„Królewskie opowieści” w niedzielnym poranku z teatrem dla najmłodszych
„Królewskie opowieści” w niedzielnym poranku z teatrem dla najmłodszych
W najbliższą niedzielę scena Małego Rynku Jazzowego w Manufakturze zostanie przejęta przez teatr 3GramyKultury, który zagra sztukę „Królewskie Opowieści”. To niepowtarzalna okazja, by dzieci mogły zanurzyć się w fascynującym świecie i spędziły magiczne chwile, oglądając utalentowanych aktorów.
Mały Rynek Jazzowy w Manufakturze, 16 lipca (niedziela), 11:00
„Królewskie opowieści” to spektakl pełen magii i przygód, którzy przeniesie widzów do odległej, baśniowej krainy. Historia rozgrywa się w szczęśliwym królestwie, gdzie nie wszyscy czują się jednak spełnieni. Główna bohaterka – wróżka – zmagając się z poczuciem odrzucenia, pragnie zemsty i postanawia skomplikować życie mieszkańców. Czy jej plan się powiedzie? O tym widzowie przekonają się już w niedzielę.
Dzieci z pewnością pokochają tę magiczną opowieść o sile miłości, akceptacji i wierzeniu we własne możliwości. Przedstawienie, oprócz przekazywania pozytywnych wartości, zawiera też wiele walorów artystycznych – jest pełne pięknych piosenek, barwnie napisanych postaci i zawiera mnóstwo zabawnych tekstów, które pozostaną w pamięci na długo.
Teatr 3GramyKultury znany jest z różnorodnych spektakli komediowych, muzycznych oraz improwizowanych. Powstał w 2018 roku z inicjatywy aktorskiego małżeństwa Patrycji Zywert-Szypki i Grzegorza Szypka. Na swoim koncie mają już setki zagranicznych występów, wielkie produkcje musicalowe w teatrach w całej Polsce, a także współprace z wieloma reżyserami. Idea jest bardzo szlachetna – założyciele chcą by każdy miał teatr na wyciągnięcie ręki, dlatego zjawiają się w najróżniejszych miejscach.
Tydzień później, 23 lipca Teatr Barnaby zaprezentuje bajkę pt: „O Piecuchu najwspanialszym na świecie”. Lipcowe spotkania z teatrem zamknie Teatr Akademia Wyobraźni, który przedstawi bajkę „O Ignasiu, który nie lubił szkoły”.
Spektakle odbywają się w specjalnie przygotowanej strefie, z siedziskami i pufami, na małym rynku (między Starbucksem a Whiskey in The Jar), wstęp na wszystkie spektakle jest bezpłatny, sztuki nadają się nawet dla najmłodszych widzów - obecność obowiązkowa! Po przedstawieniu zapraszamy do naszych restauracji, które przygotowały menu dziecięce!
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.