Galeria Bronowice dołączyła do szlaku krakowskich szopek
Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Do 5 lutego 2023 roku na terenie Galerii Bronowice podziwiać można jedną spośród 40 szopek zlokalizowanych w Krakowie. Autorką wyjątkowej konstrukcji jest Marzena Dłużniewska, która pochodzi z rodziny od pokoleń kultywującej szopkarskie tradycje. Całość uzupełnią świąteczne warsztaty tematyczne, które odbędą się tu w najbliższą sobotę, 17 grudnia. Organizatorami Wokół Szopki są: Miasto Kraków, Muzeum Krakowa oraz KBF.
Galeria Bronowice na szlaku Wokół Szopki
Już po raz 8. tradycyjne szopki krakowskie tchnęły w miasto ducha zbliżających się wielkimi krokami Świąt Bożego Narodzenia. Jedna z nich, autorstwa Marzeny Dłużniewskiej, pojawiła się w Galerii Bronowice nieopodal Punktu Informacyjnego na poziomie 0. Bogato zdobiona konstrukcja mieni się całą paletą barw, a także złotych ozdób. Dostrzec możemy również nieodłączne krakowskie symbole m.in. postać smoka i hejnalistę. Szopkę standardowo wieńczą biało-czerwone polskie flagi i godło narodowe w postaci orła.
Miłośnikom Krakowa, a zwłaszcza Bronowic, tytuł tegorocznego spaceru Wokół Szopki – „Bajecznie kolorowa” – z pewnością kojarzy się także z drugim, obok szopki, bohaterem spacerownika – Włodzimierzem Przerwą-Tetmajerem. W 2023 roku wypada setna rocznica śmierci tego wyjątkowego artysty, który przez swoją twórczość i życie stał się wyjątkowym wzorem artysty młodopolskiego. Spacer szlakiem krakowskich szopek z pewnością przybliży wszystkim mieszkańcom wspomnianego twórcę i pozwoli zapoznać się z jego życiorysem, a także postaciami, symbolami i motywami zapisanymi na kartach jego dzieł.
Stwórz swoją własną szopkę
W Galerii Bronowice będzie można nie tylko zobaczyć krakowską szopkę, ale też… stworzyć swoją własną konstrukcję. W najbliższą sobotę, 17 grudnia, w godz. 12.00-14.00 w centrum handlowym zorganizowane zostaną kreatywne warsztaty dla dzieci, podczas których uczestnicy zbudują ekologiczne mini-szopki z naturalnych materiałów, takich jak drewniane szpatułki, tektura, sznurek, wata, pudełka po zapałkach, siano, szyszki czy kolorowy papier. Warsztaty są bezpłatne i nie obowiązują na nie zapisy. Czas wykonania jednej pracy to ok. 30 minut. Zajęcia odbędą się na poziomie 0, pomiędzy wyspami handlowymi Good Lood i Crazy Bubble.
Koncert i akcja promocyjna Filharmonii Krakowskiej
Dzień później, 18 grudnia w niedzielę handlową, na terenie Galerii Bronowice odbędzie się niecodzienne wydarzenie – akcja promocyjna Filharmonii, mająca na celu zapoznanie klientów z ofertą repertuarową instytucji w 78. sezonie artystycznym. Całość uświetnią sety koncertowe wykonywane przez artystów Chóru Filharmonii Krakowskiej. Setlista obejmie popularne kompozycje bożonarodzeniowe, które z całą pewnością uatrakcyjnią klimat przedświątecznych zakupów.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.