Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Warszawski Maraton Fotograficzny to inicjatywa kawiarni Green Caffè Nero,
dedykowana wszystkim pasjonatom fotografii – zarówno profesjonalistom, jak i
amatorom. Uczestnicy mieli za zadanie w ciągu jednego dnia wykonać 8 zdjęć w 8
tematach, stanowiących spójną kompozycję. W tym roku były to: razem, z perspektywy
żaby, z lotu ptaka, z bliska, w ruchu, w bezruchu, osobno, autorska interpretacja numeru
startowego oraz kategoria dodatkowa: portret. Piąta odsłona fotomaratonu okazała się
rekordowa pod względem frekwencji – wzięło w niej udział 550 osób.
Rozstrzygnięcie tegorocznej edycji wydarzenia odbyło się wieczorem 28 października
w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Podczas Gali Wręczenia Nagród
zaprezentowano zdjęcia wykonane przez uczestników, a także ogłoszono zwycięzców
w poszczególnych kategoriach. Autorom najlepszych fotografii wręczono wartościowe
nagrody pieniężne oraz rzeczowe. Najlepsze prace zostały wyróżnione przez jury,
w którego skład weszli specjaliści z dziedziny fotografii oraz eksperci związani
z Warszawą – wśród nich przewodniczący Marek Grygiel oraz Adam Erdheim, opiekun
merytoryczny konkursu.
Nagrody główne zostały wręczone osobom, które wykonały najlepsze serie 8 zdjęć.
Pierwsze miejsce zajęła Joanna Radzimirska, drugie Krzysztof Kaczmarek, a trzecie
Michał Zapart. Wyróżnienie w kategorii portret otrzymał Kacper Szyszka.
Wyłoniono również autorów najlepszych fotografii w poszczególnych tematach:
● Razem: Karolina Szymczak
● Z perspektywy żaby: Elżbieta Zborowska
● Z lotu ptaka: Diana Kisiała
● Z bliska: Jakub Jabłonowski
● W ruchu: Natalia Dyck
● W bezruchu: Filip Folczak
● Osobno: Michał Zapart
● Autorska interpretacja numeru startowego: Mikołaj Konofał
– Jesteśmy niezwykle dumni, że Warszawski Maraton Fotograficzny cieszy się tak dużą
sympatią wśród miłośników fotografii. Od pierwszej edycji przyświeca nam misja tworzenia
wydarzenia, które integruje i aktywizuje mieszkańców stolicy, a fakt, że wpisało się ono na
stałe w kulturalny kalendarz Warszawy, jest tego najlepszym dowodem. Z roku na rok
widzimy, jak rośnie zaangażowana społeczność fotomaratonu, co bardzo nas cieszy.
Uczestnicy tegorocznego konkursu po raz kolejny zachwycili nas kreatywnością i talentem,
przekładając swoje wizje na wyjątkowe kadry – mówi Ewelina Karpińska, szefowa
marketingu w Green Caffè Nero.
Podczas uroczystej gali organizatorzy zapowiedzieli również 6. edycję konkursu, która
odbędzie się 6 września 2025 roku. Zapisy zostały otwarte, a rejestracja odbywa się na
stronie: https://app.evenea.pl/event/warszawskimaratonfotograficzny2025.
Wtorkowe wydarzenie uświetnił emocjonujący występ utalentowanego młodego
wokalisty, Wiktora Waligóry. Na zaproszonych gości czekał również poczęstunek – kawy
oraz ciasta z kawiarni Green Caffè Nero.
Patronat honorowy nad 5. edycją Warszawskiego Maratonu Fotograficznego objął
Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy. Partnerami głównymi wydarzenia byli:
Fotoforma, Sony Polska, Epson. Partnerem technologicznym był Intelligent
Technologies S.A. Inicjatywę wspierali również: Centrum Praskie Koneser, Sigma Sklep,
Oppo, Pałac Kultury i Nauki, Galeria Le Guern, Hotel Verte Warsaw Autograph Collection,
Varso Place, Eurocash Gastronomia, magazyn Fototapeta.
Wybrane prace uczestników oraz zwycięzców tegorocznego Warszawskiego Maratonu
Fotograficznego zostaną zaprezentowane szerszej publiczności wiosną podczas
wernisażu, który odbędzie się w Centrum Praskim Koneser.
Szczegółowe informacje na temat fotomaratonu oraz zdjęcia znajdują się na stronie
wydarzenia: www.warszawskimaratonfotograficzny.pl.
Warszawski Maraton Fotograficzny
Green Caffè Nero zainicjowało pierwszy maraton fotograficzny w Polsce w 2018 roku.
Wydarzenie od samego początku przyciąga licznych entuzjastów fotografii, zarówno
profesjonalistów, jak i pasjonatów. Do udziału nie jest wymagany zaawansowany sprzęt –
począwszy od 3. edycji, uczestnicy mogą korzystać również z aparatów w telefonach.
W konkursie mogą uczestniczyć osoby pełnoletnie oraz dzieci od 13. roku życia pod
warunkiem uzyskania zgody opiekuna prawnego. Maraton Fotograficzny, znany na
świecie jako „Photomarathon”, od lat organizowany jest w miastach takich jak Berlin,
Sztokholm czy Szanghaj.
Warszawski Maraton Fotograficzny to jedna z wielu inicjatyw kulturalnych
organizowanych przez Green Caffè Nero. Wśród nich znajdują się m.in. spacery
#zKawąPoWarszawie oraz #zKawąPoKrakowie, podczas których lokalne społeczności odkrywają
tajemnice i nieznane dotąd historie miast pod okiem profesjonalnych
przewodników.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.