Komunikaty PR

Instalacja Nitka w Fuzji – żywa historia włókienniczej Łodzi

2024-11-28  |  12:15
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Do pobrania docx ( 0.83 MB )

W samym sercu postindustrialnej dzielnicy Łodzi w kompleksie po dawnych zakładach włókienniczych Karola Scheiblera – Fuzji, powstała wyjątkowa instalacja artystyczna, która na nowo opowiada historię miasta. Projekt „Nitka” artystki Izabeli Bołoz to więcej niż kolejne miejskie przedsięwzięcie – to symboliczny most między przemysłowym dziedzictwem a współczesną przestrzenią kulturową.

 

– Instalacja nawiązuje do tekstylnych tradycji Łodzi. To abstrakcyjna nić, która wije się w przestrzeni i tworzy rzeźbę. Zależało nam na stworzeniu miejsca, które będzie aktywizować przestrzeń, zapraszać do spotkań i wypoczynku – wyjaśnia autorka projektu Izabela Bołoz.

 

Projekt łączący Art_Inkubator w Fabryce Sztuki z wielofunkcyjnym kompleksem Fuzja wpisuje się w najnowsze trendy miejskiej rewitalizacji. Michał Piernikowski z Łódź Design Festival podkreśla: – To jeden z projektów, które przygotowujemy, aby promować ideę kształtowania dobrych przestrzeni publicznych.

 

Waldemar Olbryk, prezes Archicom, ambasador projektu Fuzja realizowanego przez Grupę Echo-Archicom, widzi w instalacji szerszy kontekst: – To dowód, że kreatywność może doskonale łączyć się z przedsiębiorczością, tworząc nową jakość w miejskiej przestrzeni. Jestem dumny, że Fuzja jest częścią tego projektu. A to dopiero początek – naszą ambicją jest, by podobne „nitki” łączyły inne miejsca związane z włókienniczą historią naszego miasta. Razem możemy stworzyć coś wyjątkowego, co łączy ludzi, miejsca i idee.

 

Instalacja, dofinansowana kwotą 80 000 zł ze środków programu własnego Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku pn. „Rzeźba w przestrzeni publicznej dla Niepodległej – 2024” pochodzących z budżetu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, nawiązuje do historii włókienniczej potęgi Łodzi. Symbolizuje ona przejście między różnymi obszarami miasta – dosłownie i w przenośni. To nie tylko obiekt artystyczny, ale żywy dokument opowiadający o przemianach tej wyjątkowej przestrzeni miejskiej.

 

Kompleks Fuzja, realizowany przez Echo Investment i Archicom, będący centrum kulturalno-biznesowym, idealnie wpisuje się w ideę projektu. To miejsce, gdzie historia spotyka się z nowoczesnością, a przemysłowe dziedzictwo ożywa na nowo. Łódź Design Festival, realizujący projekt w ramach całorocznego programu, konsekwentnie wspiera inicjatywy łączące sztukę, design i przestrzeń miejską.

 

Michał Piernikowski zwraca uwagę na kluczowy aspekt instalacji: – Chcieliśmy stworzyć coś, co będzie łączyło – nie tylko dosłownie przestrzenie, ale także ludzi, historię i współczesność. Projekt staje się więc czymś więcej niż tylko dziełem sztuki – to próba opowiedzenia historii miasta przez pryzmat jego najważniejszego produktu – nici.

 

Warto podkreślić, że „Nitka” wpisuje się w globalny trend rewitalizacji przestrzeni postindustrialnych, przywracania im życia i nadawania nowych znaczeń. To nie tylko instalacja artystyczna, ale także świadectwo przemian Łodzi – miasta, które z centrum przemysłowego przekształca się w hub kreatywności i designu.

FOT. MARTA STRZELCZYK

Więcej informacji: lodzdesign.com/nitka

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Handel

Spada udział chowu klatkowego w hodowli drobiu. Wciąż jednak 67 proc. kur trzymanych jest w klatkach

Zmiany nie są błyskawiczne, jednak spadkowy trend udziału chowu klatkowego kur jest wyraźnie widoczny – wynika z siódmej edycji raportu Stowarzyszenia „Otwarte Klatki”. Według najnowszego raportu już prawie 1/3 kur w naszym kraju utrzymywana jest w systemach innych niż chów klatkowy. Dziesięć lat temu było to zaledwie 13 proc. Obecnie już ponad 170 firm zadeklarowało wycofania jaj z chowu klatkowego. Prawie połowa już teraz wywiązała się z tej obietnicy.

Zdrowie

Julia Kamińska: Nie boję się krwi, ale raz podczas takiej procedury zdarzyło mi się zemdleć

Aktorka nie boi się strzykawek ani zastrzyków. Wizyta w punkcie pobrań krwi czy w laboratorium również nie jest dla niej traumatycznym przeżyciem. Julia Kamińska zaznacza natomiast, że choć samo pobranie krwi powoduje u niej jedynie niewielki dyskomfort, to raz podczas takiej procedury zemdlała.