Kolekcja dzieł włoskiego pop-artu na jedynej wystawie w Polsce. Już za kilka dni
Kolekcja dzieł włoskiego pop-artu na jedynej wystawie w Polsce. Już za kilka dni!
Organizator wystawy BFF Banking Group zaprasza na wystawę „ART FACTOR – The Pop Legacy in Post-War Italian Art”. Około 50 dzieł włoskiego pop-artu będzie można oglądać już od 27 września w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Wystawa potrwa do końca października.
„ART FACTOR - The Pop Legacy in Post-War Italian Art” to projekt promujący włoską sztukę współczesną. Dzieła zaprezentowane na warszawskiej wystawie pochodzą z prywatnej kolekcji sztuki współczesnej Fundacji Farmafactoring. Fundacja założona została w 2004 roku przez BFF, a jej celem jest promowanie działalności badawczej oraz inicjatyw kulturalnych i społecznych.
Wystawa dedykowana jest wszystkim - dorosłym, nastolatkom, a także dzieciom. Wstęp na nią jest wolny, więc każdy może czuć się zaproszony. Przez ponad miesiąc można będzie obcować
z dziełami czołowych artystów z Italii, tworzących w nurcie pop-artu. Valerio Adami, Franco Angeli, Enrico Baj, Lucio Del Pezzo, Gianfranco Pardi, Mario Schifano i Emilio Tadini to artyści, których prace niosą ze sobą różny bagaż historyczny i kulturowy, i których cechuje silne pragnienie innowacji, odkrycia, zrozumienia. Eksponowane dzieła charakteryzuje wyjątkowa różnorodność zarówno w obszarze wykorzystanych technik: akryl, pastele, marker, ołówek, kolaż, jak
i zastosowanych materiałów: płótno, papier, tkanina, drewno. Obrazy, które pokazane zostaną
w Polsce zostały starannie wybrane z kolekcji około 250 dzieł, z okresu powojennego do początku XXI wieku. BFF gromadzi te zbiory od lat 80 na stałe eksponuje je w swoich biurach w Mediolanie
i Rzymie.
Ideą projektu „ART FACTOR - The Pop Legacy in Post-War Italian Art” jest pokazanie sztuki jako czynnika rozwoju, narzędzia prowadzenia dialogu międzykulturowego, do zachęcania do wdrażania innowacyjnych pomysłów oraz do ich wymiany.
Kawalec Krzysztof, Prezes BFF Banking w Polsce: „Cieszymy się, że możemy przybliżyć Polakom włoską kulturę i sztukę. Ta wystawa daje nam możliwość do opowiedzenia historii Grupy BFF oraz pokazania jej wartości nie tylko z perspektywy konkretnych liczb, ale także chęci do dzielenia się zasobami kulturowymi z pracownikami i mieszkańcami krajów, w których działamy.”
Europejska trasa znajdzie swój finał w „Casa BFF" - nowej siedzibie Grupy w Mediolanie, gdzie ma powstać dedykowane muzeum, eksponujące na stałe prace tych wybitnych twórców.
„ART FACTOR – The Pop Legacy in Post-War Italian Art” Pałacu Kultury i Nauki, Sala Kisielewskiego (wejście od ulicy Marszałkowskiej).
Wystawa otwarta będzie od 28 września do 26 października 2022 roku. Wstęp wolny.
Więcej informacji: www.art-factor.eu
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.