Komunikaty PR

Grudniowa Młoda Sztuka

2020-12-09  |  12:00
Biuro prasowe

Forma przestrzenna Olgi Milczyńskiej „Ukwiał IV” sytuuje się na pograniczu praktycznego obiektu i instalacji. W zależności od ustawienia może funkcjonować jako wazon albo rzeźba przypominająca ukwiał. Estetyka tej pracy nawiązuje do niezwykle bogatej tradycji krajów dalekiego Wschodu. Elementy takie jak nieperfekcyjne szkliwo mają na celu uczulić widza na poszukiwanie piękna w niedoskonałych obiektach. Olga Milczyńska uczy w poznańskiej School of Form. Ukończyła między innymi studia na Wydziale Ceramiki w The Royal Danish Academy of Fine Arts, a także Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu. Wiedzę praktyczną zdobyła pracując w pracowniach ceramicznych w Wielkiej Brytanii, Francji, Danii i Korei. Brała udział w wielu międzynarodowych i krajowych wystawach. 

 

Rzeźba Szymona Klejborowskiego również ma aspekt użytkowy. Organiczna, obła forma współgra z wyraźnymi słojami drewna. Rzeźba, poza funkcją dekoracyjną, może również służyć jako konsola. Szymon Klejborowski swoje doświadczenie zdobywał zarówno w Polsce, jak i za granicą: w Szanghaju, Berlinie, Nowym Jorku. Artystę zajmują kwestie cielesności i seksualności, które stara się wpisać w kulturę polską.

 

Na grudniowej wystawie i aukcji pojawi się też wyjątkowa praca malarska autorstwa Soni Ruciak.W swoich obrazach artystka chętnie prezentuje schody i splątane ze sobą klatki schodowe. Są one dla niej metaforą ludzkiego życia. Każdy stopień, podobnie jak kolejny dzień, przynosi coś nowego. Na schodach, podobnie jak w życiu, możemy się potknąć i bywają momenty, w których następny stopień wydaje się stanowić przeszkodę nie do przebycia. Schody mają jednak niewątpliwą zaletę,  zawsze można z nich zejść. Ruciak celowo umieszczac na poszczególnych kondygnacjach swoich tajemnicznych schodów drzwi. Dyplom Soni Ruciak z malarstwa oraz Projektowania Malarstwa w Architekturze i Urbanistyce był nominowany do ogólnopolskiego konkursu Najlepszych Dyplomów Akademii Sztuk Pięknych 2012 roku w Gdańsku. W DESA Unicum wylicytować można będzie jej pracę „W połowie drogi”.

 

Wyjątkowym obrazem jest również praca Dominiki Makowskiej „Leżenie”. Niejednoznaczna pozycja postaci przedstawionej przez artystkę intryguje i przykuwa wzrok. Makowska umiejętnie używa perspektywy w sposób, który pozwala widzom na równoczesne oglądanie postaci z wielu różnych punktów – jest widoczna zarazem z perspektywy sufitu oraz z dołu, z punktu widzenia jej butów. Ciekawe, nieoczywiste zastosowanie perspektywy zniekształca również przestrzeń, w której znajduje się postać. Wiersz Mirona Białoszewskiego „Leżenia”, do którego nawiązuje tytuł obrazu, bezpośrednio przekłada się na przedstawienie postaci. Artystka maluje ją w taki sposób, który sprawia, że każda część ciała wydaje się przynależeć do innej przestrzeni. Ukazana na obrazie sceneria nieco przypominająca klatkę schodową, wydaje się być wyjęta z marzenia sennego. 

 

Na wystawie i aukcji pojawią się również dzieła m.in. Michaliny Pawlak, Jakuba Biewalda, Magdaleny Berbeki, Urszuli Teperek, Magdaleny Stoch, Michała Czuby, Filipa Moszanta i Edyty Matejkowskiej. 22 grudnia zostaną zlicytowane w największym polskim domu aukcyjnym przy ul. Pięknej 1A. Licytować można będzie online, przez aplikację oraz telefonicznie i przez zlecenie stałe. Aukcja transmitowana będzie na żywo w kanałach społecznościowych DESA Unicum.


 

Wystawa Młoda Sztuka: 11-22 grudnia 2020, godz. 11-19 (poniedziałek-piątek) i godz. 11-16 (sobota), Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa, wstęp wolny

 

Aukcja Młoda Sztuka: 22 grudnia 2020, godz. 19.00, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa

 

https://www.desa.pl/pl/aukcje/mloda-sztuka-xy58/




 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Problemy społeczne

Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie

Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.