Komunikaty PR

Grudniowa Młoda Sztuka

2020-12-09  |  12:00
Biuro prasowe

Forma przestrzenna Olgi Milczyńskiej „Ukwiał IV” sytuuje się na pograniczu praktycznego obiektu i instalacji. W zależności od ustawienia może funkcjonować jako wazon albo rzeźba przypominająca ukwiał. Estetyka tej pracy nawiązuje do niezwykle bogatej tradycji krajów dalekiego Wschodu. Elementy takie jak nieperfekcyjne szkliwo mają na celu uczulić widza na poszukiwanie piękna w niedoskonałych obiektach. Olga Milczyńska uczy w poznańskiej School of Form. Ukończyła między innymi studia na Wydziale Ceramiki w The Royal Danish Academy of Fine Arts, a także Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu. Wiedzę praktyczną zdobyła pracując w pracowniach ceramicznych w Wielkiej Brytanii, Francji, Danii i Korei. Brała udział w wielu międzynarodowych i krajowych wystawach. 

 

Rzeźba Szymona Klejborowskiego również ma aspekt użytkowy. Organiczna, obła forma współgra z wyraźnymi słojami drewna. Rzeźba, poza funkcją dekoracyjną, może również służyć jako konsola. Szymon Klejborowski swoje doświadczenie zdobywał zarówno w Polsce, jak i za granicą: w Szanghaju, Berlinie, Nowym Jorku. Artystę zajmują kwestie cielesności i seksualności, które stara się wpisać w kulturę polską.

 

Na grudniowej wystawie i aukcji pojawi się też wyjątkowa praca malarska autorstwa Soni Ruciak.W swoich obrazach artystka chętnie prezentuje schody i splątane ze sobą klatki schodowe. Są one dla niej metaforą ludzkiego życia. Każdy stopień, podobnie jak kolejny dzień, przynosi coś nowego. Na schodach, podobnie jak w życiu, możemy się potknąć i bywają momenty, w których następny stopień wydaje się stanowić przeszkodę nie do przebycia. Schody mają jednak niewątpliwą zaletę,  zawsze można z nich zejść. Ruciak celowo umieszczac na poszczególnych kondygnacjach swoich tajemnicznych schodów drzwi. Dyplom Soni Ruciak z malarstwa oraz Projektowania Malarstwa w Architekturze i Urbanistyce był nominowany do ogólnopolskiego konkursu Najlepszych Dyplomów Akademii Sztuk Pięknych 2012 roku w Gdańsku. W DESA Unicum wylicytować można będzie jej pracę „W połowie drogi”.

 

Wyjątkowym obrazem jest również praca Dominiki Makowskiej „Leżenie”. Niejednoznaczna pozycja postaci przedstawionej przez artystkę intryguje i przykuwa wzrok. Makowska umiejętnie używa perspektywy w sposób, który pozwala widzom na równoczesne oglądanie postaci z wielu różnych punktów – jest widoczna zarazem z perspektywy sufitu oraz z dołu, z punktu widzenia jej butów. Ciekawe, nieoczywiste zastosowanie perspektywy zniekształca również przestrzeń, w której znajduje się postać. Wiersz Mirona Białoszewskiego „Leżenia”, do którego nawiązuje tytuł obrazu, bezpośrednio przekłada się na przedstawienie postaci. Artystka maluje ją w taki sposób, który sprawia, że każda część ciała wydaje się przynależeć do innej przestrzeni. Ukazana na obrazie sceneria nieco przypominająca klatkę schodową, wydaje się być wyjęta z marzenia sennego. 

 

Na wystawie i aukcji pojawią się również dzieła m.in. Michaliny Pawlak, Jakuba Biewalda, Magdaleny Berbeki, Urszuli Teperek, Magdaleny Stoch, Michała Czuby, Filipa Moszanta i Edyty Matejkowskiej. 22 grudnia zostaną zlicytowane w największym polskim domu aukcyjnym przy ul. Pięknej 1A. Licytować można będzie online, przez aplikację oraz telefonicznie i przez zlecenie stałe. Aukcja transmitowana będzie na żywo w kanałach społecznościowych DESA Unicum.


 

Wystawa Młoda Sztuka: 11-22 grudnia 2020, godz. 11-19 (poniedziałek-piątek) i godz. 11-16 (sobota), Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa, wstęp wolny

 

Aukcja Młoda Sztuka: 22 grudnia 2020, godz. 19.00, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa

 

https://www.desa.pl/pl/aukcje/mloda-sztuka-xy58/




 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS Biuro prasowe
2024-07-03 | 11:00

Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS

Nostalgiczna podróż do źródeł twórczości i rodzinnych wspomnień – Rafał Roskowiński, prawdziwa legenda polskiego malarstwa wielkoformatowego, po blisko 30 latach
Sztuka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-30 | 21:00

Rewia – kolorowe antidotum na szarą codzienność

Niedługo minie 25 lat odkąd rewia znowu odżyła w Polsce. W 2001 ten rodzaj sztuki przywróciła do życia Małgorzata Potocka, otwierając pierwszą po wojnie scenę rewiową w naszym kraju. Teatr Sabat jest jedynym miejscem
Sztuka Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!
2024-06-27 | 13:45

Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!

Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska pobudza środowisko artystyczne do twórczych działań. Piąta, jubileuszowa edycja wydarzenia, promującego talenty w dziedzinie grafiki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Ochrona środowiska

Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów

Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.