Konkurs Anioły Rzemiosła Niepowtarzalna szansa dla polskich artystów rzemiosła
Konkurs Anioły Rzemiosła
Niepowtarzalna szansa dla polskich artystów rzemiosła
Rękodzieło artystyczne odzwierciedla bogactwo tradycji, umiejętności i wyobraźni twórców. Jest nośnikiem historii, symboliki i kulturowej tożsamości. Niestety, w obliczu postępującej globalizacji i masowej produkcji, wartość i znaczenie rzemiosła artystycznego często zostają zepchnięte na margines.
Konkurs Anioły Rzemiosła zapewnia unikalną szansę dla artystów, aby otrzymać stypendium, które umożliwi im kontynuację swojej edukacji i rozwój umiejętności. Poprzez finansowe wsparcie zwycięzcy konkursu będą mieli możliwość poszerzenia swojej wiedzy
i doświadczenia.
Wspólnie dajmy skrzydła talentom!
Pomysłodawczynią projektu jest Izabela Łapińska – projektantka mody, która od lat współpracuje z polskimi artystami rzemiosła. Artystka od początku swojej kariery kultywuje
w swoich projektach niepowtarzalne wzornictwo oraz najlepsze rzemiosło. Ręcznie wykonane detale, koronki, hafty – to cechy charakterystyczne projektów Izabeli Łapińskiej.
Konkurs trwa od 1 lipca do 30 września 2023 roku. Nagrody przyznawane będą w trzech kategoriach:
Haft, koronkarstwo, szydełkowanie
Złotnictwo, jubilerstwo, biżuteria.
Ceramika artystyczna.
Trzech Laureatów otrzyma roczne stypendium na rozwój kariery oraz edukację - w wysokości 60 tysięcy złotych dla każdego z twórców. Stypendia dla artystów wręczone zostaną na Gali
w Pałacu na Wyspie w Łazienkach Królewskich w Warszawie dnia 24 października 2023 roku.
Ponadto, Kapituła Jury Konkursu wyłoni z nadesłanych zgłoszeń 15 prac artystów, które zostaną zaprezentowane w tym dniu na wystawie w Pałacu na Wyspie w Łazienkach Królewskich.
W Jury Konkursu zasiadają wybitne osoby ze świata kultury oraz artyści: Dyrektor Muzeum Łazienek Królewskich Marianna Otmianowska, malarz Stanisław Baj, uznany plakacista Rafał Olbiński, rzeźbiarz Tomasz Górnicki, fotograf Robert Wolański.
Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Związek Rzemiosła Polskiego.
Partnerami wydarzenia są Łazienki Królewskie, a także Hotel Europejski.
Zapraszamy do wzięcia udziały w Konkursie. Więcej informacji na stronie: www.aniolyrzemiosla.eu
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.