Galeria Bronowice dołączyła do szlaku krakowskich szopek

Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Do 5 lutego 2023 roku na terenie Galerii Bronowice podziwiać można jedną spośród 40 szopek zlokalizowanych w Krakowie. Autorką wyjątkowej konstrukcji jest Marzena Dłużniewska, która pochodzi z rodziny od pokoleń kultywującej szopkarskie tradycje. Całość uzupełnią świąteczne warsztaty tematyczne, które odbędą się tu w najbliższą sobotę, 17 grudnia. Organizatorami Wokół Szopki są: Miasto Kraków, Muzeum Krakowa oraz KBF.
Galeria Bronowice na szlaku Wokół Szopki
Już po raz 8. tradycyjne szopki krakowskie tchnęły w miasto ducha zbliżających się wielkimi krokami Świąt Bożego Narodzenia. Jedna z nich, autorstwa Marzeny Dłużniewskiej, pojawiła się w Galerii Bronowice nieopodal Punktu Informacyjnego na poziomie 0. Bogato zdobiona konstrukcja mieni się całą paletą barw, a także złotych ozdób. Dostrzec możemy również nieodłączne krakowskie symbole m.in. postać smoka i hejnalistę. Szopkę standardowo wieńczą biało-czerwone polskie flagi i godło narodowe w postaci orła.
Miłośnikom Krakowa, a zwłaszcza Bronowic, tytuł tegorocznego spaceru Wokół Szopki – „Bajecznie kolorowa” – z pewnością kojarzy się także z drugim, obok szopki, bohaterem spacerownika – Włodzimierzem Przerwą-Tetmajerem. W 2023 roku wypada setna rocznica śmierci tego wyjątkowego artysty, który przez swoją twórczość i życie stał się wyjątkowym wzorem artysty młodopolskiego. Spacer szlakiem krakowskich szopek z pewnością przybliży wszystkim mieszkańcom wspomnianego twórcę i pozwoli zapoznać się z jego życiorysem, a także postaciami, symbolami i motywami zapisanymi na kartach jego dzieł.
Stwórz swoją własną szopkę
W Galerii Bronowice będzie można nie tylko zobaczyć krakowską szopkę, ale też… stworzyć swoją własną konstrukcję. W najbliższą sobotę, 17 grudnia, w godz. 12.00-14.00 w centrum handlowym zorganizowane zostaną kreatywne warsztaty dla dzieci, podczas których uczestnicy zbudują ekologiczne mini-szopki z naturalnych materiałów, takich jak drewniane szpatułki, tektura, sznurek, wata, pudełka po zapałkach, siano, szyszki czy kolorowy papier. Warsztaty są bezpłatne i nie obowiązują na nie zapisy. Czas wykonania jednej pracy to ok. 30 minut. Zajęcia odbędą się na poziomie 0, pomiędzy wyspami handlowymi Good Lood i Crazy Bubble.
Koncert i akcja promocyjna Filharmonii Krakowskiej
Dzień później, 18 grudnia w niedzielę handlową, na terenie Galerii Bronowice odbędzie się niecodzienne wydarzenie – akcja promocyjna Filharmonii, mająca na celu zapoznanie klientów z ofertą repertuarową instytucji w 78. sezonie artystycznym. Całość uświetnią sety koncertowe wykonywane przez artystów Chóru Filharmonii Krakowskiej. Setlista obejmie popularne kompozycje bożonarodzeniowe, które z całą pewnością uatrakcyjnią klimat przedświątecznych zakupów.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.