Komunikaty PR

Interaktywny komiks ,,Pan(aka)demia” i wystawa plenerowa w Galerii Bronowice

2021-10-22  |  14:45
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

Galeria Bronowice gości obecnie dwie wystawy czasowe: Komiks ,,Pan(aka)demia” oraz ,,Muzeum po sąsiedzku – Prądnik Biały”. Pierwsza z nich, interaktywna opowieść graficzna to rezultat pracy twórczej niemal trzydziestu rysowników, malarzy i grafików Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, którzy  podzielili się własnymi doświadczeniami związanymi z pandemią. Druga z ekspozycji prezentuje zagadnienia związane z przestrzenią geograficzną i najważniejszymi procesami historycznymi dzisiejszej Dzielnicy IV.

Komiksowa rzeczywistość

Globalna pandemia i przymusowy lockdown uniemożliwiły nam dostęp do tradycyjnie pojmowanej kultury. Jednak wielu twórcom udało się przekuć ten niesprzyjający czas w źródło inspiracji i niewyczerpanych pokładów kreatywności. Obdarzeni wyjątkową wyobraźnią i wrażliwością na otaczającą nas rzeczywistość, artyści sięgnęli po swoje narzędzia pracy, dzieląc się z otoczeniem swoimi refleksjami, obawami, ale także pozytywną energią i solidną dawką humoru. Interaktywna forma komiksu ,,Pan(aka)demia” przekształciła wypowiedź jednego autora w wielogłos kilku współtwórców. Każdy artysta stworzył jedną kartkę opowieści graficznej, a następnie mianował kolejnego do kontynuacji rysunku. Powstały w ten sposób projekt odwołuje się do tematu pandemii zarówno w sposób dosłowny i osobisty, jak i metaforyczny oraz abstrakcyjny. Zorganizowana przez Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie wystawa jest czynna od poniedziałku do piątku, w godz. 15:00-21:00 oraz w soboty, w godz. 09:00-21:00. Komiks można podziwiać do 30 października w Galerii ASP Bronowice (ul. Stawowa 61, poziom +1).

- Artyści i kuratorzy wystaw jak nikt inny mają świadomość, że nawet najbardziej przyciągające uwagę wirtualne wydarzenia nie są w stanie zastąpić osobistego kontaktu z dziełem sztuki. Z tego powodu niezmiernie cieszymy się, że Galeria ASP Bronowice mogła wznowić swoją działalność po pandemicznych zawirowaniach, a organizowane przez nas wystawy cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem naszych klientów. Inspirowany obecną sytuacją komiks ,,Pan(aka)demia” to nie tylko innowacyjna formuła opowieści graficznej, ale przede wszystkim kreatywny sposób ujęcia wzajemnie przenikających się, różnorodnych doświadczeń wielu artystów w sztukę. Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia wystawy - mówi Aleksandra Mańka, Dyrektor Galerii Bronowice.

Tożsamość w sztuce, czyli wystawa plenerowa o Prądniku Białym

Jak historia dzisiejszej Dzielnicy IV przeplata się z dziejami Krakowa? Jakimi symbolami i tradycjami wyróżnia się ta część miasta? Czym jest tożsamość ,,białoprądniczan”? Odpowiedzi na te i inne pytania można poznać w trakcie wystawy plenerowej pt. ,,Muzeum po sąsiedzku – Prądnik Biały”. Ekspozycja ukazuje dzielnicę zarówno z perspektywy nieistniejącej już osady, podkreślając jej walory etnograficzne, jak i współczesnej, tętniącej życiem kulturalnym przestrzeni – spoiwa dla lokalnej wspólnoty. Wydarzenie adresowane jest do mieszkańców Białego Prądnika, a także osób zainteresowanych przeszłością i teraźniejszością Krakowa, turystów pragnących lepiej poznać historię miasta, artystów, pedagogów czy naukowców. Wystawę można podziwiać w strefie sportowej przed Galerią Bronowice do 15 listopada. Organizatorem ekspozycji jest Muzeum Historyczne Miasta Krakowa.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS Biuro prasowe
2024-07-03 | 11:00

Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS

Nostalgiczna podróż do źródeł twórczości i rodzinnych wspomnień – Rafał Roskowiński, prawdziwa legenda polskiego malarstwa wielkoformatowego, po blisko 30 latach
Sztuka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-30 | 21:00

Rewia – kolorowe antidotum na szarą codzienność

Niedługo minie 25 lat odkąd rewia znowu odżyła w Polsce. W 2001 ten rodzaj sztuki przywróciła do życia Małgorzata Potocka, otwierając pierwszą po wojnie scenę rewiową w naszym kraju. Teatr Sabat jest jedynym miejscem
Sztuka Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!
2024-06-27 | 13:45

Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!

Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska pobudza środowisko artystyczne do twórczych działań. Piąta, jubileuszowa edycja wydarzenia, promującego talenty w dziedzinie grafiki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Ochrona środowiska

Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów

Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.