Kolekcja dzieł włoskiego pop-artu na jedynej wystawie w Polsce. Już za kilka dni
Kolekcja dzieł włoskiego pop-artu na jedynej wystawie w Polsce. Już za kilka dni!
Organizator wystawy BFF Banking Group zaprasza na wystawę „ART FACTOR – The Pop Legacy in Post-War Italian Art”. Około 50 dzieł włoskiego pop-artu będzie można oglądać już od 27 września w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Wystawa potrwa do końca października.
„ART FACTOR - The Pop Legacy in Post-War Italian Art” to projekt promujący włoską sztukę współczesną. Dzieła zaprezentowane na warszawskiej wystawie pochodzą z prywatnej kolekcji sztuki współczesnej Fundacji Farmafactoring. Fundacja założona została w 2004 roku przez BFF, a jej celem jest promowanie działalności badawczej oraz inicjatyw kulturalnych i społecznych.
Wystawa dedykowana jest wszystkim - dorosłym, nastolatkom, a także dzieciom. Wstęp na nią jest wolny, więc każdy może czuć się zaproszony. Przez ponad miesiąc można będzie obcować
z dziełami czołowych artystów z Italii, tworzących w nurcie pop-artu. Valerio Adami, Franco Angeli, Enrico Baj, Lucio Del Pezzo, Gianfranco Pardi, Mario Schifano i Emilio Tadini to artyści, których prace niosą ze sobą różny bagaż historyczny i kulturowy, i których cechuje silne pragnienie innowacji, odkrycia, zrozumienia. Eksponowane dzieła charakteryzuje wyjątkowa różnorodność zarówno w obszarze wykorzystanych technik: akryl, pastele, marker, ołówek, kolaż, jak
i zastosowanych materiałów: płótno, papier, tkanina, drewno. Obrazy, które pokazane zostaną
w Polsce zostały starannie wybrane z kolekcji około 250 dzieł, z okresu powojennego do początku XXI wieku. BFF gromadzi te zbiory od lat 80 na stałe eksponuje je w swoich biurach w Mediolanie
i Rzymie.
Ideą projektu „ART FACTOR - The Pop Legacy in Post-War Italian Art” jest pokazanie sztuki jako czynnika rozwoju, narzędzia prowadzenia dialogu międzykulturowego, do zachęcania do wdrażania innowacyjnych pomysłów oraz do ich wymiany.
Kawalec Krzysztof, Prezes BFF Banking w Polsce: „Cieszymy się, że możemy przybliżyć Polakom włoską kulturę i sztukę. Ta wystawa daje nam możliwość do opowiedzenia historii Grupy BFF oraz pokazania jej wartości nie tylko z perspektywy konkretnych liczb, ale także chęci do dzielenia się zasobami kulturowymi z pracownikami i mieszkańcami krajów, w których działamy.”
Europejska trasa znajdzie swój finał w „Casa BFF" - nowej siedzibie Grupy w Mediolanie, gdzie ma powstać dedykowane muzeum, eksponujące na stałe prace tych wybitnych twórców.
„ART FACTOR – The Pop Legacy in Post-War Italian Art” Pałacu Kultury i Nauki, Sala Kisielewskiego (wejście od ulicy Marszałkowskiej).
Wystawa otwarta będzie od 28 września do 26 października 2022 roku. Wstęp wolny.
Więcej informacji: www.art-factor.eu

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.