Komunikaty PR

„Koleżanki i koledzy” – wystawa fotografii w Muzeum Warszawskiej Pragi

2020-07-23  |  13:30

Muzeum Warszawskiej Pragi, oddział Muzeum Warszawy, zaprasza na wystawę fotografii Zeldy Klimkowskiej „Koleżanki i koledzy”. To pierwsza wystawa czasowa po ponownym otwarciu Muzeum, którą można zobaczyć do 6 września. Składają się na nią fotografie prażan i prażanek – dalszych i bliższych sąsiadów artystki.

Cieszymy się, że od lipca możemy ponownie zaprosić Państwa do Muzeum Warszawskiej Pragi. Przygotowaliśmy wystawę fotograficzną, na której pokażemy niecodzienne portrety mieszkańców dzielnicy – mówi PO Kierownika Muzeum Warszawskiej Pragi, Patrycja Labus-Sidor.

Nowe oblicze warszawskiej Pragi

Zdjęcia Zeldy Klimkowskiej to próba uchwycenia na kliszy przemian zachodzących w dzielnicy na przełomie lat dziewięćdziesiątych i pierwszej dekady lat dwutysięcznych. W tym czasie w okolice Pragi Północ przeprowadziło się wielu artystów, zaczęły powstawać niezależne galerie, kluby i teatry. Seria fotografii pokazuje nowy wizerunek dzielnicy przez pryzmat pojedynczych osób – zarówno osiadłych, jak i „nowych” Prażan, stąd tytuł wystawy: „Koleżanki i koledzy”.

Koleżanki, koledzy, sąsiedzi

Do portretów indywidualnych Zelda Klimkowska zapraszała głównie  osoby, które spotykała na co dzień: sprzedawczynię z narożnego sklepu, bywalca pobliskiej kawiarni, „opiekuna” podwórka  Inżynierska 3. Swoich modeli prosiła o wskazanie miejsca sesji fotograficznej, najlepiej w prywatnej przestrzeni, gdzie portretowany czułby się swobodnie. Prezentowane fotografie są nie tylko moją kreacją, są wynegocjowane z bohaterami. Patrzę na nich ciepło, nie oceniam ich, a nawet podziwiam ich specyficzne piękno. – mówi autorka zdjęć.

Wystawa potrwa od 17 lipca 2020 do 6 września 2020. Muzeum Warszawskiej Pragi (ul. Targowa 50/52) czynne jest od czwartku do niedzieli w godzinach 10.00 – 18.00.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edukacja

Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

Handel

Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci

Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.