Kolejna odsłona akcji UNICEF Polska „Dziecko to Dziecko”
Stowarzyszenie UNICEF Polska
ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/
W ramach akcji „Dziecko to Dziecko” artyści-rysownicy przygotowują serię rysunków dzieci, pokazanych w sposób charakterystyczny dla swojego stylu. W lutym do akcji dołączył młody, polski artysta – Kacper Wilk.
Celem akcji „Dziecko to Dziecko” jest przypomnienie, że dziecko jest zawsze dzieckiem, niezależnie od miejsca pochodzenia, rasy, płci, koloru skóry czy zamożności jego rodziny. Najmłodsi na całym świecie mają te same marzenia i aspiracje. Niektórzy jednak potrzebują wsparcia, aby w pełni zrealizować swój potencjał.
Każdy z artystów ma dowolność w przygotowaniu serii rysunków z dziećmi. Rysunki powinny jednak zawierać jeden element wspólny. W poprzedniej edycji stworzonej przez Miriolę Dzik, był to miś jako uniwersalna maskotka, którą najmłodsi mogą się bawić na całym świecie. W serii przygotowanej przez Kacpra Wilka elementem wspólnym jest piłka. Bez wątpienia jest ona znana w każdej szerokości geograficznej.
Sport i zabawa są niezwykle ważnymi elementami życia dzieci i młodzieży. Sport przyczynia się do ich rozwoju fizycznego oraz umiejętności społecznych. Uczy podstawowych wartości i umiejętności życiowych takich jak ciężka praca, dyscyplina, praca zespołowa, sprawiedliwość czy szacunek dla innych.
Cieszę się, że możemy wystartować z kolejną edycją naszej akcji. Pierwsza odsłona spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem i dużym zainteresowaniem. Dzięki wspaniałym ilustracjom oraz ciekawostkom z danego regionu, w sposób prosty i przyjazny mamy możliwość budować świadomość, że miejsce pochodzenia, kolor skóry czy wygląd, nie mają znaczenia. Każde dziecko ma takie samo prawo do szczęśliwego dzieciństwa, powiedział Paweł Barski, Dyrektor Marketingu i Komunikacji UNICEF Polska.
Udział w akcji UNICEF Polska to dla mnie duże wyróżnienie. Cieszę się, że organizacja dała mi szansę na przygotowanie tej serii. To było wyzwanie, ale i świetna zabawa! Zachęcam wszystkich młodych rysowników do dołączenia, powiedział Kacper Wilk.
W ramach akcji w sklepie UNICEF Polska pojawiły się pierwsze produkty inspirowane grafikami artystów. Zakup upominków nie tylko sprawi dużo radości, ale też przyczyni się do realizacji misji organizacji. Dochód ze sprzedaży jest przeznaczany na pomoc najbardziej potrzebującym dzieciom na świecie. Więcej informacji na stronie sklep-unicef.pl.
O Kacprze Wilku
Kacper Wilk jest niezależnym ilustratorem oraz studentem grafiki w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie. Na co dzień uwielbia rysować i projektować, niezależnie od tego, czy jest to komiks, ilustracja do książki dla dzieci czy okładka magazynu. W wolnym czasie ogląda filmy i zajmuje się fotografią. http://kacperwilk.com/
O UNICEF
UNICEF od 75 lat ratuje życie dzieci, broni ich praw i pomaga im wykorzystać potencjał, jaki posiadają. Nigdy się nie poddajemy!
Pracujemy w najtrudniejszych miejscach na świecie, aby dotrzeć do najbardziej pokrzywdzonych dzieci. W ponad 190 krajach i terytoriach pracujemy #dlakazdegodziecka, aby budować lepszy świat dla wszystkich. Przed, w trakcie i po kryzysach humanitarnych jesteśmy na miejscu niosąc ratującą życie pomoc i nadzieję dzieciom i ich rodzinom. Realizujemy nie tylko działania pomocowe, ale także edukacyjne. Wierzymy, że edukacja to jedna z najbardziej skutecznych form zmieniania świata. W Polsce pracujemy ze szkołami i samorządami, aby prawa dziecka były zawsze przestrzegane, a głos młodych ludzi słyszany i respektowany. Jesteśmy apolityczni i bezstronni, ale nigdy nie pozostajemy obojętni, gdy chodzi o obronę praw dzieci i zabezpieczenie ich życia i przyszłości. Więcej informacji na unicef.pl.
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kobieca figuracja i wyraziste barwy. Wystawa prac Renaty Magdy w Drukarni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.