IKEA świętuje 80-lecie istnienia podczas Fuorisalone 2023
Przyszłość to motyw przewodni tegorocznych mediolańskich targów designu. IKEA na Fuorisalone 2023 przedstawi swoją futurystyczną interpretację życia w domu i jednocześnie zabierze odwiedzających w sentymentalną podróż obejmującą 80-letnią historię marki. Na evencie w Mediolanie pojawi się również fotografka Annie Leibovitz, która w tym roku pełni funkcję artystki rezydentki IKEA.
Wspólne budowanie przyszłości oraz świętowanie 80 lat innowacji to tematy, na których IKEA – obchodząca w tym roku 80-lecie istnienia, skupi się na Fuorisalone 2023. Wystawa „Assembling the Future Together” odbędzie się w Padiglione Visconti przy Via Tortona w samym sercu mediolańskiej dzielnicy designu. Zaaranżowana przestrzeń wystawy będzie zaprojektowana tak, by inspirować odwiedzających i wzbudzać w nich ciekawość. Publiczność będzie miała okazję podziwiać ikoniczne produkty, które ukształtowały każdą dekadę w historii marki, a także nowe produkty, które nawiązują do wizji IKEA na temat przyszłości. Ponadto w przestrzeni wystawy znajdzie się strefa poświęcona najnowszym wynikom raportu „Życie w domu 2022”, corocznego badania prowadzonego przez IKEA. Wydarzenie swoją obecnością uświetni znana fotografka Annie Leibovitz, która w tym roku pełni rolę artystki rezydentki IKEA.
Milan Design Week to zawsze wielki moment dla IKEA. W tym roku będziemy świętować dekady, które nas ukształtowały, a także pokażemy przedsmak tego, co dopiero nadejdzie. Jak powiedział Ingvar Kamprad „Większość rzeczy pozostaje wciąż do zrobienia. Wspaniała przyszłość” – mówi Marcus Engman, Creative Director w Ingka Group (IKEA Retail).
Od momentu założenia IKEA w 1943 roku, jej wizją jest tworzenie lepszego życia codziennego w domu. Marka od lat wsłuchuje się w potrzeby ludzi z całego świata, interpretuje je i odpowiada na nie w postaci produktów wyposażenia wnętrz i przystępnych cenowo rozwiązań, które poprawiają oraz ułatwiają życie. Jako marka ciekawa i patrząca w przyszłość, IKEA przeprowadziła rewolucję w świecie wyposażenia wnętrz. Co więcej, z powodzeniem robi to nadal.
Spędziliśmy osiemdziesiąt lat słuchając ludzi i tego, jakie są ich potrzeby związane z życiem w domu. Nikt nie może powiedzieć na pewno, co przyniesie przyszłość, ale jedna rzecz, która jest dla nas oczywista, to fakt, że jeśli mamy stworzyć przyszłość, musimy zrobić to razem – dodaje Marcus Engman.
Wystawa „Assembling the Future Together" (Tłum. Razem składamy przyszłość) będzie poświęcona głównym cechom wyróżniającym IKEA – innowacyjności oraz zdolności do bycia siłą napędową pozytywnych zmian. Wystawa będzie oddziaływać na wszystkie pięć zmysłów odwiedzających. Wciągająca podróż, obejmująca 80 lat innowacji oraz rozwiązań, które ukształtowały przyszłość, oferuje również niepowtarzalny wgląd w to, jak może wyglądać życie w domu w nadchodzących latach. Wystawa IKEA zapewnia odwiedzającym również inne atrakcje – każdego dnia goście będą mieli okazję spróbować tradycyjnych szwedzkich potraw, a wieczorami miejsce wypełni muzyka elektroniczna autorstwa zarówno wschodzących, jak i uznanych włoskich muzyków.
Wystawa do zobaczenia w trakcie mediolańskich targów designu Fuorisalone, 2023 w dniach 17-24.04.2023.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.