Komunikaty PR

Kolejny etap projektu „Making cities vibe” w Katowickiej

2020-08-28  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

 

 

Od lipca na antresoli Galerii Katowickiej powstaje niezwykły obrazprzygotowywany bardzo rzadkiej, wywodzącej się ze średniowiecza, technice realizmu przed-klasycznego. „Making cities vibe” malowany jest przez Katarzynę Meresjedną z niewielu kobiet na świecie tworzącą w tym stylu. Obecnie prace wchodzą w nowy etap – artystka włącza do niego postacie ludzkie i w związku z tym ogłasza konkurs dla naturalnych oraz odważnych kobiet i dziewcząt. Wizerunki wybranych uczestniczek staną się częścią dzieła.  

W Katowickiej już od ponad 600 godzin powstaje nowe dzieło śląskiej artystki – to więcej niż połowa całego procesu, który potrwa przynajmniej do końca września. „Making cities vibe” to wymagający projekt, przestawiający centrum stolicy Śląska widziane z perspektywy galerii, który już niebawem zostanie uzupełniony o kolejny istotny detal – żeńskie postacie wkomponowane w obraz.  

- Przede mną następna, wyjątkowa faza prac połączona z autorskim konkursem, w czasie którego wybiorę modelki, których wizerunki pojawią się na moim obrazie. Nieodzownym źródłem inspiracji jest dla mnie naturalność, światłość oraz lekkość i właśnie tego będę szukała u zgłaszających się. Cieszę się, że - tworząc w Katowickiej - mam stałą możliwość interakcji z odbiorcami sztuki, tak ważną dla każdego artysty i wierzę, że również dzięki temu uda mi się już niebawem znaleźć odpowiednie osoby do projektu – mówi Katarzyna Meres. 

Obecnie artystka poszukuje modelek, które będą mogły zostać wmalowane w obraz. Poszukiwania prowadzi w formie organizowanego przez siebie otwartego konkursu. Nagrodą jest portret, wykonany osobiście przez Katarzynę Meres. Zainteresowane osoby proszone są o zgłaszanie swoich kandydatur przez Instagrama malarki: @meres.km.  

Autorkę projektu można spotkać w Katowickiej od środy do soboty, co tydzień, aż do końca września. Dopuszcza ona możliwość bycia odwiedzaną w tych dniach, od godziny 11:00 do 17:00.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.