Fujifilm mecenasem wystawy Wojtka Wieteski pt. „Paradise 101“
Jako jeden z największych producentów profesjonalnego papieru fotograficznego oraz aparatów cyfrowych FUJIFILM został mecensem wystawy Wojtka Wieteski, ambasadora tej marki w Polsce.Wystawa „Paradise 101“ przedstawia fotografie wykonane w Japonii na przestrzeni blisko 30 lat. Wszystkie prace wydrukowane zostały na specjalistycznych papierach Fujifilm Maxima i FujiFlex Crystal Archive. Zdjęcia z ostatniej podróży do Japonii w 2019 r. wykonane zostały aparatami Fujifilm GFX 50R i Fujifilm X-H1.
Wystawa składa się z cyklu fotografii i obrazów filmowych inspirowanych rzeczywistością Japonii na przełomie XX i XXI-wieku, kulturą zen oraz wschodnią kulturą narracji. Ze względu na swoją formę, jest najbardziej spektakularną wystawą w karierze artysty. Aż 511 z 555 fotografii zostało wydrukowanych na papierze Fujifilm MAXIMA dedykowanym dla profesjonalnych wydruków wieloformatowych w przestrzeniach wystawienniczych i muzealnych. Głębokość czerni i dbałość o idealne odwzorowanie cieni to elementy charakterystyczne dla tego papieru, tak uwielbiane przez fotografów artystycznych dbających o najdrobniejsze detale. Pozostałe 44 zdjęcia wydrukowano na materiale światłoczułym Fujiflex.
Współpraca z Fujifilm z Wojtkiem Wieteską
W podróży do Japonii towarzyszyły Wojtkowi Wietesce aparaty Fujifilm GFX 50R i Fujifilm
X-H1 oraz obiektywy: GF 45mm F2.8 R WR, GF 32-64mm F4 R LM WR, GF 120mm F4 R LM OIS WR Macro, XF 18mm F2 R oraz XF 56mm F1.2 R APD.
„Z Wojtkiem Wieteską współpracujemy od 2019 roku, kiedy dołączył do nas jako ambasador marki. Jego przywiązanie do detali doskonale łączy się z wysoką jakością zdjęć wykonanych aparatami średnioformatowymi FUJIFILM GFX. W wyjątkowy sposób obrazują to zdjęcia przedstawione na wystawie „Paradise 101.“ Tomasz Taberski, Business Unit Manager Imaging Division w Fujifilm.
Wystawa “Paradise 101” w Muzeum Manggha w Krakowie.
Projekt „Paradise 101” składać się będzie z wystawy głównej obejmującej 507 fotografii na papierze Fujifilm Maxima oraz 44 fotografii na papierze FujiFlex Crystal Archive, książki fotograficznej i towarzyszącego jej doświadczenia AR (rozszerzona rzeczywistość). Wystawę można oglądać od 02 lutego 2021 r. w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie.
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kobieca figuracja i wyraziste barwy. Wystawa prac Renaty Magdy w Drukarni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.