Komunikaty PR

„Laboratorium Rzeźby” – finisaż największej wystawy rzeźby w Polsce

2022-09-06  |  12:40
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

To już ostatnia szansa, by zwiedzić wystawę „Laboratorium Rzeźby”, zorganizowaną przez Galerię sztuki ToTuart w Centrum Praskim Koneser w Warszawie.  Podczas największego wydarzenia, poświęconego współczesnej rzeźbie w Polsce, obejrzymy prace m.in. Wojciecha Siudmaka, Tomasza Sętowskiego, Rafała Olbińskiego, Adama Bakalarza, Tomasza Górnickiego, Jerzego Kędziory czy Tomasza Radziewicza, a to dopiero początek nazwisk, których dzieła wciąż jeszcze można podziwiać i zakupić. Pracom towarzyszą zjawiskowe postumenty ze spieku kwarcowego Dekton Onirika, nawiązujące swą formą i estetyką do prezentowanych obiektów sztuki, powstałe dzięki uprzejmości firmy Cosentino.

Perfekcja techniki i rozmach realizacji

Galeria sztuki ToTuart specjalizuje się w sztuce współczesnej i jest największą galerią rzeźby w Polsce. W warszawskim showroomie, znajdującym się w zrewitalizowanym, nowoczesnym Centrum Praskim Koneser, stworzono wyjątkowe miejsce do prezentowania dzieł i organizacji wystaw. Na 850 metrach kwadratowych powierzchni, można obejrzeć przekrój innowacyjnych prac mistrzów współczesnej rzeźby, oparty na świadomym doborze form. Jak co roku, są to rzeźby oraz instalacje zarówno artystów o ugruntowanej pozycji, jak i młodych absolwentów Akademii Sztuk Pięknych. Wystawę definiuje ogromny repertuar technik, form, stylów i ekspresji. „Laboratorium Rzeźby” rzuca wyzwanie naszemu postrzeganiu sztuki, wywołuje emocje i prowokuje do refleksji. Ale przede wszystkim odkrywa przed nami piękno. Z tych wszystkich powodów coraz więcej osób docenia inwestowanie w sztukę i rozpoczyna pracę nad tworzeniem osobistych kolekcji, wypełniając swoje domy i biura dziełami polskich artystów.

Postumenty Cosentino

Współczesna rzeźba pozostaje w ścisłej relacji z architekturą – dobrze dobrana nawiązuje dyskurs z przestrzenią mieszkalną, zmieniając lub podkreślając jej styl i charakter. Koncept wystawy celowo rewolucjonizuje wyobrażenia o strukturach i materiałach, które wydawać się mogą związane z jej formą. Dzięki uprzejmości firmy Cosentino, prace artystów wyeksponowano na postumentach ze spieków Dekton Onirika by Cosentino. Materiał, służący na co dzień architektom w projektach wnętrz, przyczynił się do stworzenia unikalnej tożsamości przestrzeni „Laboratorium Rzeźby”. Osiem odważnych wzorów: Awake, Lucid, Somnia, Neural, Trance, Vigil, Daze i Morpheus, odzwierciedla wartości Cosentino: zrównoważony rozwój, przyszłościowe innowacje i ponadczasową elegancję. Kolekcja spieków Dekton, interpretuje na nowo klasyczne marmurowe wzory, pokazując je w odsłonie niespotykanej w naturze.

Tegoroczna edycja „Laboratorium Rzeźby” jest już trzecią z kolei. Obok nazwisk znanych z poprzednich edycji, w tym roku zaprezentowano prace nowych artystów. Ta wystawa to prawdziwe święto rzeźby. Artyści biorący udział w wystawie to m.in: Stanisław Babik, Bartosz Banasik, Adam Bakalarz, Zbigniew Blajerski, Katarzyna Bułka-Matłacz, Mariusz Dydo, Dobiesław Gała, Mirosław Gołofit, Jan Gostyński, Zuzanna Grochowska, Tomasz Górnicki, Małgorzata Jabłońska, Maciej Januszewski, Jerzy Kędziora, Tomasz Koclęga, Monika Katarzyna Koprowska, Dorota Koziara, Bartosz Ługowski, Natalia Magalska, Konrad Makowski, Dagmara Malinowska, Alicja Motyka, Klaudia Nachumeniuk, Marika Nowak, Rafał Olbiński, Michał Puszczyński, Tomasz Radziewicz, Tomasz Sętowski, Alicja Sidorowicz, Mateusz Sikora, Wojciech Siudmak, Marek Sułek, Weronika Surma, Arkadiusz Szwed, Bartosz Śnieciński, Anna Wysocka, Patrycja Załucka i Marek Zyga.

Aby pogłębić refleksję nad wizualną narracją wystawy, organizator wystawy, Galeria Sztuki i Dom aukcyjny ToTuart przygotował uroczysty finisaż. Wystawa będzie czynna do 6 września, do godz. 16.00. Oprowadzanie kuratorskie odbędzie się w środę, 7 września 2022 r. o godz. 18.00. Zapisy obowiązują  do 6 września na: biuro@totuart.com

Centrum Praskie Koneser
Plac Konesera 10A

Fot. i stylizacja: Jam Kolektyw

Więcej na www.cosentino.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Problemy społeczne

Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie

Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.