Artshow – sztuka współczesna dla każdego
iPublicity
Saturna 9
05-509 Józefosław
edyta.bach|ipublicity.pl| |edyta.bach|ipublicity.pl
501232302
www.ipublicity.pl
Kilkaset prac, 80 artystów, wykłady, pokazy malowania oraz aukcja obrazów. To wszystko będzie miało miejsce na Artshow. Wszystkie dzieła sztuki przeznaczone są na sprzedaż, a większość ich twórców zapowiedziała obecność na wydarzeniu. Artshow odbędzie się 3 i 4 czerwca w warszawskiej Fabryce Norblina.
– Sztuka współczesna jest modna, a odwiedziny na Artshow to najlepszy sposób, aby się z nią zaprzyjaźnić – przekonują organizatorki Ewa Mierzejewska i Agnieszka Gruszczyńska-Hyc. – Chcemy skrócić dystans między twórcą i odbiorcą sztuki, dać im możliwość spotkania i bezpośredniego kontaktu. Każdy, kto do nas przyjdzie, będzie mógł osobiście porozmawiać z artystami, poradzić się ekspertów i wybrać dzieło sztuki dla siebie.
Na głównej wystawie Artshow do obejrzenia i kupienia będzie kilkaset prac prezentowanych przez 80 artystów. Największą grupę stanowić będą malarze. Wśród nich znajdą się zarówno artyści z wieloletnim dorobkiem twórczym, profesorowie i wykładowcy Akademii Sztuk Pięknych (np. dr Iga Święcicka, dr Marta Banaszak, prof. Andrzej Bednarczyk, prof. Marek Dzienkiewicz), jak i wschodzące gwiazdy (np. Milena Krasnopiórko, Izabela Siemiątkowska, Rafał Tylicki). Na Artshow zobaczymy także dzieła kilku znakomitych rzeźbiarzy, m.in. Tomasza Koclęgi, Dariusza Madejskiego czy Olgi Prokop-Miśniakiewicz.
Na terenie Artshow podczas całego wydarzenia trwać będą wykłady, prelekcje i pokazy działań twórczych na żywo. W programie m.in. panel dyskusyjny z udziałem organizatorek Artshow i architekta Krzysztofa Mirucia na temat sztuki we wnętrzach („Po co nam sztuka w domu?”, sobota, g.12:30), oraz eksperckie wykłady na temat podstaw kolekcjonowania sztuki („Od czego zacząć i jak zarządzać kolekcją”, sobota, g. 11:00) i zarabiania na sztuce („Inwestowanie w sztukę jako ochrona przed inflacją”, niedziela, g.12:00).
Pełen program na stronie artshowevents.pl.
Główną atrakcją będzie otwarta dla publiczności aukcja wyselekcjonowanych dzieł sztuki. Rozpocznie się w niedzielę o 15:00 – wybrano na nią 37 obrazów. Jak podkreślają organizatorki, większość wystawionych na licytację prac będzie można zakupić w bardzo przystępnych cenach. Nie zabraknie też kolekcjonerskich perełek. W katalogu aukcyjnym pojawiły się znane z rynku sztuki nazwiska, takie jak Marek Okrassa, Maria Kiesner, Julita Malinowska, Grzegorz Worpus-Budziejewski, Łukasz Olek, Lu Svensson, Filip Gruszczyński czy Karifurava. Dwa spośród wystawionych na aukcję obrazów powstaną dzień wcześniej – w obecności publiczności, podczas pokazu malowania „na żywo” (sobota, 14:30 -18:00).
Wszystkie prace wystawione na aukcję (wraz z cenami wywoławczymi) można już oglądać na stronie: https://artshowevents.pl/aukcja/
Na Artshow zobaczymy też niezwykle efektowne, przygotowane specjalnie na tę okazję instalacje artystyczne partnerów wydarzenia, czyli firm Laufen, Deer Design i Jung. Każda z instalacji jest wynikiem twórczego dialogu artystów i designerów. Sztuka użytkowa i sztuki wizualne łączą się w nich w harmonijną całość.
Bilety do nabycia na stronie artshowevents.pl, w aplikacjach Going i Empik Bilety w salonach Empik na terenie całego kraju.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.