„JOURNEY” – WYSTAWA PRAC WOJCIECHA BREWKI W OFFIE
„JOURNEY” – WYSTAWA PRAC WOJCIECHA BREWKI W OFFIE
Od momentu, w którym postanowił zamienić szarość codzienności na barwy sztuki, minęło dziesięć lat pełnych pasji, zaangażowania i fascynujących prac. Podczas wystawy Wojciecha Brewki zatytułowanej „Journey” miłośnicy sztuki odkryją, jak malarz, kolorysta i twórca wielkich murali dekonstruuje rzeczywistość, nadaje jej nowy kontekst i inspiruje do działania. Otwarcie wystawy odbędzie się 29 września o godz. 19.00, w restauracji Drukarnia Skład Wina & Chleba w OFF Piotrkowska Center.
Wojciech Brewka zyskał uznanie w świecie sztuki dzięki własnej technice dekonstrukcji zarówno portretu, jak i animalistyki, jako gatunku malarstwa. Na kontrastowych tłach autor umieszcza wizerunki zwierząt w zaskakującym, kampowym, ironicznym, społecznym kontekście. Choć malarstwo stało się głównym zajęciem artysty dopiero dekadę temu, to już teraz jego dzieła osiągają rekordowe kwoty na aukcjach młodej sztuki i cieszą się ogromnym powodzeniem wśród kolekcjonerów.
Wiele jego prac wpisuje się w nurt edukacji równościowej i ekologicznej, a sam autor aktywnie wspiera inicjatywy charytatywne. Jego murale, takie jak „Przytulaśny Miś” czy mural dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, stają się symbolem ważnych kampanii społecznych.
Wystawa „Journey” obejmuje wybrane dzieła z pięciu cykli prac artysty. Są to portrety zarówno zwierząt, jak i ludzi, portrety zabawek po przejściach, czaszki oraz prace, które nawiązują do tzw. Pokolenia X – ludzi urodzonych w drugiej połowie XX wieku, którzy szukają sensu w życiu. – Obrazy prezentowane na ekspozycji to odważne, jaskrawe barwy i motywy, street-artowa estetyka, która na pierwszy rzut oka może wydawać się radosna i pełna optymizmu, ale w głównej warstwie ukrywa głębokie znaczenie. Prace Wojciecha Brewki dotykają tego, co nas otacza, oraz emocji i wyzwań, z którymi mierzymy się w codziennym życiu. W jego świecie zabawek, zwierząt i pop-kultury nic nie jest jednoznaczne – mówi Łukasz Kowalewski, organizator wystawy i zaprasza na wernisaż, który odbędzie się 29 września o godzinie 19.00 w restauracji Drukarnia Skład Wina & Chleba w OFF Piotrkowska Center. Będzie to również okazja, aby spotkać się z samym artystą i zdobyć jego autograf na katalogach z pracami z wystawy. Wystawę będzie można oglądać do listopada, przez cały tydzień od poniedziałku do niedzieli, w godzinach 9.00-22.00.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.