Kultura i budownictwo współgrają ze sobą
Kultura i budownictwo to dwie osobne i na pozór różniące się dziedziny. Czy w jakikolwiek sposób mogą się one ze sobą łączyć? Firma ALSTAL realizując swoją misję i ideę udowadnia, że obie współgrają ze sobą.
W Bydgoszczy w dniach 6-20 listopada odbywa się dwunasta edycja Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Ignacego Jana Paderewskiego. To prestiżowa impreza, która ma miejsce co trzy lata, a udział w niej biorą młodzi pianiści z całego świata. Po licznych przesłuchaniach, organizowanych na różnych kontynentach, przychodzi upragniony finał, na który przyjeżdża do Bydgoszczy 50 najbardziej zdolnych osób, wyróżnionych przez Jury. Ideą konkursu jest wyłonienie młodych talentów, którzy staną przed wielką szansą na wypłynięcie na szerokie wody.
- W muzyce każdy detal ma znaczenie, każda nuta musi do siebie idealnie pasować, tak aby tworzyć prawdziwe arcydzieło. Podobnie jest w budownictwie, gdzie każda budowla musi być starannie zaprojektowana, a następnie wykonana z dbałością o najmniejszy element. My tworzymy arcydzieła budowlane, a pianiści arcydzieła muzyczne i kulturowe. Tak właśnie łączymy budownictwo z kulturą. – mówi Anna Rolka-Zawadzka, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu firmy ALSTAL Grupa Budowlana.
Budujemy Możliwości – dla siebie, innych i pokoleń
ALSTAL #BudujemyMożliwości.
Bydgoska firma chcąc poszerzyć swoje horyzonty i wielowymiarowość hasła #BudujemyMożliwości, podjęła strategiczną decyzję o sponsoringu Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Ignacego Jana Paderewskiego, stając się tym samym mecenasem kultury.
W konkursie udział biorą młodzi pianiści z całego świata, którzy określani są jako wschodzące talenty. Organizatorzy, przy wsparciu sponsorów tworzą zatem niesamowite możliwości w drodze prowadzącej do spełnienia marzeń, profesjonalnych kontraktów i wkroczenia do światowej elity pianistów. To właśnie w ten sposób firma ALSTAL po raz kolejny przekuła w czyny hasło #BudujemyMożliwości.
ALSTAL przez ponad 45 lat działalności wybudował wiele szpitali, basenów, hal sportowych, a także zakładów produkcyjnych, magazynów i obiektów kulturowych. To właśnie bydgoska firma wybudowała słynną Operę Leśną w Sopocie, Salę Koncertową w Szkole Muzycznej w Warszawie, a aktualnie prowadzi wielki remont Opery Śląskiej w Bytomiu. Każda zrealizowana inwestycja jest inna. Budowa każdej z nich, otwiera nowe możliwości, czy to dla inwestora, użytkowników, gości, pacjentów, a nawet lokalnych społeczności.

„Lizbona: Miasto muzyki i miłości” – wystawa fotografii Marcina Kydryńskiego

Wizyta w Tichauer Art Gallery w Tychach – niezwykła lekcja, którą młodzież zapam

Warte 2,6 mld dolarów obrazy można oglądać w Galerii Północnej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Teatr

Katarzyna Glinka: Kończę pracę nad scenariuszem własnej sztuki i piszę książkę. To będzie bardzo ciekawy rok
Aktorka nie lubi zbyt długo siedzieć bezczynnie, bo – jak przekonuje – praca i nowe wyzwania zawodowe dodają jej życiowego wigoru. Jej grafik zawodowy na najbliższe miesiące wypełniony jest więc po brzegi. Wkrótce rozpoczyna próby do nowego spektaklu w Teatrze Capitol, poza tym kończy prace nad scenariuszem własnej sztuki i pisze książkę.
Handel
Proekologiczne oczekiwania konsumentów zmieniają politykę firm. Widać to zwłaszcza w internetowym handlu

Co piąty Polak dba o środowisko i myśli o ekologii – wynika z badania Open Research, które pokazuje też, że społeczna świadomość związana z ekologią rośnie. Także podczas zakupów – według danych podawanych przez DS Smith, ponad 46 proc. Polaków zastanawia się, co zrobi z opakowaniem po zakupionym produkcie, a 50 proc. z nich wybiera wyłącznie opakowania, które można później poddać recyklingowi. Eksperci wskazują, że tzw. zielony e-commerce to w tej chwili jeden z najważniejszych trendów w internetowym handlu, ale z biegiem czasu ekologia będzie mieć rosnący wpływ na politykę firm niemal z każdej branży. Wymuszą to właśnie stale rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie ochrony środowiska i klimatu.
Handel
WWF: Bojkot oleju palmowego nie ma sensu. Nie da się go zastąpić innym tłuszczem bez generowania jeszcze większych szkód środowiskowych

Tylko w 2020 roku, w wyniku świadomych podpaleń i wycinki pod niecertyfikowane uprawy palm oleistych, zniknęło 4,2 mln ha lasów deszczowych – podaje organizacja Global Forest Watch. Produkcja oleju palmowego, który jest z nich wytwarzany, generuje olbrzymie problemy społeczne i środowiskowe w globalnej skali. Mimo to – jak wskazuje WWF – jego bojkot nie ma sensu, ponieważ obecnie tego surowca nie da się zastąpić żadnym innym bez generowania jeszcze większych szkód środowiskowych. W przypadku zamienników takich jak olej słonecznikowy czy rzepakowy powierzchnia pod ich uprawy musiałaby wzrosnąć czterokrotnie, co powodowałoby jeszcze większą destrukcję ekosystemów. Zamiast bojkotować, konsumenci mogą jednak świadomie wybierać produkty zawierające taki olej palmowy, który pochodzi w 100 proc. z certyfikowanych, zrównoważonych upraw.