Komunikaty PR

Kolejna odsłona akcji UNICEF Polska „Dziecko to Dziecko”

2022-02-02  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Kacprzak
Stowarzyszenie UNICEF Polska

ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/

W ramach akcji „Dziecko to Dziecko” artyści-rysownicy przygotowują serię rysunków dzieci, pokazanych w sposób charakterystyczny dla swojego stylu. W lutym do akcji dołączył młody, polski artysta – Kacper Wilk.

 

Celem akcji „Dziecko to Dziecko” jest przypomnienie, że dziecko jest zawsze dzieckiem, niezależnie od miejsca pochodzenia, rasy, płci, koloru skóry czy zamożności jego rodziny. Najmłodsi na całym świecie mają te same marzenia i aspiracje. Niektórzy jednak potrzebują wsparcia, aby w pełni zrealizować swój potencjał.

Każdy z artystów ma dowolność w przygotowaniu serii rysunków z dziećmi. Rysunki powinny jednak zawierać jeden element wspólny. W poprzedniej edycji stworzonej przez Miriolę Dzik, był to miś jako uniwersalna maskotka, którą najmłodsi mogą się bawić na całym świecie. W serii przygotowanej przez Kacpra Wilka elementem wspólnym jest piłka. Bez wątpienia jest ona znana w każdej szerokości geograficznej.

Sport i zabawa są niezwykle ważnymi elementami życia dzieci i młodzieży. Sport przyczynia się do ich rozwoju fizycznego oraz umiejętności społecznych. Uczy podstawowych wartości i umiejętności życiowych takich jak ciężka praca, dyscyplina, praca zespołowa, sprawiedliwość czy szacunek dla innych.

Cieszę się, że możemy wystartować z kolejną edycją naszej akcji. Pierwsza odsłona spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem i dużym zainteresowaniem. Dzięki wspaniałym ilustracjom oraz ciekawostkom z danego regionu, w sposób prosty i przyjazny mamy możliwość budować świadomość, że miejsce pochodzenia, kolor skóry czy wygląd, nie mają znaczenia. Każde dziecko ma takie samo prawo do szczęśliwego dzieciństwa, powiedział Paweł Barski, Dyrektor Marketingu i Komunikacji UNICEF Polska.

Udział w akcji UNICEF Polska to dla mnie duże wyróżnienie. Cieszę się, że organizacja dała mi szansę na przygotowanie tej serii. To było wyzwanie, ale i świetna zabawa! Zachęcam wszystkich młodych rysowników do dołączenia, powiedział Kacper Wilk.

W ramach akcji w sklepie UNICEF Polska pojawiły się pierwsze produkty inspirowane grafikami artystów. Zakup upominków nie tylko sprawi dużo radości, ale też przyczyni się do realizacji misji organizacji. Dochód ze sprzedaży jest przeznaczany na pomoc najbardziej potrzebującym dzieciom na świecie. Więcej informacji na stronie sklep-unicef.pl.


O Kacprze Wilku

Kacper Wilk jest niezależnym ilustratorem oraz studentem grafiki w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie. Na co dzień uwielbia rysować i projektować, niezależnie od tego, czy jest to komiks, ilustracja do książki dla dzieci czy okładka magazynu. W wolnym czasie ogląda filmy i zajmuje się fotografią. http://kacperwilk.com/

 

O UNICEF

UNICEF od 75 lat ratuje życie dzieci, broni ich praw i pomaga im wykorzystać potencjał, jaki posiadają. Nigdy się nie poddajemy!

Pracujemy w najtrudniejszych miejscach na świecie, aby dotrzeć do najbardziej pokrzywdzonych dzieci. W ponad 190 krajach i terytoriach pracujemy #dlakazdegodziecka, aby budować lepszy świat dla wszystkich. Przed, w trakcie i po kryzysach humanitarnych jesteśmy na miejscu niosąc ratującą życie pomoc i nadzieję dzieciom i ich rodzinom. Realizujemy nie tylko działania pomocowe, ale także edukacyjne. Wierzymy, że edukacja to jedna z najbardziej skutecznych form zmieniania świata. W Polsce pracujemy ze szkołami i samorządami, aby prawa dziecka były zawsze przestrzegane, a głos młodych ludzi słyszany i respektowany. Jesteśmy apolityczni i bezstronni, ale nigdy nie pozostajemy obojętni, gdy chodzi o obronę praw dzieci i zabezpieczenie ich życia i przyszłości. Więcej informacji na unicef.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Rising Aeon - Emocje w zderzeniu z ludzkim cierpieniem - strach, współczucie... Biuro prasowe
2024-04-16 | 12:00

Rising Aeon - Emocje w zderzeniu z ludzkim cierpieniem - strach, współczucie...

Denise Schwizgebel jest szwajcarską artystką wizualną. Jej najnowszy projekt "Rising Aeon" powstał dzięki spotkaniu z Judith Sacchi, szwajcarską dziennikarką i wolontariuszką
Sztuka Wystartowała piąta edycja konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024
2024-04-11 | 14:30

Wystartowała piąta edycja konkursu "Design by Śliwka Nałęczowska 2024"

Z początkiem kwietnia br. ruszyła piąta, jubileuszowa odsłona konkursu Design By Śliwka Nałęczowska. W tym roku zadaniem młodych artystów jest zaprojektowanie grafiki na opakowanie
Sztuka TRANSFORMACJA, UWALNIANIE I PREMIERY. FOTOFESTIWAL 2024 OGŁASZA PROGRAM!
2024-04-10 | 11:00

TRANSFORMACJA, UWALNIANIE I PREMIERY. FOTOFESTIWAL 2024 OGŁASZA PROGRAM!

Premiery projektów Weroniki Gęsickiej, Przemka Dzienisa, Magdy Hueckel i Grzegorza Wełnickiego, gwiazdy międzynarodowej fotografii w opowieściach o transformacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Prawie 60 proc. Polaków podejmowało próby odchudzania. U większości efekty były krótkotrwałe i powodowały problemy zdrowotne

Trzech na pięciu Polaków ma za sobą próby odchudzania, a w tej grupie więcej jest kobiet – wynika z raportu Centrum Respo. Odchudzamy się z różnym skutkiem, najczęściej osiągamy efekty, ale okazują się one krótkotrwałe. Może o tym świadczyć informacja, że 54 proc. odchudzających się Polaków w ostatnich pięciu latach podchodziło do diety między dwa a pięć razy, a co 10. nawet częściej. Jak podkreślają autorzy raportu, to, że wielu Polaków się odchudza, nie jest niczym niepokojącym, ale jest kilka czynników, które czynią kulturę dietetyczną toksyczną. Jednym z nich jest wczesny wiek rozpoczynania odchudzania, ale też negatywne skutki diet, również dla zdrowia psychicznego.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

Muzyka

Luna: Trochę podupadłam na zdrowiu i mój głos nie działa tak, jak bym chciała. Czuję się bezradna i bezsilna

Przed wyjazdem na Konkurs Eurowizji reprezentantka Polski nie ukrywa, że boryka się z problemami zdrowotnymi, a bezradność i zwątpienie mieszają się z nadzieją i chęcią pokonania swoich słabości. By jak najlepiej zadbać o swoje struny głosowe, na jakiś czas zrezygnowała z koncertów. Teraz robi wszystko, by jej głos wrócił do formy i by mogła godnie się zaprezentować na scenie w Malmö.