Komunikaty PR

Centrum Riviera od kilku lat promuje lokalnych artystów. Przed nami kolejna wyst

2022-07-28  |  14:15
Biuro prasowe

Działająca już od ponad czterech lat „Riviera Sztuki” na stałe zdążyła wpisać się w świadomości wielu mieszkańców Trójmiasta. Projekt zainicjowany przez gdyńskie Centrum Riviera pozwala młodym twórcom, fotografom czy malarzom, całkowicie nieodpłatnie prezentować prace w formie wystawy organizowanej w jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc na mapie Gdyni. Swoją twórczość właśnie zaprezentowała kolejna lokalna artystka – ilustratorka Urszula Ciupa.

Głównym celem inicjatywy „Riviera Sztuki” jest zagwarantowanie młodym, zdolnym artystom miejsca i przestrzeni do rozwoju. Darmowy projekt, który pozwala na promowanie lokalnych talentów, nie tylko daje szansę twórcom na przedstawienie niezwykle ciekawych prac, ale także przybliża tematykę kultury i sztuki wśród lokalnej społeczności.

Kilkudziesięciu lokalnych artystów już zaprezentowało swoją twórczość

Minęło już ponad cztery lata od kiedy w „Rivierze Sztuki” zaprezentowana została pierwsza wystawa. Do dziś, już niemalże 50 artystów z Trójmiasta i okolic miało okazję przedstawić swoje prace szerokiej grupie odbiorców. Dziesiątki tysięcy ludzi odwiedzających dziennie centrum przełożyło się na promocję lokalnych twórców oraz umożliwiło im przebicie się do szerszej grupy odbiorców.

- Zauważamy, że projekt „Riviera Sztuki” od samego początku funkcjonowania niezmiennie cieszy się dużym uznaniem – zarówno wśród osób odwiedzających centrum, jak i lokalnych artystów. Wśród nich nie brakuje chętnych, którzy chcą zaprezentować swoje prace w naszej przestrzeni – przekonuje Paweł Brach, dyrektor ds. marketingu i PR w Centrum Riviera. – Cieszymy się, że oddaliśmy część Riviery utalentowanym osobom, które posiadają pasję do tego co robią i tworzą niezwykle inspirujące dzieła. Niezwykle upiększają one nasze przestrzenie, a młodzi artyści mają szansę zaprezentować twórczość szerokiej grupie odbiorców, budując tym samym swoją markę – dodaje Paweł Brach.

Centrum Riviera niezmiennie zachęca wszystkich lokalnych artystów z talentem malarskim, fotograficznym czy graficznym do udziału w projekcie. „Riviera Sztuki” umożliwia im zaprezentowanie swojej twórczości oraz tym samym trafienie do zupełnie nowych odbiorców. Wystarczy przesłać kilka swoich prac na adres mailowy: rs@centrumriviera.pl.

Nowa wystawa już dostępna

Rysunki tuszem w formie cienkopisu na papierze – tak w kilku słowach opisać można prace, które od niedawna dostępne są „Rivierze Sztuki”. W ilustracjach dominuje motyw przyrody, lasu oraz zwierząt.

Autorką prac jest Urszula Ciupa, absolwentka Liceum Plastycznego im. Wojciecha Kossaka w Łomży oraz Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Artystka – będąc nauczycielką rysunku i malarstwa w Liceum Sztuk Plastycznych im. Jacka Mydlarskiego w Gdańsku – łączy swoją pasję do sztuki z codzienną pracą. Największą inspiracją dla artystki jest twórczość fińskiej pisarki i rysowniczki Tove Jannson, a dokładniej czarno-białe ilustracje do dobrze znanych Muminków.

Twórczość można zobaczyć także online – na profilach społecznościowych artystki – Facebooku (https://www.facebook.com/SakowskaIlustracje) oraz Instagramie (https://www.instagram.com/umciupa/). Zakup prac Urszuli Ciupy możliwy jest poprzez kontakt mailowy (mail: umsakowska@gmail.com) oraz telefoniczny (tel. 609 376 675).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR Biuro prasowe
2024-11-05 | 12:20

Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR

Jesienią 2024 roku mija 10 lat od momentu, gdy oficjalnie zainaugurowała swoją działalność nowa siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia (NOSPR) w Katowicach. Wystarczyła
Sztuka Święto sztuki i designu w Krakowie
2024-11-04 | 12:10

Święto sztuki i designu w Krakowie

Już po raz 7 w Krakowie zanurzymy się w świecie kreatywnych, inspirujących wizji artystycznych. Podczas kolejnej edycji Targów Artystów i Designerów „Nówka Sztuka” swoje prace zaprezentuje ponad 70 najlepszych twórców, starannie wyselekcjonowanych przez Jury. Targi odbędą się w dniach 9-10 listopada w Pałacu Sztuki. To idealna okazja dla miłośników sztuki, kolekcjonerów, ale też osób, które dopiero poznają ten świat. Targi „Nówka Sztuka” mają na celu inspirować, redefiniować spojrzenie na współczesną estetykę, ale też pozwolić na bezpośrednie nawiązanie kontaktu odbiorcy z artystą. W tym roku zaprezentują się osoby tworzące m.in. fotografię, grafikę, plakat, malarstwo, ceramikę, sztukę użytkową, rzeźbę, tkaniny artystyczne, komiks czy haft wielkoformatowy. „W tym roku otrzymaliśmy naprawdę ogromną liczbę zgłoszeń od artystów. Jak co roku wyselekcjonowaliśmy grupę reprezentującą różne nurty artystyczne. Na pewno każdy odwiedzający nasze targi znajdzie coś dla siebie, coś, co mu się spodoba, zainspiruje go do dalszych artystycznych poszukiwań. W ubiegłym roku nasze wydarzenie odwiedziło ponad 3000 gości. Były to osoby z całej Polski, również z zagranicy. Możliwość obcowania ze sztuką, rozmowy z artystami, wymienianie doświadczeń z innymi uczestnikami jest wyjątkowe, i to zapewniamy co roku wszystkim odwiedzającym” – mówi Alicja Panasiewicz, prezeska Fundacji Nówka Sztuka, która jest organizatorem Targów. Podczas wydarzenia zobaczymy m.in. prace Tomasza Bereźnickiego, autora komiksów, ilustracji, okładek książek i czasopism, a także projektów witraży. Z kolei Maciej Rakowski zaprezentuje minimalistyczne monochromatyczne miniatury wykonane tuszem i kredką z elementami kolażu. Na miłośników malarstwa czekać będą prace m.in. Marceliny Łazarek, Natki Biegalskiej czy Magdaleny Buk. Nie zabraknie też form użytkowych: swoją ceramikę pokażą NOMAD Ceramic oraz LEP.TO Studio, tkaninę MOST studio, a także zobaczymy haft wielkoformatowy autorstwa Karoliny Szwedt. Targom towarzyszyć będzie wystawa Gabrieli Chrabąszcz „What It Feels Like for a Girl?” w Galerii Pryzmat, która potrwa od 7 do 13 listopada. Kuratorką jest Alicja Głuszek, a tematem niewidzialna opresja, poprzez wstyd kontrolująca zachowania i ciała kobiet, wyrażona formą haftu i miękkich form rzeźbiarskich. Podczas festiwalowego weekendu odbywać się będą również warsztaty dla dzieci i dorosłych. Wśród nich m.in. warsztaty kintsugi, projektowania etnozabawki czy tworzenie nowoczesnego domu dla Smoka Wawelskiego. Organizatorem Targów jest Fundacja Nówka Sztuka. Projekt został współfinansowany ze środków Miasta Krakowa.                                                                                                 
Sztuka Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
2024-11-04 | 09:00

Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego

Warszawski Maraton Fotograficzny to inicjatywa kawiarni Green Caffè Nero, dedykowana wszystkim pasjonatom fotografii – zarówno profesjonalistom, jak i amatorom. Uczestnicy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.