Komunikaty PR

Joshua Vides -

2021-04-26  |  14:15
Biuro prasowe
Do pobrania JV ( 0.12 MB )

Nie tylko Banksy: Joshua Vides to ulubieniec Takashiego Murakamiego i LeBrona Jamesa

Trzydziestolatek z Kalifornii ma blisko 200 tysięcy followersów na Instagramie,  na koncie kooperację z Takashim Murakamim, a przygotowanymi przez niego sneakersami ekscytował się sam LeBron James. Wszystko to dzięki przemienianiu najzwyklejszych przedmiotów i przestrzeni w ekscytujące, komiksowe projekty.

 

- Nie chodziłem do akademii sztuk pięknych. Po prostu zrobiłem coś, bo tak czułem. Na całym świecie jest wielu ludzi, którzy malują lepiej ode mnie, ale stworzyłem koncepcję, która pozwoliła mi znaleźć się w tym miejscu, w którym teraz jestem – mówi Joshua Vides. Pierwszymi pracami na Instagramie zaczął dzielić się pod koniec 2014 roku. Z czasem wzbudził potężną falę hype’u, zdobył poklask jako twórca, który otworzył nowy rozdział w historii pop-artu i zaczął być stawiany w jednym szeregu ze swoimi idolami: Royem Lichtensteinem, Jeanem Dubuffet, Cynthią Greig.

 

Artysta wywodzi się z gwatemalskiej klasy robotniczej. Jego rodzice to pierwsze pokolenie emigrantów, którzy porzucili Amerykę Centralną na rzecz Stanów. W domu się nie przelewało, a on wspominał po latach, że nie miał wokół siebie żadnych wzorów do naśladowaniu. Nade mną było tylko kalifornijskie niebo. I faktycznie – kariera, którą zrobił wydaje się połączeniem klasycznych toposów from zero to hero oraz the sky is the limit. Zaczynał jako samouk, by w przyszłości odbierać DM-y z domu mody Fendi. Sam mówi, że już jako dzieciak wiedział, że jego życie będzie związane z animacją lub designem. Zapatrzony w kreskę Fistaszków Charlesa Schultza i Simpsonów Matta Groeninga – pracował nad własnym warsztatem. Te młodzieńcze inspiracje są wciąż widoczne w jego twórczości.

 

Styl Videsa to monochromatyczna sztuka uliczna; komiks w rzeczywistości realnej. Polega na nadawaniu artefaktom dnia codziennego charakteru dwuwymiarowego szkicownika. Amerykanin wybiela obiekty, żeby następnie nanieść na nie czarne obrysy. Poddawał już takim transformacjom uliczne mury, znaki drogowe, budki telefoniczne, samochody. Sławę przyniosła mu jednak wyjątkowa customizacja obuwia sportowego. Nieszablonowe pary błyskawicznie przykuły uwagę setek tysięcy internautów, największych gwiazd NBA czy Takashiego Murakamiego, współpracownika Kanye’ego Westa i artysty nazywanego japońskim Warholem.

 

Joshua Vides jest w tym momencie jedną z najbardziej ekscytujących i rozchwytywanych postaci wśród designerów młodej fali. Biły się o niego największe światowe marki, m.in. Fendi, Rolex czy Converse. Jego przestrzeń eksperymentalna Reality to Idea w Los Angeles okazała się sensacją – podobnie jak instalacje w Tokio, Chicago czy Nowym Jorku. Wkrótce rozpali masową wyobraźnię także u nas. Projekt jest w drodze.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Występy najzdolniejszych młodych tancerzy na Ochocie. Nie zabraknie mistrzów Biuro prasowe
2024-04-20 | 13:00

Występy najzdolniejszych młodych tancerzy na Ochocie. Nie zabraknie mistrzów

Kto kiedykolwiek trenował taniec, wie, jak dużo pracy wymaga dojście do poziomu, który pozwalałby na zaprezentowanie swoich umiejętności publicznie - a co dopiero na scenie i w blasku
Sztuka Rising Aeon - Emocje w zderzeniu z ludzkim cierpieniem - strach, współczucie...
2024-04-16 | 12:00

Rising Aeon - Emocje w zderzeniu z ludzkim cierpieniem - strach, współczucie...

Denise Schwizgebel jest szwajcarską artystką wizualną. Jej najnowszy projekt "Rising Aeon" powstał dzięki spotkaniu z Judith Sacchi, szwajcarską dziennikarką i wolontariuszką
Sztuka Wystartowała piąta edycja konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024
2024-04-11 | 14:30

Wystartowała piąta edycja konkursu "Design by Śliwka Nałęczowska 2024"

Z początkiem kwietnia br. ruszyła piąta, jubileuszowa odsłona konkursu Design By Śliwka Nałęczowska. W tym roku zadaniem młodych artystów jest zaprojektowanie grafiki na opakowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.