Centrum Riviera od kilku lat promuje lokalnych artystów. Przed nami kolejna wyst
Działająca już od ponad czterech lat „Riviera Sztuki” na stałe zdążyła wpisać się w świadomości wielu mieszkańców Trójmiasta. Projekt zainicjowany przez gdyńskie Centrum Riviera pozwala młodym twórcom, fotografom czy malarzom, całkowicie nieodpłatnie prezentować prace w formie wystawy organizowanej w jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc na mapie Gdyni. Swoją twórczość właśnie zaprezentowała kolejna lokalna artystka – ilustratorka Urszula Ciupa.
Głównym celem inicjatywy „Riviera Sztuki” jest zagwarantowanie młodym, zdolnym artystom miejsca i przestrzeni do rozwoju. Darmowy projekt, który pozwala na promowanie lokalnych talentów, nie tylko daje szansę twórcom na przedstawienie niezwykle ciekawych prac, ale także przybliża tematykę kultury i sztuki wśród lokalnej społeczności.
Kilkudziesięciu lokalnych artystów już zaprezentowało swoją twórczość
Minęło już ponad cztery lata od kiedy w „Rivierze Sztuki” zaprezentowana została pierwsza wystawa. Do dziś, już niemalże 50 artystów z Trójmiasta i okolic miało okazję przedstawić swoje prace szerokiej grupie odbiorców. Dziesiątki tysięcy ludzi odwiedzających dziennie centrum przełożyło się na promocję lokalnych twórców oraz umożliwiło im przebicie się do szerszej grupy odbiorców.
- Zauważamy, że projekt „Riviera Sztuki” od samego początku funkcjonowania niezmiennie cieszy się dużym uznaniem – zarówno wśród osób odwiedzających centrum, jak i lokalnych artystów. Wśród nich nie brakuje chętnych, którzy chcą zaprezentować swoje prace w naszej przestrzeni – przekonuje Paweł Brach, dyrektor ds. marketingu i PR w Centrum Riviera. – Cieszymy się, że oddaliśmy część Riviery utalentowanym osobom, które posiadają pasję do tego co robią i tworzą niezwykle inspirujące dzieła. Niezwykle upiększają one nasze przestrzenie, a młodzi artyści mają szansę zaprezentować twórczość szerokiej grupie odbiorców, budując tym samym swoją markę – dodaje Paweł Brach.
Centrum Riviera niezmiennie zachęca wszystkich lokalnych artystów z talentem malarskim, fotograficznym czy graficznym do udziału w projekcie. „Riviera Sztuki” umożliwia im zaprezentowanie swojej twórczości oraz tym samym trafienie do zupełnie nowych odbiorców. Wystarczy przesłać kilka swoich prac na adres mailowy: rs@centrumriviera.pl.
Nowa wystawa już dostępna
Rysunki tuszem w formie cienkopisu na papierze – tak w kilku słowach opisać można prace, które od niedawna dostępne są „Rivierze Sztuki”. W ilustracjach dominuje motyw przyrody, lasu oraz zwierząt.
Autorką prac jest Urszula Ciupa, absolwentka Liceum Plastycznego im. Wojciecha Kossaka w Łomży oraz Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Artystka – będąc nauczycielką rysunku i malarstwa w Liceum Sztuk Plastycznych im. Jacka Mydlarskiego w Gdańsku – łączy swoją pasję do sztuki z codzienną pracą. Największą inspiracją dla artystki jest twórczość fińskiej pisarki i rysowniczki Tove Jannson, a dokładniej czarno-białe ilustracje do dobrze znanych Muminków.
Twórczość można zobaczyć także online – na profilach społecznościowych artystki – Facebooku (https://www.facebook.com/SakowskaIlustracje) oraz Instagramie (https://www.instagram.com/umciupa/). Zakup prac Urszuli Ciupy możliwy jest poprzez kontakt mailowy (mail: umsakowska@gmail.com) oraz telefoniczny (tel. 609 376 675).
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.