Centrum Riviera zaprasza na wystawę w ramach Gdynia Design Days
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Centrum Riviera zostało partnerem nadbałtyckiego festiwalu designu – Gdynia Design Days. W ramach 17 edycji wydarzenia, od soboty 22 do niedzieli 30 czerwca w Rivierze zostanie zaprezentowana interaktywna instalacja „Bańka informacyjna”. Kuratorkami projektu są Ewelina Antonowicz i Eliza Gawrjołek z Fashion Revolution Poland.
Instalacja, którą będzie można odwiedzić w Rivierze, to interaktywna wystawa, która ma prowokować odwiedzających do refleksji nad mimowolnym zamknięciem w bańkach informacyjnych i ograniczeniami w dostępie do alternatywnych dyskursów. To szczególnie ważne w dobie internetu, algorytmów, mediów społecznościowych, które z pozoru zapewniają łatwy i szybki dostęp do informacji, ale jednocześnie selekcjonują docierające do danych grup odbiorców treści, co niesie ryzyko manipulacji i dezinformacji.
– Tematy poruszane w ramach instalacji obejmują zmiany klimatyczne, kanony normalności i zdrowia, presję dotyczącą wyglądu, etykę społeczną, kapitał i redystrybucję, edukację, naukę oraz (nad)produkcję i (nad)konsumpcję dóbr. Często ulegają one polaryzacji i dezinformacji. Ograniczając się do wąskiego kręgu źródeł, utwierdzamy się w istniejących przekonaniach, co prowadzi do zniekształcenia postrzegania rzeczywistości i tworzenia barier między nami a pełnym spektrum faktów i perspektyw – wyjaśniają kuratorki projektu, Ewelina Antonowicz i Eliza Gawrjołek
Instalacja jest interaktywna, czyli zaprasza klientów do aktywnego uczestnictwa. Została tak zaprojektowana, aby osoby odwiedzające mogły z niej korzystać samodzielnie.
Nowa strategia – jeszcze bliższe relacje z miastem
Wystawa jest wynikiem współpracy, którą nawiązało Centrum Riviera z PPNT Gdynia | Centrum Designu, organizatorem Gdynia Design Days w ramach nowej strategii pozycjonowania obiektu. Jej głównym założeniem jest budowanie jeszcze bliższych związków z miastem, między innymi w oparciu o nawiązania do unikalnego gdyńskiego modernizmu.
Centrum Riviera ma ambicje, by aktywnie uczestniczyć w życiu lokalnej społeczności i wspierać inicjatywy ważne dla mieszkańców Gdyni i regionu - Aleksandra Słowińska, Dyrektor Centrum Riviera – Partnerstwem z tak ważnym dla naszego miasta wydarzeniem udowadniamy, że obiekt komercyjny może z powodzeniem współpracować z instytucjami miejskimi, umożliwiając dotarcie z merytorycznym, ważnym społecznie przekazem do różnych grup odbiorców - również tych, którzy na co dzień rzadko mają okazję stykać się z tego rodzaju projektami i treściami. Zapraszamy serdecznie wszystkich mieszkańców Gdyni i całego Pomorza do odwiedzenia Riviery, wzięcia udziału w wystawie i zwrócenia uwagi na bańki informacyjne, która nas otaczają. Szersze spojrzenie przynosi nowe, atrakcyjne perspektywy.
Gdynia-Zdrój, czyli uzdrowisko 2.0
Hasłem tegorocznego festiwalu Gdynia Design Days jest Gdynia-Zdrój. Miasto w czasie trwania wydarzenia ma się stać miejscem, w którym mieszkańcy i turyści będą mogli szukać odnowy – równowagi i dobrej jakości życia.
Idea ta odnosi się do dbania o fizyczny i psychiczny dobrostan. W tę tematykę wpisuje się również instalacja w Centrum Riviera, która stanie się przestrzenią do krytycznego myślenia i eksplorowania różnorodnych źródeł wiedzy o świecie.
Wystawę można odwiedzić w dniach 22 – 30 czerwca w Centrum Riviera w Gdyni.
O Centrum Riviera
Centrum Riviera w Gdyni to największe centrum handlowo-rozrywkowe na Pomorzu, które już od ponad 10 lat oferuje mieszkańcom miasta i regionu możliwość robienia zakupów i spędzania wolnego czasu. Na powierzchni najmu o wielkości 71 tys. m2 zlokalizowanych jest niemal 250 punktów handlowych i 25 punktów gastronomicznych. Wśród kluczowych najemców znajdują się takie marki jak Auchan, Kino Helios, Zdrofit, TK Maxx, Media Markt. Na terenie obiektu działa również Centrum Obsługi Mieszkańca, placówka Urzędu Miasta Gdynia, w którym każdego dnia sprawy urzędowe załatwia kilkuset mieszkańców.
Centrum Riviera dysponuje 1 700 własnych miejsc parkingowych.
Właścicielem Centrum Riviera jest Union Investment Real Estate GmbH z siedzibą w Hamburgu w Niemczech. Od października 2023 roku obiektem zarządza Apsys Polska.
O Apsys
APSYS jest jednym z wiodących operatorów branży nieruchomości komercyjnych w Polsce i we Francji. Spółka realizuje działania w segmencie nieruchomości handlowych, projektach mixed-use oraz inwestycjach mieszkaniowych. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości.
Apsys zawsze był firmą z wizją i ambicjami, by realizować unikalne projekty, tworzyć miejsca ikoniczne, znaczące, na stałe wpisujące się w tkankę miejską. Począwszy od 2022 r. w swojej działalności spółka kieruje się hasłem “Razem, inne miasto jest możliwe”. Apsys chce jeszcze mocniej i odpowiedzialniej wykorzystywać potencjał miast, wpływać na ich przemiany uwzględniając potrzeby środowiskowe, pobudzać rozwój społeczny i ekonomiczny, a ponadto wspólnie, w oparciu o dialog z interesariuszami, tworzyć komfortowe otoczenie dla ludzi. Celem strategicznym firmy jest zmiana miast na lepsze i tworzenie wyjątkowych miejsc, dzięki którym życie wszystkich staje się piękniejsze.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy wszystkie działania, niezależnie od wielkości i lokalizacji poszczególnych nieruchomości, są̨ dopasowane do potrzeb klienta. Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu. APSYS Polska zarządza obecnie ponad 1 000 000 mkw. GLA w 15 obiektach handlowych zlokalizowanych w 12 największych miastach. Apsys prowadzi także inwestycję mieszkaniową - Solea Mieszkania przy Wyścigach na warszawskim Mokotowie i inwestycje Ogrody Staromiejskie we Wrocławiu.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Marta Wiśniewska: Ludzie czekali na nowy kawałek takiej kolorowej Mandaryny. Jestem mądrzejsza i silniejsza niż kiedyś
Wokalistka zaznacza, że najnowszy singiel „Lecę” to swoiste nowe otwarcie nie tylko w jej karierze muzycznej, ale i w życiu osobistym. Z większą świadomością i bagażem cennych doświadczeń nie chce już teraz popełniać takich błędów jak kiedyś. Czuje, że ma w sobie dużo pozytywnej energii i siły do działania, dlatego zamierza jak najlepiej wykorzystać ten czas. Marta Wiśniewska podkreśla, że pozytywne komentarze utwierdzają ją w tym, że to, co robi, ma sens. Hejterami natomiast nie zamierza się przejmować.
Farmacja
Trwa kontrola szczepień dzieci. Rodzice uchylający się od tego obowiązku muszą się liczyć z karami

Kontrola kart uodpornienia, czyli kontrola szczepień przeciw 13 chorobom zakaźnym, rozpoczęła się 1 kwietnia. Główny Inspektor Sanitarny chce poznać szczegółowe statystyki szczepień dzieci w Polsce, od urodzenia do 19. roku życia. Rodzice, którzy uchylają się od tego obowiązku, muszą się liczyć z postępowaniami i karami.
Media i PR
Na X zaraz po przejęciu przez Elona Muska było znacząco więcej mowy nienawiści. To sprzeczne z jego obietnicami

Liczba anglojęzycznych wpisów zawierających mowę nienawiści na X (dawniej Twitter) przez kilka miesięcy po zakupie platformy przez Elona Muska była o ok. 50 proc. wyższa niż przed transakcją – wskazują badania naukowców z Kalifornii. Znacznie wzrosła też średnia liczba polubień takich wpisów – o 70 proc. Naukowcy przyznają, że nie są w stanie określić związku przyczynowo-skutkowego, ale wskazują, że statystyki stoją w sprzeczności z deklarowanymi zmianami na platformie przez jej nowego prezesa.