Artshow – sztuka współczesna dla każdego
iPublicity
Saturna 9
05-509 Józefosław
edyta.bach|ipublicity.pl| |edyta.bach|ipublicity.pl
501232302
www.ipublicity.pl
Kilkaset prac, 80 artystów, wykłady, pokazy malowania oraz aukcja obrazów. To wszystko będzie miało miejsce na Artshow. Wszystkie dzieła sztuki przeznaczone są na sprzedaż, a większość ich twórców zapowiedziała obecność na wydarzeniu. Artshow odbędzie się 3 i 4 czerwca w warszawskiej Fabryce Norblina.
– Sztuka współczesna jest modna, a odwiedziny na Artshow to najlepszy sposób, aby się z nią zaprzyjaźnić – przekonują organizatorki Ewa Mierzejewska i Agnieszka Gruszczyńska-Hyc. – Chcemy skrócić dystans między twórcą i odbiorcą sztuki, dać im możliwość spotkania i bezpośredniego kontaktu. Każdy, kto do nas przyjdzie, będzie mógł osobiście porozmawiać z artystami, poradzić się ekspertów i wybrać dzieło sztuki dla siebie.
Na głównej wystawie Artshow do obejrzenia i kupienia będzie kilkaset prac prezentowanych przez 80 artystów. Największą grupę stanowić będą malarze. Wśród nich znajdą się zarówno artyści z wieloletnim dorobkiem twórczym, profesorowie i wykładowcy Akademii Sztuk Pięknych (np. dr Iga Święcicka, dr Marta Banaszak, prof. Andrzej Bednarczyk, prof. Marek Dzienkiewicz), jak i wschodzące gwiazdy (np. Milena Krasnopiórko, Izabela Siemiątkowska, Rafał Tylicki). Na Artshow zobaczymy także dzieła kilku znakomitych rzeźbiarzy, m.in. Tomasza Koclęgi, Dariusza Madejskiego czy Olgi Prokop-Miśniakiewicz.
Na terenie Artshow podczas całego wydarzenia trwać będą wykłady, prelekcje i pokazy działań twórczych na żywo. W programie m.in. panel dyskusyjny z udziałem organizatorek Artshow i architekta Krzysztofa Mirucia na temat sztuki we wnętrzach („Po co nam sztuka w domu?”, sobota, g.12:30), oraz eksperckie wykłady na temat podstaw kolekcjonowania sztuki („Od czego zacząć i jak zarządzać kolekcją”, sobota, g. 11:00) i zarabiania na sztuce („Inwestowanie w sztukę jako ochrona przed inflacją”, niedziela, g.12:00).
Pełen program na stronie artshowevents.pl.
Główną atrakcją będzie otwarta dla publiczności aukcja wyselekcjonowanych dzieł sztuki. Rozpocznie się w niedzielę o 15:00 – wybrano na nią 37 obrazów. Jak podkreślają organizatorki, większość wystawionych na licytację prac będzie można zakupić w bardzo przystępnych cenach. Nie zabraknie też kolekcjonerskich perełek. W katalogu aukcyjnym pojawiły się znane z rynku sztuki nazwiska, takie jak Marek Okrassa, Maria Kiesner, Julita Malinowska, Grzegorz Worpus-Budziejewski, Łukasz Olek, Lu Svensson, Filip Gruszczyński czy Karifurava. Dwa spośród wystawionych na aukcję obrazów powstaną dzień wcześniej – w obecności publiczności, podczas pokazu malowania „na żywo” (sobota, 14:30 -18:00).
Wszystkie prace wystawione na aukcję (wraz z cenami wywoławczymi) można już oglądać na stronie: https://artshowevents.pl/aukcja/
Na Artshow zobaczymy też niezwykle efektowne, przygotowane specjalnie na tę okazję instalacje artystyczne partnerów wydarzenia, czyli firm Laufen, Deer Design i Jung. Każda z instalacji jest wynikiem twórczego dialogu artystów i designerów. Sztuka użytkowa i sztuki wizualne łączą się w nich w harmonijną całość.
Bilety do nabycia na stronie artshowevents.pl, w aplikacjach Going i Empik Bilety w salonach Empik na terenie całego kraju.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.