Kultura i budownictwo współgrają ze sobą
Kultura i budownictwo to dwie osobne i na pozór różniące się dziedziny. Czy w jakikolwiek sposób mogą się one ze sobą łączyć? Firma ALSTAL realizując swoją misję i ideę udowadnia, że obie współgrają ze sobą.
W Bydgoszczy w dniach 6-20 listopada odbywa się dwunasta edycja Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Ignacego Jana Paderewskiego. To prestiżowa impreza, która ma miejsce co trzy lata, a udział w niej biorą młodzi pianiści z całego świata. Po licznych przesłuchaniach, organizowanych na różnych kontynentach, przychodzi upragniony finał, na który przyjeżdża do Bydgoszczy 50 najbardziej zdolnych osób, wyróżnionych przez Jury. Ideą konkursu jest wyłonienie młodych talentów, którzy staną przed wielką szansą na wypłynięcie na szerokie wody.
- W muzyce każdy detal ma znaczenie, każda nuta musi do siebie idealnie pasować, tak aby tworzyć prawdziwe arcydzieło. Podobnie jest w budownictwie, gdzie każda budowla musi być starannie zaprojektowana, a następnie wykonana z dbałością o najmniejszy element. My tworzymy arcydzieła budowlane, a pianiści arcydzieła muzyczne i kulturowe. Tak właśnie łączymy budownictwo z kulturą. – mówi Anna Rolka-Zawadzka, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu firmy ALSTAL Grupa Budowlana.
Budujemy Możliwości – dla siebie, innych i pokoleń
ALSTAL #BudujemyMożliwości.
Bydgoska firma chcąc poszerzyć swoje horyzonty i wielowymiarowość hasła #BudujemyMożliwości, podjęła strategiczną decyzję o sponsoringu Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Ignacego Jana Paderewskiego, stając się tym samym mecenasem kultury.
W konkursie udział biorą młodzi pianiści z całego świata, którzy określani są jako wschodzące talenty. Organizatorzy, przy wsparciu sponsorów tworzą zatem niesamowite możliwości w drodze prowadzącej do spełnienia marzeń, profesjonalnych kontraktów i wkroczenia do światowej elity pianistów. To właśnie w ten sposób firma ALSTAL po raz kolejny przekuła w czyny hasło #BudujemyMożliwości.
ALSTAL przez ponad 45 lat działalności wybudował wiele szpitali, basenów, hal sportowych, a także zakładów produkcyjnych, magazynów i obiektów kulturowych. To właśnie bydgoska firma wybudowała słynną Operę Leśną w Sopocie, Salę Koncertową w Szkole Muzycznej w Warszawie, a aktualnie prowadzi wielki remont Opery Śląskiej w Bytomiu. Każda zrealizowana inwestycja jest inna. Budowa każdej z nich, otwiera nowe możliwości, czy to dla inwestora, użytkowników, gości, pacjentów, a nawet lokalnych społeczności.
Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania
Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.