Komunikaty PR

Komiks. Uniwersum

2020-11-13  |  13:00
Biuro prasowe

Tajemnicze światy, intrygujący bohaterowie i wielkie zagadki. Wszystko to znajdziecie na aukcji i wystawie Komiks. Uniwersum w DESA Unicum. To niesamowita podróż przez całą historię komiksu, a także wyjątkowa okazja do zobaczenia (a następnie wylicytowania) plansz autorstwa najwybitniejszych polskich rysowników. Wśród nich m.in. Bogusław Polch, Jakub Woynarowski, Krzysztof Gawronkiewicz, Przemysław Truściński, Papcio Chmiel i Janusz Christa. Wszystkie obiekty zostaną zlicytowane 24 listopada. 

 

Nonszalancki kobieciarz. Prywatny detektyw z przyszłości, który ratuje ludzkość przed kosmitami i politykami. To właśnie on jest głównym bohaterem słynnych plansz komiksowych „Funky Koval” autorstwa Bogusława Polcha. Uważa się, że rysunki z tego cyklu są najlepszymi, jakie stworzył. Opowiedziana przez rysownika historia wyróżnia się niezwykle dynamiczną i pełną zaskakujących zwrotów akcją. Przy pomocy wyjątkowo nowatorskich rozwiązań, Polch opowiedział niesamowitą historię przeplataną dyskretnie aluzjami do polskiej rzeczywistości. Ten najwybitniejszy twórca komiksów w PRL-u był również grafikiem oraz ilustratorem książkowym. Kreował niesamowite światy i obce cywilizacje, w które wciągał całe pokolenia czytelników. W sposób niezwykły bawił się obrazem i kreską.  Komiksy Bogusława Polcha doczekały się 13 wersji językowych. W DESA Unicum zobaczyć i wylicytować można będzie aż 9 plansz, w tym słynne tytuły takie jak „Wiedźmin” i „Bogowie z kosmosu”

 

W podróż po tajemniczych światach widzów zabiera również Jakub Woynarowski. Jest twórcą komiksów, esejów wizualnych, filmów oraz instalacji. Zasłynął ze swoich projektów z pogranicza teorii i praktyki wizualnej. W swoim dorobku ma instalacje w Pawilonie Polskim na Biennale Architektury w Wenecji w 2014 r. W eksperymentalnych komiksach nie przedstawia człowieka. Koncentruje się na przedmiotach, które ukazuje w czerni i bieli. Inspiracją dla Woynarowskiego są tajne systemy wiedzy takie jak alchemia czy masoneria. Interesują go również przepełnione tajemnicami zjawiska quasi-religijne. Na aukcji  „Komiks. Uniwersum” wylicytować można jego prace takie jak „Historia ogrodów”, „Hikikomori” oraz „Kolonia karna”.

 

Innemu, wybitnemu współczesnemu rysownikowi, którego twórczość pojawi się na wystawie sławę przyniósł tytuł „Esencja”, który uważany jest za jeden z najlepszych polskich komiksów. Krzysztof Gawronkiewicz zasłynął także z nigdy niedokończonego komiksu „Burza”. Pierwszy epizod tej opowieści ukazał się w 1991 roku. Dzieło opowiada o alternatywnych losach drugiej wojny światowej po nieudanym ataku Niemiec na Polskę. Gawronkiewicz jest również autorem głośnego komiksu o Warszawie „Tabula Rasa”, który ukazywał się w „Gazecie Wyborczej”. W 2003 roku wraz ze scenarzystą Grzegorzem Januszem wygrali pierwszą edycję prestiżowego Europejskiego Konkursu Komiksowego telewizji Arte i wydawnictwa Glenat, czego efektem było podpisanie kontraktu z francuskim wydawcą i publikacja na rynku frankofońskim oraz w Polsce dwóch tomów cyklu „Przebiegłe dochodzenie Ottona i Watsona”. Pierwszy z nich, zatytułowany „Esencja” opowiada o śledztwie, które prowadzi do poznania sensu życia, drugi o tytule „Romantyzm” traktuje o tajnej misji wskrzeszenia wieszczów narodowych. Akcja obu komiksów dzieje się w Warszawie.

 

Na aukcji pojawią się również komiksy m.in. Tadeusza Baranowskiego, Joanny Karpowicz, Jerzego Ozgi i Szarloty Pawel. 24 listopada zostaną zlicytowane w największym polskim domu aukcyjnym przy ul. Pięknej 1A. Licytować można będzie online, przez aplikację oraz telefonicznie i przez zlecenie stałe. Aukcja transmitowana będzie na żywo w kanałach społecznościowych DESA Unicum.

 

Wystawa Komiks. Uniwersum: 18-24 listopada 2020, godz. 11-19 (poniedziałek-piątek) i godz. 11-16 (sobota), Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa, wstęp wolny

Aukcja Komiks. Uniwersum: 24 listopada 2020, godz. 20.30, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa

 

https://www.desa.pl/pl/aukcje/komiks-i-ilustracja-etzr/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS Biuro prasowe
2024-07-03 | 11:00

Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS

Nostalgiczna podróż do źródeł twórczości i rodzinnych wspomnień – Rafał Roskowiński, prawdziwa legenda polskiego malarstwa wielkoformatowego, po blisko 30 latach
Sztuka BRAK ZDJĘCIA
2024-06-30 | 21:00

Rewia – kolorowe antidotum na szarą codzienność

Niedługo minie 25 lat odkąd rewia znowu odżyła w Polsce. W 2001 ten rodzaj sztuki przywróciła do życia Małgorzata Potocka, otwierając pierwszą po wojnie scenę rewiową w naszym kraju. Teatr Sabat jest jedynym miejscem
Sztuka Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!
2024-06-27 | 13:45

Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!

Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska pobudza środowisko artystyczne do twórczych działań. Piąta, jubileuszowa edycja wydarzenia, promującego talenty w dziedzinie grafiki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Ochrona środowiska

Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów

Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.