Człowiek jako psyche i physis, czyli wystawa galerii sztuki AOKZ
Już od 7 czerwca w holu głównym Giełdy Papierów Wartościowych będzie można odwiedzać wyjątkową wystawę “Człowiek”. To projekt galerii sztuki współczesnej AOKZ z Łodzi, podejmujący dialog o ludzkiej kondycji. Zaprezentowane na ekspozycji prace Bartłomieja Radosza i Jarosława Borka odbierane wspólnie “budują” człowieka, podkreślając komplementarność jego psyche i physis, co zyskuje dodatkowy przekaz w biznesowym otoczeniu.
Twórcy łódzkiej galerii AOKZ - Grzegorz Jarosz i Maciej Domarecki - nie tylko wprowadzają do budynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie potężną dawkę sztuki, ale także - a może przede wszystkim - rozpoczynają dyskusję o człowieku, jego metafizycznym aspekcie i cielesnej naturze. AOKZ to inicjatywa, która powstała zgodnie z ideą, że sztuka powinna pobudzać do refleksji i wzbudzać emocje. Nie stroniąc od trudnych tematów, galeria edukuje, inspiruje i zachęca do podejmowania dialogu.
Wystawa zrealizowana w biznesowym centrum stolicy zmusza do refleksji nad relacją biznesu i człowieka, stawiając pytania o rzeczywiste potrzeby ludzkie. Składa się na nią kilkanaście prac dwojga młodych artystów: Bartłomieja Radosza i Jarosława Borka. Chociaż każdy z nich odnalazł swój język w innej formie sztuki - Radosz realizuje się w malarstwie, a Borek w rzeźbie - dla obu źródłem wszelkiej inspiracji jest właśnie człowiek.
- Twórczość obu artystów jest zupełnie różna, a przy tym niezwykle komplementarna, co staraliśmy się oddać na wystawie. Bartek Radosz skupia się na fizyczności i zewnętrznym wyglądzie, a Jarek Borek w swoich rzeźbach porusza wątek psychiki i życia emocjonalnego. Każdy z tych aspektów osobno jest niezwykle istotny, ale dopiero wspólnie tworzą kompletnego człowieka. Psyche i physis nie mogą istnieć bez siebie, co chcieliśmy podkreślić, decydując się na taki dobór artystów - mówi Grzegorz Jarosz, współwłaściciel galerii AOKZ.
Bartłomiej Radosz - nowa definicja fizyczności
Otaczające nas z każdej strony dążenie do perfekcji i estetyzacji życia wywołało w młodym artyście potrzebę pokazania człowieka w całej jego niedoskonałości. Bartłomiej Radosz w swoich pracach przedstawia prawdziwy świat - z jego ułomnościami, chorobami i brzydotą, od której tak bardzo staramy się uciec. Robi to w sposób niezwykle sugestywny, który sprawia, że bohaterowie jego obrazów zdają się poszukiwać kontaktu wzrokowego z odbiorcą, bezgłośnie wołając o pomoc.
- Prace Bartka Radosza stanowią kontrapunkt dla idealnego, nieskazitelnego wizerunku, jaki wszyscy staramy się budować przy pomocy mediów społecznościowych. Upomina się o prawdę, o stres, choroby i niedoskonałości, które definiują to, kim naprawdę jesteśmy. Jednocześnie warto zwrócić uwagę z jakim kunsztem malarskim to robi, odwołując się do mistrzów renesansowych i używając klasycznych technik, co w ubiegłym roku zapewniło mu tytuł finalisty podczas Biennale Malarstwa Bielska Jesień - mówi Maciej Domarecki, współwłaściciel galerii AOKZ.
Jarosław Borek - symbolika brutalistycznej formy
Rzeźby Jarosława Borka mają zawsze swój niepowtarzalny, filozoficzny kontekst, który sprawia, że chociaż łatwe w odbiorze, mogą stanowić dla oglądającego wyzwanie w zdekodowaniu przekazu. Prace wyeksponowane na wystawie “Człowiek” odwołują się do różnych aspektów człowieczeństwa, skupiając się przede wszystkim na jego życiu emocjonalnym. W ich zrozumieniu pomaga znajomość teorii archetypów Junga, z której artysta chętnie czerpie. Odwołując się do wynikających z nich relacji międzyludzkich, przedstawia procesy, które kształtują naszą psychikę.
W swojej twórczości Borek poszukuje porządku w sztuce, inspirując się harmonią natury i światłem, które odbija od barwnych powierzchni rzeźb lub daje się wchłonąć głębokim czerniom. Brutalistyczne formy kryją w sobie bogatą warstwę symboliczną, nieoczywistą na pierwszy rzut oka.
“Człowiek” w holu głównym GPW
Wystawa “Człowiek” przedstawia podstawowe elementy natury ludzkiej - materialną część ciała i emocjonalny, mentalny aspekt psychiki, podkreślając ich wzajemną relację. Nie wartościuje, a raczej zachęca do refleksji nad tym, w jaki sposób osiągnąć harmonię między każdym pierwiastkiem naszego człowieczeństwa. Ekspozycję odwiedzać można w dniach 7-15 czerwca w holu głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Wstęp wolny.
Organizatorami wystawy są AOKZ WWA i agencja eventowa Don’t Worry, a mecenasem CENTRUM GIEŁDOWE S.A. Wśród partnerów znaleźli się: agencja 38 Content Communication, BUDOMAL 360, Liberty Marine oraz Liberty Motors, Centra Medyczne Medyceusz oraz firma Czeskie Piwa. Markami wspierającymi wernisaż została restauracja Deli3 oraz firma cateringowa Aleje3.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Marta Wiśniewska: Ludzie czekali na nowy kawałek takiej kolorowej Mandaryny. Jestem mądrzejsza i silniejsza niż kiedyś
Wokalistka zaznacza, że najnowszy singiel „Lecę” to swoiste nowe otwarcie nie tylko w jej karierze muzycznej, ale i w życiu osobistym. Z większą świadomością i bagażem cennych doświadczeń nie chce już teraz popełniać takich błędów jak kiedyś. Czuje, że ma w sobie dużo pozytywnej energii i siły do działania, dlatego zamierza jak najlepiej wykorzystać ten czas. Marta Wiśniewska podkreśla, że pozytywne komentarze utwierdzają ją w tym, że to, co robi, ma sens. Hejterami natomiast nie zamierza się przejmować.
Farmacja
Trwa kontrola szczepień dzieci. Rodzice uchylający się od tego obowiązku muszą się liczyć z karami

Kontrola kart uodpornienia, czyli kontrola szczepień przeciw 13 chorobom zakaźnym, rozpoczęła się 1 kwietnia. Główny Inspektor Sanitarny chce poznać szczegółowe statystyki szczepień dzieci w Polsce, od urodzenia do 19. roku życia. Rodzice, którzy uchylają się od tego obowiązku, muszą się liczyć z postępowaniami i karami.
Media i PR
Na X zaraz po przejęciu przez Elona Muska było znacząco więcej mowy nienawiści. To sprzeczne z jego obietnicami

Liczba anglojęzycznych wpisów zawierających mowę nienawiści na X (dawniej Twitter) przez kilka miesięcy po zakupie platformy przez Elona Muska była o ok. 50 proc. wyższa niż przed transakcją – wskazują badania naukowców z Kalifornii. Znacznie wzrosła też średnia liczba polubień takich wpisów – o 70 proc. Naukowcy przyznają, że nie są w stanie określić związku przyczynowo-skutkowego, ale wskazują, że statystyki stoją w sprzeczności z deklarowanymi zmianami na platformie przez jej nowego prezesa.