Komunikaty PR

Konkurs fotograficzny Chińskie Impresje

2021-10-04  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Zięba
Instytut Konfucjusza w Krakowie

Oleandry 2A
30-063 Kraków
media|instytutkonfucjusza.pl| |media|instytutkonfucjusza.pl
12 663 26 07
www.instytutkonfucjusza.uj.edu.pl/

Z okazji 72. rocznicy nawiązania stosunków dyplomatycznych między Chinami a Polską, Ambasada ChRL w Polsce wraz z Instytutem Konfucjusza organizuje konkurs fotograficzny "Chińskie Impresje", którego zwieńczeniem będzie wystawa online zwycięskich prac.

 

Wystawa ma na celu pokazanie bardziej realistycznego, trójwymiarowego i wszechstronnego obrazu Chin, a także nadania nowego impulsu do promowania wymiany humanistycznej między Chinami a Polską. Konkurs przeznaczony jest dla wszystkich tych, którzy byli w Chinach i przywieźli stamtąd interesujące zdjęcia.

 

Organizator przewidział cztery kategorie:

 

  • Chiny - Krajobraz: fotografie z Chin ukazujące naturalne krajobrazy, architekturę, infrastrukturę komunikacyjną, krajobraz miejski, środowisko ekologiczne, itp.
  • Chiny - Ludzie: fotografie ukazujące lokalne warunki, życie ludzi, kulturę i rozrywkę, sport, trendy w modzie, hobby i inne. Ważne, by zdjęcia przedstawiały ludzi w Chinach.
  • Chiny - Opowieści: fotografie koncentrujące się na tradycyjnej przyjaźni między Chinami a Polską, przyjaźni międzyludzkiej, wymianie humanistycznej, praktycznej współpracy, solidarności przeciwko epidemiom, China-Railway Express oraz budowie "Jednego Pasa, Jednej Drogi".
  • Chiny - Inspiracje: fotografie, które przedstawiają symbole chińskiej kultury, sztuki, muzyki, teatru, technologii, kuchni i stroju.

 

Zdjęcia należy wysłać na adres mailowy instytut.konfucjusza@uj.edu.pl, w temacie wpisując: Konkurs fotograficzny "Chińskie Impresje" - Imię i nazwisko zgłaszającego.

 

Przewidziano 5 pierwszych nagród, 10 drugich, 15 trzecich i 30 wyróżnień. Nagrody rzeczowe wartości ok. 800 zł, 400 zł, 200 zł, 100 zł oraz dyplomy za udział zostaną przyznane odpowiednio za pierwsze, drugie i trzecie miejsca oraz osobom wyróżnionym.

Terminy składania prac mija 31 października 2021 r. Publikacja wyników nastąpi w drugiej połowie listopada.

 

Szczegółowe informacje na temat konkursu znajdują się na stronie www.instytutkonfucjusza.uj.edu.pl

Organizator konkursu: Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce.

 

Współorganizatorzy: Instytut Konfucjusza w Krakowie, Instytut Konfucjusza (Uniwersytet Mickiewicza), Instytut Konfucjusza w Opolu, Instytut Konfucjusza (Uniwersytet Wrocławski), Instytut Konfucjusza (Uniwersytet Gdański), Instytut Konfucjusza (Politechnika Warszawska).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Występy najzdolniejszych młodych tancerzy na Ochocie. Nie zabraknie mistrzów Biuro prasowe
2024-04-20 | 13:00

Występy najzdolniejszych młodych tancerzy na Ochocie. Nie zabraknie mistrzów

Kto kiedykolwiek trenował taniec, wie, jak dużo pracy wymaga dojście do poziomu, który pozwalałby na zaprezentowanie swoich umiejętności publicznie - a co dopiero na scenie i w blasku
Sztuka Rising Aeon - Emocje w zderzeniu z ludzkim cierpieniem - strach, współczucie...
2024-04-16 | 12:00

Rising Aeon - Emocje w zderzeniu z ludzkim cierpieniem - strach, współczucie...

Denise Schwizgebel jest szwajcarską artystką wizualną. Jej najnowszy projekt "Rising Aeon" powstał dzięki spotkaniu z Judith Sacchi, szwajcarską dziennikarką i wolontariuszką
Sztuka Wystartowała piąta edycja konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024
2024-04-11 | 14:30

Wystartowała piąta edycja konkursu "Design by Śliwka Nałęczowska 2024"

Z początkiem kwietnia br. ruszyła piąta, jubileuszowa odsłona konkursu Design By Śliwka Nałęczowska. W tym roku zadaniem młodych artystów jest zaprojektowanie grafiki na opakowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.