Komunikaty PR

Bo Muzea są ważne!

2022-05-16  |  12:40
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Już niedługo, bo 18 maja – obchodzić będziemy Międzynarodowy Dzień Muzeów 2022, w którym organizowanych jest wiele interesujących kulturalnych wydarzeń. Święto muzealników poprzedziły, odbywające się w całej Polsce Noce Muzeów. Firma Geberit bardzo ceni i wspiera działalność muzeów. Współpracuje zresztą z kilkoma placówkami muzealnymi: Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie oraz Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie.

Dzień muzealników – Noc Muzeów

Międzynarodowy Dzień Muzeów to okazja do tego, by podkreślić, jak ważną rolę kulturotwórczą, popularyzatorską i edukacyjną odgrywają muzea, a także by wesprzeć muzealnictwo. Międzynarodowy Dzień Muzeów został ustanowiony w Moskwie 28 maja 1977 roku przez Międzynarodową Radę Muzeów (ICOM, International Council of Museums) działającą przy UNESCO. W dniu swojego święta - 18 maja, muzea na całym świecie organizują: festyny, wystawy, spotkania, konferencje. W obchody wpisuje się Noc Muzeów, wydarzenie pod patronatem Rady Europy zainicjowane w 1997 roku. W ramach Nocy Muzeów placówki muzealne nie tylko umożliwiają oglądanie swoich zbiorów o niecodziennej porze, ale organizują również szereg interesujących imprez upowszechniających wiedzę o kulturalnym dziedzictwie i podsycających zainteresowanie sztuką.

Architektura i kultura Japonii

W Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie Noc Muzeów odbyła się 13 maja. W tę wyjątkową noc muzeum zaprosiło gości do obejrzenia wszystkich bieżących wystaw oraz do wzięcia udziału w specjalnych wydarzeniach m.in. działaniach edukacyjnych dla najmłodszych, wykładzie „Podróż po Japonii”, warsztatach kaligrafii japońskiej i origami czy pokazie parzenia herbaty.

Muzeum Manggha to instytucja, z którą firma Geberit ściśle współpracuje. Jednym z jej ostatnich przedsięwzięć było objęcie mecenatu nad wystawą „Eksperyment. Materiał. Architektura” prezentującą eksperymentalne projekty najbardziej rozpoznawalnego japońskiego architekta Kengo Kumy, niekwestionowanego mistrza współczesnej architektury. Firma Geberit była mecenasem wszystkimi działań związanych z prezentacją dokonań Kengo Kumy, architekta, którego magazyn „Time” uznał za jednego ze stu najbardziej wpływowych ludzi na świecie. Zwieńczeniem wystawy „Eksperyment. Materiał. Architektura” była debata pt. „Czy architektura może nie przyczynić się do katastrofy klimatu”, w której wzięły udział znakomite autorytety w branży, wśród nich wybitny architekt Robert Konieczny oraz Prezes Zarządu Geberit Polska Przemysław Powalacz.

W pałacu króla Jana

Cenną inicjatywą podjętą przez firmę Geberit jest współpraca z prestiżową warszawską placówką muzealną – Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Z wilanowskim muzeum firma Geberit współdziała w ramach 24. edycji konkursu KOŁO „Projekt Łazienki 2022”. Zadaniem uczestników tegorocznej edycji konkursu było zaprojektowanie pawilonu wschodniego wystawowo-recepcyjnego z funkcją toalety publicznej w północnej części ogrodów królewskich Muzeum Pałacu Króla Jana III, tuż obok Oranżerii. Zachęcając do konkursowych zmagań Paweł Jaskanis, Dyrektor Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, historyk sztuki, archeolog, muzealnik, specjalista w zarządzaniu ochroną zabytków i opieką nad nimi oraz juror konkursu KOŁO ,,Projekt Łazienki 2022” stwierdził:

,,Bardzo często potrzebujemy inspiracji – dlatego ten konkurs jest dla nas taki ważny. Historią trzeba grać umiejętnie i dalej ją tworzyć. Jest to trudne w miejscach takich, jak nasze Muzeum, co nie znaczy, że niemożliwe. Już samo zaistnienie w konkursie ze swoim wyjątkowym projektem jest czymś szczególnie cennym – szansą na dostrzeżenie przez krytyków i potencjalnych inwestorów. Zasób inspiracji jest nieograniczony! Właśnie tak widzę sens konkursów od lat urządzanych przez firmę Geberit – jako fantastyczną sposobność w rozwoju zawodowym.”

Uroczysty finał konkursu odbędzie się 14 czerwca 2022 roku, a prace laureatów będzie można podziwiać na wystawie w Wilanowie od 1 lipca do 31 sierpnia 2022 roku. Muzeum, działające w ulubionej letniej rezydencji króla Jana III, zaprosiło gości 14 maja na wyjątkowe wydarzenia: spektakl taneczny inspirowany dekoracją pałacu, widowisko muzyczne, które przeniosło widzów w lata 20. i 30. XX wieku oraz spacer po najstarszych komnatach rezydencji i historycznym parku, w którym powstanie obiekt będący efektem konkursu KOŁO „Projekt Łazienki 2022”.

Związki branży wyposażenia wnętrz ze światem kultury od zawsze są bardzo ścisłe. Firma Geberit swoimi działaniami wpisuje się w ten nurt. Wspólnie z placówkami muzealnymi, z którymi współpracuje, zachęca do świętowania Międzynarodowego Dnia Muzeów.

Więcej informacji na www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edukacja

Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

Handel

Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci

Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.