Inauguracja II cyklu spotkań ze sztuką z udziałem Magdaleny Jędrzejczyk
Mieniące się w słońcu wieżowce Warszawy, piętrzące dachy paryskich kamieniczek czy rozbryzgujące fale kolorowego morza – to przedstawienia malarskie, w których zakochali się odbiorcy sztuki Magdaleny Jędrzejczyk. Jej twórczość ulega ciągłej ewolucji w poszukiwaniu nowych rozwiązań kolorystycznych, o czym będzie można przekonać się 13 czerwca o godzinie 19:00. Na tarasie Lumen w Elektrowni Powiśle odbędzie się inauguracja II sezonu cyklu „DESA Modern. Spotkania ze sztuką w Elektrowni Powiśle” z udziałem artystki młodego pokolenia.
Dzieła Magdaleny Jędrzejczyk cieszą się popularnością zwłaszcza wśród odbiorców młodego pokolenia. W swojej twórczości artystka operuje kolorem i szuka wyjątkowości w tym, co zwyczajne i pospolite. Osobiście związana z Powiślem, przedstawia nostalgiczne warszawskie pejzaże i tętniącą kolorami Wisłę.
Na spotkaniu inaugurującym II sezon cyklu DESA Modern. Spotkania ze sztuką w Elektrowni Powiśle z udziałem Magdaleny Jędrzejczyk, artystka zaprezentuje swoje prace malarskie, w tym nowe dzieła – letnie impresje niczym z wakacyjnych pocztówek czy paryską wedutę. Premierę będzie miał jej najnowszy obraz oraz komplementarna kolekcja 9 nowych inkografii, eksplorująca motywy i aktualne kierunki twórczości artystki.
Cykl wydarzeń DESA Modern. Spotkania ze sztuką w Elektrowni Powiśle, został zainicjowany w 2023 roku. W sezonie letnim koneserzy sztuki mogli bezpośrednio poznać dzieła i posłuchać o twórczości Magdaleny Jędrzejczyk, Zdzisława Beksińskiego, Szymona Brodziaka, Michała Zaborowskiego czy Wojciecha Siudmaka. Kontynuacja cyklu spotkań, obejmujących wernisaże prac polskich artystów, ma na celu propagowanie kultury i popularyzację sztuki w świadomości odbiorców. DESA Modern, jako galeria sztuki specjalizująca się w sztuce współczesnej połączyła siły z Elektrownią Powiśle – ważnym pod względem historycznym i kulturowym miejscem na mapie Warszawy. W industrialnej przestrzeni przez całe lato cyklicznie będą prezentowane kolekcje wybitnych twórców oraz uznanych artystów młodego pokolenia.
Pierwsze spotkanie w ramach II edycji cyklu spotkań ze sztuką DESA Modern w Elektrowni Powiśle odbędzie się 13 czerwca o godz. 19:00 na tarasie Lumen Rooftop (poziom +2). Wstęp jest bezpłatny.
BIO
Magdalena Jędrzejczyk (ur. 1990) – polska malarka młodego pokolenia. Absolwentka Wydziału Malarstwa i doktorantka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, wyróżniona podczas Coming Out Najlepsze Dyplomy ASP – Warszawa 2014. Stypendystka Universitat Politecnica de Valencia w Hiszpanii. W swoim malarstwie porusza tematykę wiejskiej sielanki oraz warszawskiej codzienności. Jej autorski styl wyróżniają harmonijne plamy barwne, starannie oddzielone konturem. Jest zdobywczynią honorowych wyróżnień w konkursach: 30th Chelsea International Fine Art Competition, Agora Gallery, New York oraz „Ratującym-Ocaleni”, organizowanym przez Muzeum Historii Żydów Polskich. Jej prace prezentowane są w licznych wystawach zbiorowych i indywidualnych w kraju i za granicą.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.