Komunikaty PR

Czekoladowa marka zaprasza do świata sztuki!

2021-03-02  |  11:00
Biuro prasowe

Piękne opakowania, neony w Warszawie, a także nietuzinkowy symbol – wszystkie te elementy są częścią bogatej historii marki E.Wedel, która zamiłowanie do designu i artystów ma w swoim DNA. W tym roku, z okazji jubileuszu 170-lecia z przyjemnością ogłaszamy partnerstwo E.Wedel z jednym z najciekawszych warszawskich wydarzeń kulturalnych, czyli wystawą ,,The Art of Banksy. Without Limits”. E.Wedel zaprasza w podróż do świata Banksy’ego oraz poznania najciekawszych współprac czekoladowej marki z artystami!

,,The Art of Banksy. Without Limits"

Wystawa ,,The Art of Banksy. Without Limits" to pierwsza w Polsce okazja do zobaczenia prac najbardziej tajemniczego artysty street artu. Ekspozycja miała swoją premierę w 2016 roku w Istambule, a następnie gościła w kilku światowych stolicach. Od połowy lutego ponad 100 eksponatów, w tym oryginalnych prac Banksy’ego, instalacji, rzeźb, fotografii, a także specjalnie na tę okazję tworzonych szablonów i replik można zobaczyć w warszawskim Centrum Praskim Koneser. 

Sztuka oraz design stanowią dużą wartość dla E.Wedel. Wnuk założyciela marki oraz ostatni właściciel fabryki – Jan Wedel, już blisko 100 lat temu chętnie nawiązywał współprace z artystami, którzy tworzyli piękne opakowania słodyczy. Kontynuując tę tradycję chętnie wspieramy artystów i wydarzenia związane ze sztuką. Z tego względu, w tym roku postanowiliśmy zostać partnerem wystawy ,,The Art of Banksy. Without Limits”, która zlokalizowana jest na warszawskiej Pradze, czyli tam gdzie znajduje się serce naszej firmy, Fabryka E.Wedel. Zachęcamy do odwiedzenia wydarzenia! – mówi Dominika Igielińska, Junior Branded Content E.Wedel.

Czekoladowa marka jest również obecna na muralu prezentującym jedną z najbardziej znanych prac Banksy’ego „Dziewczyna z balonikiem”, który znajduje się przy metrze Politechnika w Warszawie. Projekt został wykonany antysmogowymi farbami KNOxOUT. Dzięki temu każdy wymalowany metr murala działa jak jedno drzewo, oczyszczając dziennie ok. 3000 m3 powietrza.

Artystyczny E.Wedel

W tym roku E.Wedel świętuje wyjątkowy jubileusz, 170-te urodziny. Wedlowska czekoladowa i bogata historia ma wiele wątków artystycznych.  Już na początku XX wieku marka angażowała ilustratorów do projektowania wyjątkowych opakowań. Dla E.Wedel tworzyli słynni polscy artyści tacy jak: Zofia Stryjeńska, Maja Berezowska czy Karol Śliwka. Z marką współpracował również włoski artysta - Leonetto Cappiello,  autor znanego symbolu Chłopca na Zebrze. 

Obecnie E.Wedel kontynuuje działania z polskimi artystami. Dzięki temu, opakowania pianek Ptasie Mleczko® przeszły szczególną metamorfozę. W 2019 roku grafiki opakowań dla tego produktu stworzyli polscy młodzi ilustratorzy. Jedna z nich – Martyna Wójcik-Śmierska, zaprojektowała także mural, który widnieje na ścianie fabryki E.Wedel. Rok temu marka we współpracy z Empikiem i Omenaa Foundation zorganizowała charytatywny projekt #Każdy Plakat Pomaga. Projekty plakatów wykonał ceniony grafik – Jan Kallwejt. Celem akcji było wsparcie domów dziecka w Polsce.

Co więcej, E.Wedel jest obecny w przestrzeni miejskiej Warszawy. Marka może pochwalić się niejedną instalacją. W drodze na wystawę Banksy’ego można zobaczyć neon z kultowym symbolem E.Wedel, Chłopcem na zebrze przy ul. Szpitalnej 8 lub słynny napis „CZEKOLADA E.WEDEL” na kamienicy przy ul. Puławskiej 28.

Bilety są dostępne na: www.ebilet.pl

Więcej informacji o wystawie: www.facebook.com/ArtofBanksyExhibition

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS Biuro prasowe
2024-07-03 | 11:00

Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS

Nostalgiczna podróż do źródeł twórczości i rodzinnych wspomnień – Rafał Roskowiński, prawdziwa legenda polskiego malarstwa wielkoformatowego, po blisko 30 latach
Sztuka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-30 | 21:00

Rewia – kolorowe antidotum na szarą codzienność

Niedługo minie 25 lat odkąd rewia znowu odżyła w Polsce. W 2001 ten rodzaj sztuki przywróciła do życia Małgorzata Potocka, otwierając pierwszą po wojnie scenę rewiową w naszym kraju. Teatr Sabat jest jedynym miejscem
Sztuka Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!
2024-06-27 | 13:45

Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!

Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska pobudza środowisko artystyczne do twórczych działań. Piąta, jubileuszowa edycja wydarzenia, promującego talenty w dziedzinie grafiki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Ochrona środowiska

Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów

Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.