Art & Design 5 – aukcja inna niż wszystkie
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Dzieła współczesnych polskich artystów i niezwykłe, kolekcjonerskie obiekty z całego świata. Malarstwo i rzeźba. Kultowe animacje i artystyczne bootlegi. To wszystko można licytować na najnowszej aukcji z cyklu Art & Design od 23 września do 11 października na platformie Artinfo.pl.
Maseczka Juliette Binoche, która stanowiła część jej kostiumu w cyberpunkowym filmie „Ghost in the Shell”. Deskorolka z autografem Tony’ego Hawka i rękawica MMA z autografem Joanny Jędrzejczyk. Dmuchany „Hulk Elvis” z wystawy Jeffa Koonsa ze słynnej londyńskiej wystawy w Gagosian Gallery. Komplet porcelany z motywami z twórczości Keitha Haringa. Figurka KAWS z limitowanej kolekcji dla MoMa. Oryginalne rysunki animatorów kultowych kreskówek, takich jak „Beavis i Butt-Head” i „Czarodziejka z Księżyca”. Do tego dzieła najlepszych światowych przedstawicieli custom bootleg toys – wśród nich m.in. Sucklord, Lister, Retrogimmick, RYCA, Dziadostwo. Fani bootlegów będą zachwyceni!
Te niezwykłe obiekty można licytować na aukcji Art & Design 5 na platformie Artinfo.pl:
https://artinfo.pl/katalogi-aukcyjne/art-design-5/internet?perPage=100
Aukcja trwa od 123 września do 11 października – finał odbędzie się ostatniego dnia o godzinie 21:00. Wszystkie obiekty można obejrzeć „na żywo” w dniach 29.09-2.10 na wystawie na ul. Mysiej 3 (III piętro) w Warszawie. Wernisaż wystawy w dniu 29.09 o godz. 18:00 (wstęp wolny). W dniach 30.09-2.10 wystawa czynna w godz. 10:00-20:00.
Aukcja Art & Design na Artinfo.pl organizowana jest po raz piąty. Jej kuratorką i główną organizatorką jest Ewa Mierzejewska. Tym razem na aukcję wybrała 87 obiekty, w tym 64 dzieła tradycyjnie rozumianej sztuki – głównie obrazy, ale w ofercie znajdziemy też grafikę, rzeźbę i rysunek. Do współpracy kuratorka zaprosiła Marka Kasperskiego, twórcę galerii Artkomis.pl, kolekcjonera sztuki pop-kultury, którego zbiory pokazywane były m.in. na Independent Collectors czy w Forbes. Marek Kasperski na aukcję Art & Design 5 przeznaczył 23 obiekty stanowiące przekrój jego zainteresowań: memorabilia, animation art, sztukę użytkową i bootleg toys – a to tylko niewielki fragment jego ogromnej kolekcji.
Marek Kasperski: – Kiedy Ewa Mierzejewska zaprosiła mnie do projektu Art & Design powiedziałem, że pewnie ktoś mógłby uznać moją kolekcję za najgłupszą w Polsce – raz, że spora jej część dotyczy tematu śmiechu i absurdu, dwa, że przełamuje zastane schematy medium, odnajdując sztukę m.in. pośród zabawek. Ale skoro są w niej obiekty klasy światowej, a podobne licytowane są w renomowanych domach aukcyjnych jak Heritage, Chistie’s, Sotheby’s – to chyba czas potraktować je bardziej serio.”
Trzonem katalogu aukcyjnego pozostało malarstwo. Autorami licytowanych obrazów są współcześnie tworzący artyści. Po raz pierwszy swoje prace na Art & Design prezentują m.in. Marek Okrassa, Urszula Tekieli, Anna Grzymała, Robert Motelski, Filip Gruszczyński, Olga Mokrzycka-Grospierre. Najnowszy obraz wystawia powracający na rynek aukcyjny Bartłomiej Koter. Nie zabrakło też nazwisk artystów znanych z poprzednich edycji, takich jak Norman Leto, The Krasnals, Ivo Nikic, Natalia Bażowska, Lu Svensson, Magdalena Jędrzejczyk, Jerzy Baranowski, Julita Malinowska, Beata Murawska, Bartłomiej Chwilczyński, Bartek Otocki czy Rafał Olbiński – mistrz realizmu magicznego przekazał na aukcję wyjątkowo okazały, kolorowy rysunek.
„To największa i najciekawsza z dotychczasowych aukcji Art & Design – mówi Ewa Mierzejewska, kuratorka. – Wystawiamy na licytację kilkadziesiąt obrazów w tak różnych stylach, że każdy znajdzie coś interesującego dla siebie. Po raz pierwszy na aukcji w Polsce pojawiają się też kolekcjonerskie perełki ze świata. Uprzedzam: niektóre są dość skandalizujące. To jest aukcja dla ludzi o mocnych nerwach i dużym poczuciu humoru.”

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.