Emocja i kolor – Develia prezentuje malarstwo Katarzyny Banaś
Funkcje, jakie spełnia dziś sztuka, zależą przede wszystkim od nas – odbiorców. Dla jednych będzie to przełamanie rutyny, dla drugich nauka o czymś nowym, a dla kolejnych impuls do wprowadzenia zmiany. Jedno jest pewne - obcowanie ze sztuką poszerza horyzonty, dlatego Develia zaprasza do biurowca Wola Retro na kolejną wystawę - tym razem będzie można zobaczyć obrazy Katarzyny Banaś.
W malarstwie Katarzyny Banaś istotne są dwa źródła inspiracji – pejzaż i poezja, które wzajemnie się przenikają i pomagają jej w realizacji unikalnych, kolorystycznych wizji.
– Marzy mi się, żeby moje obrazy miały silny emocjonalny ładunek, a jednocześnie były równie klarowne w formie – mówi o swoich dziełach artystka.
Czego można się spodziewać po pracach zaprezentowanych na wystawie „Za horyzontem”? Obrazy Katarzyny Banaś przywołują dalekie skojarzenia z tradycją polskiego koloryzmu. Sama artystka przyznaje się do fascynacji twórczością Artura Nacht-Samborskiego, wczesnymi obrazami Piotra Potworowskiego i płótnami Tadeusza Dominika. Ze współczesnych artystów zagranicznych szczególnie ceni Olafura Eliassona i Petera Doiga.
Można powiedzieć, że Katarzyna Banaś do perfekcji opanowała posługiwanie się barwą. Przez lata artystka wypracowała bardzo charakterystyczną, indywidualną selekcję, którą możemy rozpoznać na pierwszy rzut oka. W jej obrazach pojawiają się pastelowe róże, delikatne błękity, soczyste zielenie, ciepłe pomarańcze, rzadziej czerwienie. Malarka unika skrajności, ostrych kolorów - jej paleta kolorystyczna jest bardzo delikatna i subtelna.
Sztuka malarki nie jest dosłowna, a odbiór jej znaczeń i przekazów zależy od własnej interpretacji odbiorców. Artystka traktuje obraz jako przedmiot kontemplacji, pewien rodzaj zaszyfrowanego komunikatu, za którym można swobodnie podążać i przeżywać go na swój własny, intymny sposób.
- „Za horyzontem” to kolejna odsłona cyklu wystaw Develii, w którym prezentujemy prace najciekawszych polskich artystów współczesnych. Uważamy, że sztuka nie powinna pozostawać zamknięta tylko w galeriach – powierzchnie naszych budynków komercyjnych znakomicie nadają się do jej eksponowania. Jest nam szczególnie miło powitać w progach Wola Retro malarstwo Katarzyny Banaś – połączenie barwnych, poetyckich obrazów z otoczeniem nowoczesnej architektury może dać niezwykły efekt w odbiorze – mówi Jagoda Najwer, junior marketing manager Develia S.A.
Wystawę prac Katarzyny Banaś można oglądać w lobby biurowca Wola Retro w dni powszednie do 30 listopada br. Wstęp wolny.
***
O DEVELII
Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce, realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Łodzi i Katowicach. Od 2007 r. Develia (poprzednio LC Corp) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W 2021 r. firma wypracowała 911,9 mln zł przychodów ze sprzedaży i 153,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto.
Kontakt dla mediów:
Mariusz Skowronek, Tauber Promotion
698 612 866, mskowronek@tauber.com.pl
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.