Czekoladowa marka zaprasza do świata sztuki!
Piękne opakowania, neony w Warszawie, a także nietuzinkowy symbol – wszystkie te elementy są częścią bogatej historii marki E.Wedel, która zamiłowanie do designu i artystów ma w swoim DNA. W tym roku, z okazji jubileuszu 170-lecia z przyjemnością ogłaszamy partnerstwo E.Wedel z jednym z najciekawszych warszawskich wydarzeń kulturalnych, czyli wystawą ,,The Art of Banksy. Without Limits”. E.Wedel zaprasza w podróż do świata Banksy’ego oraz poznania najciekawszych współprac czekoladowej marki z artystami!
,,The Art of Banksy. Without Limits"
Wystawa ,,The Art of Banksy. Without Limits" to pierwsza w Polsce okazja do zobaczenia prac najbardziej tajemniczego artysty street artu. Ekspozycja miała swoją premierę w 2016 roku w Istambule, a następnie gościła w kilku światowych stolicach. Od połowy lutego ponad 100 eksponatów, w tym oryginalnych prac Banksy’ego, instalacji, rzeźb, fotografii, a także specjalnie na tę okazję tworzonych szablonów i replik można zobaczyć w warszawskim Centrum Praskim Koneser.
Sztuka oraz design stanowią dużą wartość dla E.Wedel. Wnuk założyciela marki oraz ostatni właściciel fabryki – Jan Wedel, już blisko 100 lat temu chętnie nawiązywał współprace z artystami, którzy tworzyli piękne opakowania słodyczy. Kontynuując tę tradycję chętnie wspieramy artystów i wydarzenia związane ze sztuką. Z tego względu, w tym roku postanowiliśmy zostać partnerem wystawy ,,The Art of Banksy. Without Limits”, która zlokalizowana jest na warszawskiej Pradze, czyli tam gdzie znajduje się serce naszej firmy, Fabryka E.Wedel. Zachęcamy do odwiedzenia wydarzenia! – mówi Dominika Igielińska, Junior Branded Content E.Wedel.
Czekoladowa marka jest również obecna na muralu prezentującym jedną z najbardziej znanych prac Banksy’ego „Dziewczyna z balonikiem”, który znajduje się przy metrze Politechnika w Warszawie. Projekt został wykonany antysmogowymi farbami KNOxOUT. Dzięki temu każdy wymalowany metr murala działa jak jedno drzewo, oczyszczając dziennie ok. 3000 m3 powietrza.
Artystyczny E.Wedel
W tym roku E.Wedel świętuje wyjątkowy jubileusz, 170-te urodziny. Wedlowska czekoladowa i bogata historia ma wiele wątków artystycznych. Już na początku XX wieku marka angażowała ilustratorów do projektowania wyjątkowych opakowań. Dla E.Wedel tworzyli słynni polscy artyści tacy jak: Zofia Stryjeńska, Maja Berezowska czy Karol Śliwka. Z marką współpracował również włoski artysta - Leonetto Cappiello, autor znanego symbolu Chłopca na Zebrze.
Obecnie E.Wedel kontynuuje działania z polskimi artystami. Dzięki temu, opakowania pianek Ptasie Mleczko® przeszły szczególną metamorfozę. W 2019 roku grafiki opakowań dla tego produktu stworzyli polscy młodzi ilustratorzy. Jedna z nich – Martyna Wójcik-Śmierska, zaprojektowała także mural, który widnieje na ścianie fabryki E.Wedel. Rok temu marka we współpracy z Empikiem i Omenaa Foundation zorganizowała charytatywny projekt #Każdy Plakat Pomaga. Projekty plakatów wykonał ceniony grafik – Jan Kallwejt. Celem akcji było wsparcie domów dziecka w Polsce.
Co więcej, E.Wedel jest obecny w przestrzeni miejskiej Warszawy. Marka może pochwalić się niejedną instalacją. W drodze na wystawę Banksy’ego można zobaczyć neon z kultowym symbolem E.Wedel, Chłopcem na zebrze przy ul. Szpitalnej 8 lub słynny napis „CZEKOLADA E.WEDEL” na kamienicy przy ul. Puławskiej 28.
Bilety są dostępne na: www.ebilet.pl
Więcej informacji o wystawie: www.facebook.com/ArtofBanksyExhibition
![Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_998372210,w_224,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania
![Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni](/files/_uploaded/glownekonf_816214440,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
![NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA](/files/_uploaded/glownekonf_1762948436,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/olbrychski-urodziny-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Daniel Olbrychski: Praca mnie konserwuje, gdybym nie grał, tobym się błyskawicznie zestarzał. Walczę, żeby widzowie nie dostrzegali na scenie mojej osiemdziesiątki
Daniel Olbrychski uznawany jest za jednego z najwybitniejszych aktorów filmowych i teatralnych swojego pokolenia. W dorobku ma wiele znakomitych ról i już od dawna mógłby odcinać kupony od sławy, ale jak podkreśla – nie zamierza rezygnować z pracy. Z przyjemnością przyjmuje kolejne propozycje zawodowe i mierzy się z nowymi rolami, bo dzięki takiej aktywności nie czuje upływającego czasu. Za trzy tygodnie artysta będzie świętował okrągłe urodziny.
Edukacja
Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów
![](/files/1922771799/edukacja-stem-foto,w_133,_small.jpg)
Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.
Handel
Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci
![](/files/1922771799/spoleczenstwo-goz-foto-4,w_133,_small.jpg)
Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.