Fujifilm mecenasem wystawy Wojtka Wieteski pt. „Paradise 101“
Jako jeden z największych producentów profesjonalnego papieru fotograficznego oraz aparatów cyfrowych FUJIFILM został mecensem wystawy Wojtka Wieteski, ambasadora tej marki w Polsce.Wystawa „Paradise 101“ przedstawia fotografie wykonane w Japonii na przestrzeni blisko 30 lat. Wszystkie prace wydrukowane zostały na specjalistycznych papierach Fujifilm Maxima i FujiFlex Crystal Archive. Zdjęcia z ostatniej podróży do Japonii w 2019 r. wykonane zostały aparatami Fujifilm GFX 50R i Fujifilm X-H1.
Wystawa składa się z cyklu fotografii i obrazów filmowych inspirowanych rzeczywistością Japonii na przełomie XX i XXI-wieku, kulturą zen oraz wschodnią kulturą narracji. Ze względu na swoją formę, jest najbardziej spektakularną wystawą w karierze artysty. Aż 511 z 555 fotografii zostało wydrukowanych na papierze Fujifilm MAXIMA dedykowanym dla profesjonalnych wydruków wieloformatowych w przestrzeniach wystawienniczych i muzealnych. Głębokość czerni i dbałość o idealne odwzorowanie cieni to elementy charakterystyczne dla tego papieru, tak uwielbiane przez fotografów artystycznych dbających o najdrobniejsze detale. Pozostałe 44 zdjęcia wydrukowano na materiale światłoczułym Fujiflex.
Współpraca z Fujifilm z Wojtkiem Wieteską
W podróży do Japonii towarzyszyły Wojtkowi Wietesce aparaty Fujifilm GFX 50R i Fujifilm
X-H1 oraz obiektywy: GF 45mm F2.8 R WR, GF 32-64mm F4 R LM WR, GF 120mm F4 R LM OIS WR Macro, XF 18mm F2 R oraz XF 56mm F1.2 R APD.
„Z Wojtkiem Wieteską współpracujemy od 2019 roku, kiedy dołączył do nas jako ambasador marki. Jego przywiązanie do detali doskonale łączy się z wysoką jakością zdjęć wykonanych aparatami średnioformatowymi FUJIFILM GFX. W wyjątkowy sposób obrazują to zdjęcia przedstawione na wystawie „Paradise 101.“ Tomasz Taberski, Business Unit Manager Imaging Division w Fujifilm.
Wystawa “Paradise 101” w Muzeum Manggha w Krakowie.
Projekt „Paradise 101” składać się będzie z wystawy głównej obejmującej 507 fotografii na papierze Fujifilm Maxima oraz 44 fotografii na papierze FujiFlex Crystal Archive, książki fotograficznej i towarzyszącego jej doświadczenia AR (rozszerzona rzeczywistość). Wystawę można oglądać od 02 lutego 2021 r. w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie.
Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania
Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.