Artshow – sztuka współczesna dla każdego
iPublicity
Saturna 9
05-509 Józefosław
edyta.bach|ipublicity.pl| |edyta.bach|ipublicity.pl
501232302
www.ipublicity.pl
Kilkaset prac, 80 artystów, wykłady, pokazy malowania oraz aukcja obrazów. To wszystko będzie miało miejsce na Artshow. Wszystkie dzieła sztuki przeznaczone są na sprzedaż, a większość ich twórców zapowiedziała obecność na wydarzeniu. Artshow odbędzie się 3 i 4 czerwca w warszawskiej Fabryce Norblina.
– Sztuka współczesna jest modna, a odwiedziny na Artshow to najlepszy sposób, aby się z nią zaprzyjaźnić – przekonują organizatorki Ewa Mierzejewska i Agnieszka Gruszczyńska-Hyc. – Chcemy skrócić dystans między twórcą i odbiorcą sztuki, dać im możliwość spotkania i bezpośredniego kontaktu. Każdy, kto do nas przyjdzie, będzie mógł osobiście porozmawiać z artystami, poradzić się ekspertów i wybrać dzieło sztuki dla siebie.
Na głównej wystawie Artshow do obejrzenia i kupienia będzie kilkaset prac prezentowanych przez 80 artystów. Największą grupę stanowić będą malarze. Wśród nich znajdą się zarówno artyści z wieloletnim dorobkiem twórczym, profesorowie i wykładowcy Akademii Sztuk Pięknych (np. dr Iga Święcicka, dr Marta Banaszak, prof. Andrzej Bednarczyk, prof. Marek Dzienkiewicz), jak i wschodzące gwiazdy (np. Milena Krasnopiórko, Izabela Siemiątkowska, Rafał Tylicki). Na Artshow zobaczymy także dzieła kilku znakomitych rzeźbiarzy, m.in. Tomasza Koclęgi, Dariusza Madejskiego czy Olgi Prokop-Miśniakiewicz.
Na terenie Artshow podczas całego wydarzenia trwać będą wykłady, prelekcje i pokazy działań twórczych na żywo. W programie m.in. panel dyskusyjny z udziałem organizatorek Artshow i architekta Krzysztofa Mirucia na temat sztuki we wnętrzach („Po co nam sztuka w domu?”, sobota, g.12:30), oraz eksperckie wykłady na temat podstaw kolekcjonowania sztuki („Od czego zacząć i jak zarządzać kolekcją”, sobota, g. 11:00) i zarabiania na sztuce („Inwestowanie w sztukę jako ochrona przed inflacją”, niedziela, g.12:00).
Pełen program na stronie artshowevents.pl.
Główną atrakcją będzie otwarta dla publiczności aukcja wyselekcjonowanych dzieł sztuki. Rozpocznie się w niedzielę o 15:00 – wybrano na nią 37 obrazów. Jak podkreślają organizatorki, większość wystawionych na licytację prac będzie można zakupić w bardzo przystępnych cenach. Nie zabraknie też kolekcjonerskich perełek. W katalogu aukcyjnym pojawiły się znane z rynku sztuki nazwiska, takie jak Marek Okrassa, Maria Kiesner, Julita Malinowska, Grzegorz Worpus-Budziejewski, Łukasz Olek, Lu Svensson, Filip Gruszczyński czy Karifurava. Dwa spośród wystawionych na aukcję obrazów powstaną dzień wcześniej – w obecności publiczności, podczas pokazu malowania „na żywo” (sobota, 14:30 -18:00).
Wszystkie prace wystawione na aukcję (wraz z cenami wywoławczymi) można już oglądać na stronie: https://artshowevents.pl/aukcja/
Na Artshow zobaczymy też niezwykle efektowne, przygotowane specjalnie na tę okazję instalacje artystyczne partnerów wydarzenia, czyli firm Laufen, Deer Design i Jung. Każda z instalacji jest wynikiem twórczego dialogu artystów i designerów. Sztuka użytkowa i sztuki wizualne łączą się w nich w harmonijną całość.
Bilety do nabycia na stronie artshowevents.pl, w aplikacjach Going i Empik Bilety w salonach Empik na terenie całego kraju.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.