Komunikaty PR

Człowiek jako psyche i physis, czyli wystawa galerii sztuki AOKZ

2024-06-05  |  12:00
Biuro prasowe

Już od 7 czerwca w holu głównym Giełdy Papierów Wartościowych będzie można odwiedzać wyjątkową wystawę “Człowiek”. To projekt galerii sztuki współczesnej AOKZ z Łodzi, podejmujący dialog o ludzkiej kondycji. Zaprezentowane na ekspozycji prace Bartłomieja Radosza i Jarosława Borka odbierane wspólnie “budują” człowieka, podkreślając komplementarność jego psyche i physis, co zyskuje dodatkowy przekaz w biznesowym otoczeniu.

Twórcy łódzkiej galerii AOKZ - Grzegorz Jarosz i Maciej Domarecki - nie tylko wprowadzają do budynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie potężną dawkę sztuki, ale także - a może przede wszystkim - rozpoczynają dyskusję o człowieku, jego metafizycznym aspekcie i cielesnej naturze. AOKZ to inicjatywa, która powstała zgodnie z ideą, że sztuka powinna pobudzać do refleksji i wzbudzać emocje. Nie stroniąc od trudnych tematów, galeria edukuje, inspiruje i zachęca do podejmowania dialogu.

Wystawa zrealizowana w biznesowym centrum stolicy zmusza do refleksji nad relacją biznesu i człowieka, stawiając pytania o rzeczywiste potrzeby ludzkie. Składa się na nią kilkanaście prac dwojga młodych artystów: Bartłomieja Radosza i Jarosława Borka. Chociaż każdy z nich odnalazł swój język w innej formie sztuki - Radosz realizuje się w malarstwie, a Borek w rzeźbie - dla obu źródłem wszelkiej inspiracji jest właśnie człowiek.

  • Twórczość obu artystów jest zupełnie różna, a przy tym niezwykle komplementarna, co staraliśmy się oddać na wystawie. Bartek Radosz skupia się na fizyczności i zewnętrznym wyglądzie, a Jarek Borek w swoich rzeźbach porusza wątek psychiki i życia emocjonalnego. Każdy z tych aspektów osobno jest niezwykle istotny, ale dopiero wspólnie tworzą kompletnego człowieka. Psyche i physis nie mogą istnieć bez siebie, co chcieliśmy podkreślić, decydując się na taki dobór artystów - mówi Grzegorz Jarosz, współwłaściciel galerii AOKZ.

Bartłomiej Radosz - nowa definicja fizyczności

Otaczające nas z każdej strony dążenie do perfekcji i estetyzacji życia wywołało w młodym artyście potrzebę pokazania człowieka w całej jego niedoskonałości. Bartłomiej Radosz w swoich pracach przedstawia prawdziwy świat - z jego ułomnościami, chorobami i brzydotą, od której tak bardzo staramy się uciec. Robi to w sposób niezwykle sugestywny, który sprawia, że bohaterowie jego obrazów zdają się poszukiwać kontaktu wzrokowego z odbiorcą, bezgłośnie wołając o pomoc.

  • Prace Bartka Radosza stanowią kontrapunkt dla idealnego, nieskazitelnego wizerunku, jaki wszyscy staramy się budować przy pomocy mediów społecznościowych. Upomina się o prawdę, o stres, choroby i niedoskonałości, które definiują to, kim naprawdę jesteśmy. Jednocześnie warto zwrócić uwagę z jakim kunsztem malarskim to robi, odwołując się do mistrzów renesansowych i używając klasycznych technik, co w ubiegłym roku zapewniło mu tytuł finalisty podczas Biennale Malarstwa Bielska Jesień - mówi Maciej Domarecki, współwłaściciel galerii AOKZ.

Jarosław Borek - symbolika brutalistycznej formy

Rzeźby Jarosława Borka mają zawsze swój niepowtarzalny, filozoficzny kontekst, który sprawia, że chociaż łatwe w odbiorze, mogą stanowić dla oglądającego wyzwanie w zdekodowaniu przekazu. Prace wyeksponowane na wystawie “Człowiek” odwołują się do różnych aspektów człowieczeństwa, skupiając się przede wszystkim na jego życiu emocjonalnym. W ich zrozumieniu pomaga znajomość teorii archetypów Junga, z której artysta chętnie czerpie. Odwołując się do wynikających z nich relacji międzyludzkich, przedstawia procesy, które kształtują naszą psychikę.

W swojej twórczości Borek poszukuje porządku w sztuce, inspirując się harmonią natury i światłem, które odbija od barwnych powierzchni rzeźb lub daje się wchłonąć głębokim czerniom. Brutalistyczne formy kryją w sobie bogatą warstwę symboliczną, nieoczywistą na pierwszy rzut oka.

“Człowiek” w holu głównym GPW

Wystawa “Człowiek” przedstawia podstawowe elementy natury ludzkiej - materialną część ciała i emocjonalny, mentalny aspekt psychiki, podkreślając ich wzajemną relację. Nie wartościuje, a raczej zachęca do refleksji nad tym, w jaki sposób osiągnąć harmonię między każdym pierwiastkiem naszego człowieczeństwa. Ekspozycję odwiedzać można w dniach 7-15 czerwca w holu głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Wstęp wolny.

Organizatorami wystawy są AOKZ WWA i agencja eventowa Don’t Worry, a mecenasem CENTRUM GIEŁDOWE S.A. Wśród partnerów znaleźli się: agencja 38 Content Communication, BUDOMAL 360, Liberty Marine oraz Liberty Motors, Centra Medyczne Medyceusz oraz firma Czeskie Piwa. Markami wspierającymi wernisaż została restauracja Deli3 oraz firma cateringowa Aleje3.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-30 | 21:00

Rewia – kolorowe antidotum na szarą codzienność

Niedługo minie 25 lat odkąd rewia znowu odżyła w Polsce. W 2001 ten rodzaj sztuki przywróciła do życia Małgorzata Potocka, otwierając pierwszą po wojnie scenę rewiową w naszym kraju. Teatr Sabat jest jedynym miejscem
Sztuka Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!
2024-06-27 | 13:45

Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!

Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska pobudza środowisko artystyczne do twórczych działań. Piąta, jubileuszowa edycja wydarzenia, promującego talenty w dziedzinie grafiki
Sztuka Centrum Riviera zaprasza na wystawę w ramach Gdynia Design Days
2024-06-20 | 01:00

Centrum Riviera zaprasza na wystawę w ramach Gdynia Design Days

Centrum Riviera zostało partnerem  nadbałtyckiego festiwalu designu – Gdynia Design Days. W ramach 17 edycji wydarzenia, od soboty 22 do niedzieli 30 czerwca w Rivierze zostanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama

Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.

Handel

Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki

Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.