Aukcja zaginionego obrazu Zdzisława Beksińskiego w Tichauer Art Gallery
Face it
Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl
W piątek 16 września w Tichauer Art Gallery w Browarze Obywatelskim w Tychach podczas wielkiego finisażu wystawy „Beksiński na Śląsku” https://beksinskinaslasku.pl/ odbędzie się aukcja obrazu Zdzisława Beksińskiego ze słynnej kolekcji japońskiej, do niedawna uważanej za zaginioną. Gościem specjalnym wydarzenia będzie Piotr Dmochowski, znany marszand Mistrza. Aukcja zostanie zorganizowana przez Dom Aukcyjny Agra-Art.
W piątek 16 września o godz. 19.00 w Tichauer Art Gallery odbędzie się uroczysty finisaż wystawy „Beksiński na Śląsku”, którego gościem specjalnym będzie Piotr Dmochowski, były marszand artysty, wraz z żoną Anną. Tego wieczoru odbędzie się aukcja jednego z obrazów Zdzisława Beksińskiego z kolekcji japońskiej, którą przeprowadzi Dom Aukcyjny Agra-Art. Będzie to praca z lat 1985-1990, olej na płycie, 92x88,5 cm, sygnowany na odwrocie: ZH | BEKSIŃSKI, której cena wywoławcza to 200.000 PLN. Aby wziąć udział w aukcji, należy się zarejestrować, wysyłając zgłoszenie e-mailem na adres: agra@agraart.pl lub dzwoniąc pod numer (22) 625 08 08 lub 601 352 916. Można także licytować zdalnie przez telefon, internet lub złożyć zlecenie z limitem ceny. Osoby obecne na finisażu będą mogły uczestniczyć na aukcji osobiście. Wydarzenie uświetni występ zespołu Marcin Pater Trio, którego nagroda Grand Prix na konkursie na festiwalu Jazz Nad Odrą zaowocowała współpracą z ikoną polskiej muzyki – Leszkiem Możdżerem.
„Beksiński na Śląsku” https://beksinskinaslasku.pl/ to jedyna w Polsce i tak kompleksowa wystawa poświęcona malarstwu Zdzisława Beksińskiego, która możemy oglądać w Tichauer Art Gallery w Tychach. Widzowie mogą obejrzeć 50 wyselekcjonowanych obrazów z kolekcji Muzeum Historycznego w Sanoku, wyłącznego spadkobiercy Mistrza, do którego przekazywał tylko te swoje dzieła, które uważał za najlepsze, oraz 5 nietuzinkowych dzieł z kolekcji japońskiej, do niedawna uważanych za zaginione. Czynna jest także wystawa „Beksiński Multimedia Exhibition - Human Condition” - multimedialna podróż przez twórczość artysty w ekscytujący sposób łącząca obraz i dźwięk. Wybrane jego dzieła są zaprezentowane na wielkoformatowych ekranach w połączeniu z muzyką lub w stereoskopii (3D), a poprzez technologię VR każdy z odwiedzających może wręcz „wejść do wnętrza obrazów”.
Festiwal „Beksiński na Śląsku” jest organizowany przy współudziale Muzeum Historycznego w Sanoku, Fundacji Beksiński i domu aukcyjnego Agra-Art. Honorowy Patronat objął Marszałek Województwa Śląskiego Jakub Chełstowski. Partnerem strategicznym wystawy są Koleje Śląskie.
Więcej informacji:
https://beksinskinaslasku.pl/
https://www.facebook.com/beksinskinaslasku
https://www.instagram.com/beksinskinaslasku
https://tichauer.pl
Bilety są dostępne w sprzedaży pod linkiem https://beksinskinaslasku.pl/
Możliwy jest również zakup biletów na miejscu w Tichauer Art Gallery.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.