Biurowiec i sztuka, czyli artystyczne oblicze HOPa

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations
ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Przestrzeń biurowca HOP zlokalizowanego na warszawskiej Woli ponownie stała się miejscem organizacji inicjatywy artystycznej. Mowa o wystawie fotografii Dariusza Jasaka, polskiego artysty fotografa, którego prace można zobaczyć w HOPie do połowy stycznia. To pierwsza autorska wystawa Jasaka organizowana w kraju, wcześniej fotografie artysty dostępne były jedynie na międzynarodowych pokazach. W Polsce dwie serie prac - włoskie impresje oraz „High Dimension” prezentowane są w niezwykłej przestrzeni – postmodernistycznym biurowcu HOP, za którego nową estetykę odpowiada projektantka Anna Łoskiewicz. Wydarzenie odbywa się we współpracy ze zlokalizowaną w budynku restauracją LUPO Pasta Fresca.
Idealna synergia sztuki i miejsca jej przedstawienia – tak opisać można najnowszą inicjatywę artystyczną realizowaną w HOPie - wystawę fotografii Dariusza Jasaka, który na prezentację swoich prac wybrał właśnie biurowiec przy ulicy Chmielnej. Dzięki zarządcy budynku, Syrena Real Estate oraz inwestorowi – PineBridge Benson Elliot biurowiec pochodzący z lat 90. przeszedł gruntowną modernizację. Wnętrze HOPa otrzymało ciepłe barwy i miękkie materiały, a uzupełniają je m. in. zielony marmur, korek, lastryko, klimatyczne oświetlenie oraz modułowe meble zaprojektowane przez Annę Łoskiewicz.
HOP w nowej odsłonie bardzo silnie związany jest ze sztuką i promowaniem kultury wśród mieszkańców Warszawy. W biurowcu cyklicznie odbywają się rozmaite przedsięwzięcia artystyczne, a jedno z pomieszczeń budynku zostało przeznaczone na Apartament Artystyczny, czyli mieszkanie goszczące twórców przybywających na zaproszenie instytucji kulturalnych, z którymi współpracuje Syrena Real Estate. Jednym z gości apartamentu jest obecnie artysta Dariusz Jasak na co dzień mieszkający we Florencji. Dzięki wspólnej inicjatywie zarządcy budynku oraz restauracji LUPO Pasta Fresca z dziełami Dariusza Jasaka można zapoznać się na organizowanej po raz pierwszy w Polsce autorskiej wystawie dzieł artysty, które dostępne są dla zwiedzających na parterze i 4 piętrze HOPa.
- HOP to nietypowy biurowiec, bardziej kameralny od reszty tego typu obiektów. Jedynie sześciopiętrowy, z postmodernistyczną spuścizną, której nie staraliśmy się pominąć, a wręcz przeciwnie – chcieliśmy ją wyeksponować i wkomponować w dzisiejszą rzeczywistość. Aktualnie to designerski budynek z kreatywną i otwartą na miasto przestrzenią, która tętni życiem kulturalnym. Poza swoją podstawową funkcją, jaką jest wynajem biur, stanowi też idealną przestrzeń do organizacji wielu wydarzeń artystycznych i jest ciekawym kontekstem do prezentacji dzieł sztuki. Bardzo cieszymy się, że po raz kolejny nasi goście będą mogli doświadczyć w przestrzeniach HOPa wyjątkowych przeżyć, jakie daje spotkanie ze sztuką – mówi Witold Zatoński, założyciel i prezes Syrena Real Estate.
Do 15 stycznia 2024 r. w HOPie zobaczyć można dwa cykle wystawy Dariusza Jasaka: włoskie impresje oraz „High Dimension”. Pierwsza z nich zlokalizowana jest w lobby biurowca, dostępna codziennie w godzinach funkcjonowania budynku. Drugą zobaczyć można na czwartym piętrze HOPa w wybrane dni, kiedy zaplanowane zostały spotkania kuratorskie. Wystawa ma charakter otwarty.
- Cykl „Włoskie impresje” skupia się na detalach i elementach, które wymagają kontemplacji szerszej niż turystyczne oko. To ujęcia budynków, zatopione w bogatym pejzażu ornamenty lub mała architektura, albo po prostu fragment kotar, które w południowym słońcu wyglądają jak rzeźba wykuta w marmurze. „High Dimension” to przyjrzenie się fasadzie jednego z setek wieżowców w taki sposób, w jaki nigdy nie został postrzegany, przez pryzmat dekoracyjnej multiplikacji. Oba cykle powstały też z wykorzystaniem innych technik fotograficznych. Seria “High Dimension” powstała przy użyciu zdjęć elementów architektonicznych i zastosowaniu nowych technologii. Prace włoskie powstały przy użyciu klasycznej fotografii i odwołują się tym samym do tradycji przedstawionych na nich obiektów – mówi Marta Czyż, kuratorka wystawy. - Oba cykle są zestawione ze sobą celowo nie tylko tematem, ale i przestrzenią wystawienniczą. Jedna z nich zostanie zaprezentowana w designerskim i klimatycznym lobby, a druga w surowej i industrialnej przestrzeni budynku HOP – dodaje Marta Czyż.
- Kuratorskie oprowadzania w HOP z Martą Czyż i Dariuszem Jasakiem: soboty 6 i 13 stycznia o godz. 18:00 (miejsce spotkanie - lobby Hop);
- Art aperitivo w Lupo z Dariuszem Jasakiem z oprowadzaniem po wystawie: wtorki 2 i 9 stycznia o godz. 18:00 (miejsce spotkania – Lupo, bez rezerwacji).

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.