Czekoladowa marka zaprasza do świata sztuki!
Piękne opakowania, neony w Warszawie, a także nietuzinkowy symbol – wszystkie te elementy są częścią bogatej historii marki E.Wedel, która zamiłowanie do designu i artystów ma w swoim DNA. W tym roku, z okazji jubileuszu 170-lecia z przyjemnością ogłaszamy partnerstwo E.Wedel z jednym z najciekawszych warszawskich wydarzeń kulturalnych, czyli wystawą ,,The Art of Banksy. Without Limits”. E.Wedel zaprasza w podróż do świata Banksy’ego oraz poznania najciekawszych współprac czekoladowej marki z artystami!
,,The Art of Banksy. Without Limits"
Wystawa ,,The Art of Banksy. Without Limits" to pierwsza w Polsce okazja do zobaczenia prac najbardziej tajemniczego artysty street artu. Ekspozycja miała swoją premierę w 2016 roku w Istambule, a następnie gościła w kilku światowych stolicach. Od połowy lutego ponad 100 eksponatów, w tym oryginalnych prac Banksy’ego, instalacji, rzeźb, fotografii, a także specjalnie na tę okazję tworzonych szablonów i replik można zobaczyć w warszawskim Centrum Praskim Koneser.
Sztuka oraz design stanowią dużą wartość dla E.Wedel. Wnuk założyciela marki oraz ostatni właściciel fabryki – Jan Wedel, już blisko 100 lat temu chętnie nawiązywał współprace z artystami, którzy tworzyli piękne opakowania słodyczy. Kontynuując tę tradycję chętnie wspieramy artystów i wydarzenia związane ze sztuką. Z tego względu, w tym roku postanowiliśmy zostać partnerem wystawy ,,The Art of Banksy. Without Limits”, która zlokalizowana jest na warszawskiej Pradze, czyli tam gdzie znajduje się serce naszej firmy, Fabryka E.Wedel. Zachęcamy do odwiedzenia wydarzenia! – mówi Dominika Igielińska, Junior Branded Content E.Wedel.
Czekoladowa marka jest również obecna na muralu prezentującym jedną z najbardziej znanych prac Banksy’ego „Dziewczyna z balonikiem”, który znajduje się przy metrze Politechnika w Warszawie. Projekt został wykonany antysmogowymi farbami KNOxOUT. Dzięki temu każdy wymalowany metr murala działa jak jedno drzewo, oczyszczając dziennie ok. 3000 m3 powietrza.
Artystyczny E.Wedel
W tym roku E.Wedel świętuje wyjątkowy jubileusz, 170-te urodziny. Wedlowska czekoladowa i bogata historia ma wiele wątków artystycznych. Już na początku XX wieku marka angażowała ilustratorów do projektowania wyjątkowych opakowań. Dla E.Wedel tworzyli słynni polscy artyści tacy jak: Zofia Stryjeńska, Maja Berezowska czy Karol Śliwka. Z marką współpracował również włoski artysta - Leonetto Cappiello, autor znanego symbolu Chłopca na Zebrze.
Obecnie E.Wedel kontynuuje działania z polskimi artystami. Dzięki temu, opakowania pianek Ptasie Mleczko® przeszły szczególną metamorfozę. W 2019 roku grafiki opakowań dla tego produktu stworzyli polscy młodzi ilustratorzy. Jedna z nich – Martyna Wójcik-Śmierska, zaprojektowała także mural, który widnieje na ścianie fabryki E.Wedel. Rok temu marka we współpracy z Empikiem i Omenaa Foundation zorganizowała charytatywny projekt #Każdy Plakat Pomaga. Projekty plakatów wykonał ceniony grafik – Jan Kallwejt. Celem akcji było wsparcie domów dziecka w Polsce.
Co więcej, E.Wedel jest obecny w przestrzeni miejskiej Warszawy. Marka może pochwalić się niejedną instalacją. W drodze na wystawę Banksy’ego można zobaczyć neon z kultowym symbolem E.Wedel, Chłopcem na zebrze przy ul. Szpitalnej 8 lub słynny napis „CZEKOLADA E.WEDEL” na kamienicy przy ul. Puławskiej 28.
Bilety są dostępne na: www.ebilet.pl
Więcej informacji o wystawie: www.facebook.com/ArtofBanksyExhibition

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.