Artyści dla dzieci w nowej akcji UNICEF Polska „Dziecko to Dziecko”
Stowarzyszenie UNICEF Polska
ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/
Na całym świecie są ponad dwa miliardy dzieci. Chociaż żyją w różnych krajach i na różnych kontynentach, to trzeba pamiętać, że niezależnie od miejsca urodzenia, rasy, płci czy koloru skóry – dziecko jest zawsze dzieckiem. UNICEF Polska rozpoczyna dzisiaj akcję, w której zaprasza do współpracy artystów-rysowników. Pierwszą osobą, która przygotowała serię rysunków dla dzieci i o dzieciach jest Miriola Dzik.
W ramach akcji „Dziecko to Dziecko” artyści-rysownicy przygotowują serię rysunków dzieci, pokazanych w sposób charakterystyczny dla swojego regionu. Rysunki zawierają też element wspólny dla wszystkich dzieci. Każdy z artystów ma dowolność przedstawienia takiej serii.
Celem naszej akcji jest pokazanie, że dziecko jest zawsze dzieckiem, niezależnie od miejsca pochodzenia, rasy, płci, koloru skóry czy zamożności jego rodziny.. Dzieci to 33% ludzkości, ale 100% naszej przyszłości. Dlatego warto uwrażliwiać wszystkich na potrzeby najmłodszych. Liczymy, że do akcji przyłączy się wielu artystów, dla których będzie to także doskonała okazja do podzielenia się swoim talentem we współpracy z naszą organizacją, powiedział Paweł Barski, Dyrektor Marketingu i Komunikacji UNICEF Polska.
Jako pierwsza dołączyła do akcji UNICEF Polska Miriola Dzik – rysowniczka, autorka serii rysunków „KURA”. KU RAdości czytelników i własnej, tendencyjnie przedstawia życie z zabawnej strony, publikując swoje prace na social media, gdzie obserwują ją tysiące osób. Artystka przygotowała siedem rysunków dzieci z różnych stron świata. Co tydzień, na profilach UNICEF Polska w mediach społecznościowych zostanie zaprezentowana jedna grafika wraz z krótką historią o dzieciach z danego kontynentu.
Pamiętam, gdy byłam dzieckiem, kupowałyśmy z mamą kartki UNICEFu. Teraz mogłam takie przygotować. To wzruszające. Cieszę się, że mogę dołożyć chociażby mały okruszek do tej akcji, powiedziała Miriola Dzik.
Przekaz akcji UNICEF Polska jest jasny: najmłodsi na całym świecie - mimo wielu różnic - są dziećmi. Uśmiechają się, marzą i mają swoje prawa. Zadaniem nas wszystkich - dorosłych - jest traktowanie dziecka z szacunkiem i przestrzeganie przysługujących mu praw. Dotyczy to wszystkich dzieci na całym świecie.
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kobieca figuracja i wyraziste barwy. Wystawa prac Renaty Magdy w Drukarni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.