Emocja i kolor – Develia prezentuje malarstwo Katarzyny Banaś
Funkcje, jakie spełnia dziś sztuka, zależą przede wszystkim od nas – odbiorców. Dla jednych będzie to przełamanie rutyny, dla drugich nauka o czymś nowym, a dla kolejnych impuls do wprowadzenia zmiany. Jedno jest pewne - obcowanie ze sztuką poszerza horyzonty, dlatego Develia zaprasza do biurowca Wola Retro na kolejną wystawę - tym razem będzie można zobaczyć obrazy Katarzyny Banaś.
W malarstwie Katarzyny Banaś istotne są dwa źródła inspiracji – pejzaż i poezja, które wzajemnie się przenikają i pomagają jej w realizacji unikalnych, kolorystycznych wizji.
– Marzy mi się, żeby moje obrazy miały silny emocjonalny ładunek, a jednocześnie były równie klarowne w formie – mówi o swoich dziełach artystka.
Czego można się spodziewać po pracach zaprezentowanych na wystawie „Za horyzontem”? Obrazy Katarzyny Banaś przywołują dalekie skojarzenia z tradycją polskiego koloryzmu. Sama artystka przyznaje się do fascynacji twórczością Artura Nacht-Samborskiego, wczesnymi obrazami Piotra Potworowskiego i płótnami Tadeusza Dominika. Ze współczesnych artystów zagranicznych szczególnie ceni Olafura Eliassona i Petera Doiga.
Można powiedzieć, że Katarzyna Banaś do perfekcji opanowała posługiwanie się barwą. Przez lata artystka wypracowała bardzo charakterystyczną, indywidualną selekcję, którą możemy rozpoznać na pierwszy rzut oka. W jej obrazach pojawiają się pastelowe róże, delikatne błękity, soczyste zielenie, ciepłe pomarańcze, rzadziej czerwienie. Malarka unika skrajności, ostrych kolorów - jej paleta kolorystyczna jest bardzo delikatna i subtelna.
Sztuka malarki nie jest dosłowna, a odbiór jej znaczeń i przekazów zależy od własnej interpretacji odbiorców. Artystka traktuje obraz jako przedmiot kontemplacji, pewien rodzaj zaszyfrowanego komunikatu, za którym można swobodnie podążać i przeżywać go na swój własny, intymny sposób.
- „Za horyzontem” to kolejna odsłona cyklu wystaw Develii, w którym prezentujemy prace najciekawszych polskich artystów współczesnych. Uważamy, że sztuka nie powinna pozostawać zamknięta tylko w galeriach – powierzchnie naszych budynków komercyjnych znakomicie nadają się do jej eksponowania. Jest nam szczególnie miło powitać w progach Wola Retro malarstwo Katarzyny Banaś – połączenie barwnych, poetyckich obrazów z otoczeniem nowoczesnej architektury może dać niezwykły efekt w odbiorze – mówi Jagoda Najwer, junior marketing manager Develia S.A.
Wystawę prac Katarzyny Banaś można oglądać w lobby biurowca Wola Retro w dni powszednie do 30 listopada br. Wstęp wolny.
***
O DEVELII
Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce, realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Łodzi i Katowicach. Od 2007 r. Develia (poprzednio LC Corp) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W 2021 r. firma wypracowała 911,9 mln zł przychodów ze sprzedaży i 153,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto.
Kontakt dla mediów:
Mariusz Skowronek, Tauber Promotion
698 612 866, mskowronek@tauber.com.pl

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.