Komunikaty PR

IKEA świętuje 80-lecie istnienia podczas Fuorisalone 2023

2023-03-01  |  15:00
Biuro prasowe

Przyszłość to motyw przewodni tegorocznych mediolańskich targów designu. IKEA na Fuorisalone 2023 przedstawi swoją futurystyczną interpretację życia w domu i jednocześnie zabierze odwiedzających w sentymentalną podróż obejmującą 80-letnią historię marki. Na evencie w Mediolanie pojawi się również fotografka Annie Leibovitz, która w tym roku pełni funkcję artystki rezydentki IKEA.

Wspólne budowanie przyszłości oraz świętowanie 80 lat innowacji to tematy, na których IKEA – obchodząca w tym roku 80-lecie istnienia, skupi się na Fuorisalone 2023. Wystawa „Assembling the Future Together” odbędzie się w Padiglione Visconti przy Via Tortona w samym sercu mediolańskiej dzielnicy designu. Zaaranżowana przestrzeń wystawy będzie zaprojektowana tak, by inspirować odwiedzających i wzbudzać w nich ciekawość. Publiczność będzie miała okazję podziwiać ikoniczne produkty, które ukształtowały każdą dekadę w historii marki, a także nowe produkty, które nawiązują do wizji IKEA na temat przyszłości. Ponadto w przestrzeni wystawy znajdzie się strefa poświęcona najnowszym wynikom raportu „Życie w domu 2022”, corocznego badania prowadzonego przez IKEA. Wydarzenie swoją obecnością uświetni znana fotografka Annie Leibovitz, która w tym roku pełni rolę artystki rezydentki IKEA.

Milan Design Week to zawsze wielki moment dla IKEA. W tym roku będziemy świętować dekady, które nas ukształtowały, a także pokażemy przedsmak tego, co dopiero nadejdzie. Jak powiedział Ingvar Kamprad „Większość rzeczy pozostaje wciąż do zrobienia. Wspaniała przyszłość” – mówi Marcus Engman, Creative Director w Ingka Group (IKEA Retail).

Od momentu założenia IKEA w 1943 roku, jej wizją jest tworzenie lepszego życia codziennego w domu. Marka od lat wsłuchuje się w potrzeby ludzi z całego świata, interpretuje je i odpowiada na nie w postaci produktów wyposażenia wnętrz i przystępnych cenowo rozwiązań, które poprawiają oraz ułatwiają życie. Jako marka ciekawa i patrząca w przyszłość, IKEA przeprowadziła rewolucję w świecie wyposażenia wnętrz. Co więcej, z powodzeniem robi to nadal.

Spędziliśmy osiemdziesiąt lat słuchając ludzi i tego, jakie są ich potrzeby związane z życiem w domu. Nikt nie może powiedzieć na pewno, co przyniesie przyszłość, ale jedna rzecz, która jest dla nas oczywista, to fakt, że jeśli mamy stworzyć przyszłość, musimy zrobić to razem – dodaje Marcus Engman.

Wystawa Assembling the Future Together" (Tłum. Razem składamy przyszłość) będzie poświęcona głównym cechom wyróżniającym IKEA – innowacyjności oraz zdolności do bycia siłą napędową pozytywnych zmian. Wystawa będzie oddziaływać na wszystkie pięć zmysłów odwiedzających. Wciągająca podróż, obejmująca 80 lat innowacji oraz rozwiązań, które ukształtowały przyszłość, oferuje również niepowtarzalny wgląd w to, jak może wyglądać życie w domu w nadchodzących latach. Wystawa IKEA zapewnia odwiedzającym również inne atrakcje – każdego dnia goście będą mieli okazję spróbować tradycyjnych szwedzkich potraw, a wieczorami miejsce wypełni muzyka elektroniczna autorstwa zarówno wschodzących, jak i uznanych włoskich muzyków.

Wystawa do zobaczenia w trakcie mediolańskich targów designu Fuorisalone, 2023 w dniach 17-24.04.2023.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR Biuro prasowe
2024-11-05 | 12:20

Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR

Jesienią 2024 roku mija 10 lat od momentu, gdy oficjalnie zainaugurowała swoją działalność nowa siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia (NOSPR) w Katowicach. Wystarczyła
Sztuka Święto sztuki i designu w Krakowie
2024-11-04 | 12:10

Święto sztuki i designu w Krakowie

Już po raz 7 w Krakowie zanurzymy się w świecie kreatywnych, inspirujących wizji artystycznych. Podczas kolejnej edycji Targów Artystów i Designerów „Nówka Sztuka” swoje prace zaprezentuje ponad 70 najlepszych twórców, starannie wyselekcjonowanych przez Jury. Targi odbędą się w dniach 9-10 listopada w Pałacu Sztuki. To idealna okazja dla miłośników sztuki, kolekcjonerów, ale też osób, które dopiero poznają ten świat. Targi „Nówka Sztuka” mają na celu inspirować, redefiniować spojrzenie na współczesną estetykę, ale też pozwolić na bezpośrednie nawiązanie kontaktu odbiorcy z artystą. W tym roku zaprezentują się osoby tworzące m.in. fotografię, grafikę, plakat, malarstwo, ceramikę, sztukę użytkową, rzeźbę, tkaniny artystyczne, komiks czy haft wielkoformatowy. „W tym roku otrzymaliśmy naprawdę ogromną liczbę zgłoszeń od artystów. Jak co roku wyselekcjonowaliśmy grupę reprezentującą różne nurty artystyczne. Na pewno każdy odwiedzający nasze targi znajdzie coś dla siebie, coś, co mu się spodoba, zainspiruje go do dalszych artystycznych poszukiwań. W ubiegłym roku nasze wydarzenie odwiedziło ponad 3000 gości. Były to osoby z całej Polski, również z zagranicy. Możliwość obcowania ze sztuką, rozmowy z artystami, wymienianie doświadczeń z innymi uczestnikami jest wyjątkowe, i to zapewniamy co roku wszystkim odwiedzającym” – mówi Alicja Panasiewicz, prezeska Fundacji Nówka Sztuka, która jest organizatorem Targów. Podczas wydarzenia zobaczymy m.in. prace Tomasza Bereźnickiego, autora komiksów, ilustracji, okładek książek i czasopism, a także projektów witraży. Z kolei Maciej Rakowski zaprezentuje minimalistyczne monochromatyczne miniatury wykonane tuszem i kredką z elementami kolażu. Na miłośników malarstwa czekać będą prace m.in. Marceliny Łazarek, Natki Biegalskiej czy Magdaleny Buk. Nie zabraknie też form użytkowych: swoją ceramikę pokażą NOMAD Ceramic oraz LEP.TO Studio, tkaninę MOST studio, a także zobaczymy haft wielkoformatowy autorstwa Karoliny Szwedt. Targom towarzyszyć będzie wystawa Gabrieli Chrabąszcz „What It Feels Like for a Girl?” w Galerii Pryzmat, która potrwa od 7 do 13 listopada. Kuratorką jest Alicja Głuszek, a tematem niewidzialna opresja, poprzez wstyd kontrolująca zachowania i ciała kobiet, wyrażona formą haftu i miękkich form rzeźbiarskich. Podczas festiwalowego weekendu odbywać się będą również warsztaty dla dzieci i dorosłych. Wśród nich m.in. warsztaty kintsugi, projektowania etnozabawki czy tworzenie nowoczesnego domu dla Smoka Wawelskiego. Organizatorem Targów jest Fundacja Nówka Sztuka. Projekt został współfinansowany ze środków Miasta Krakowa.                                                                                                 
Sztuka Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
2024-11-04 | 09:00

Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego

Warszawski Maraton Fotograficzny to inicjatywa kawiarni Green Caffè Nero, dedykowana wszystkim pasjonatom fotografii – zarówno profesjonalistom, jak i amatorom. Uczestnicy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.