokrzycka-Grospierre. Najnowszy obraz wystawia powracający na rynek aukcyjny Bartłomiej Koter. Nie zabrakło też nazwisk artystów znanych z poprzednich edycji, takich jak Norman Leto, The Krasnals, Ivo Nikic, Natalia Bażowska, Lu Svensson, Magdalena Jędrzejczyk, Jerzy Baranowski, Julita Malinowska, Beata Murawska, Bartłomiej Chwilczyński, Bartek Otocki czy Rafał Olbiński – mistrz realizmu magicznego przekazał na aukcję wyjątkowo okazały, kolorowy rysunek.

To największa i najciekawsza z dotychczasowych aukcji Art & Design – mówi Ewa Mierzejewska, kuratorka. – Wystawiamy na licytację kilkadziesiąt obrazów w tak różnych stylach, że każdy znajdzie coś interesującego dla siebie. Po raz pierwszy na aukcji w Polsce pojawiają się też kolekcjonerskie perełki ze świata. Uprzedzam: niektóre są dość skandalizujące. To jest aukcja dla ludzi o mocnych nerwach i dużym poczuciu humoru.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.