Kultura i budownictwo współgrają ze sobą
Kultura i budownictwo to dwie osobne i na pozór różniące się dziedziny. Czy w jakikolwiek sposób mogą się one ze sobą łączyć? Firma ALSTAL realizując swoją misję i ideę udowadnia, że obie współgrają ze sobą.
W Bydgoszczy w dniach 6-20 listopada odbywa się dwunasta edycja Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Ignacego Jana Paderewskiego. To prestiżowa impreza, która ma miejsce co trzy lata, a udział w niej biorą młodzi pianiści z całego świata. Po licznych przesłuchaniach, organizowanych na różnych kontynentach, przychodzi upragniony finał, na który przyjeżdża do Bydgoszczy 50 najbardziej zdolnych osób, wyróżnionych przez Jury. Ideą konkursu jest wyłonienie młodych talentów, którzy staną przed wielką szansą na wypłynięcie na szerokie wody.
- W muzyce każdy detal ma znaczenie, każda nuta musi do siebie idealnie pasować, tak aby tworzyć prawdziwe arcydzieło. Podobnie jest w budownictwie, gdzie każda budowla musi być starannie zaprojektowana, a następnie wykonana z dbałością o najmniejszy element. My tworzymy arcydzieła budowlane, a pianiści arcydzieła muzyczne i kulturowe. Tak właśnie łączymy budownictwo z kulturą. – mówi Anna Rolka-Zawadzka, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu firmy ALSTAL Grupa Budowlana.
Budujemy Możliwości – dla siebie, innych i pokoleń
ALSTAL #BudujemyMożliwości.
Bydgoska firma chcąc poszerzyć swoje horyzonty i wielowymiarowość hasła #BudujemyMożliwości, podjęła strategiczną decyzję o sponsoringu Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Ignacego Jana Paderewskiego, stając się tym samym mecenasem kultury.
W konkursie udział biorą młodzi pianiści z całego świata, którzy określani są jako wschodzące talenty. Organizatorzy, przy wsparciu sponsorów tworzą zatem niesamowite możliwości w drodze prowadzącej do spełnienia marzeń, profesjonalnych kontraktów i wkroczenia do światowej elity pianistów. To właśnie w ten sposób firma ALSTAL po raz kolejny przekuła w czyny hasło #BudujemyMożliwości.
ALSTAL przez ponad 45 lat działalności wybudował wiele szpitali, basenów, hal sportowych, a także zakładów produkcyjnych, magazynów i obiektów kulturowych. To właśnie bydgoska firma wybudowała słynną Operę Leśną w Sopocie, Salę Koncertową w Szkole Muzycznej w Warszawie, a aktualnie prowadzi wielki remont Opery Śląskiej w Bytomiu. Każda zrealizowana inwestycja jest inna. Budowa każdej z nich, otwiera nowe możliwości, czy to dla inwestora, użytkowników, gości, pacjentów, a nawet lokalnych społeczności.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.