„Laboratorium Rzeźby” – finisaż największej wystawy rzeźby w Polsce
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
To już ostatnia szansa, by zwiedzić wystawę „Laboratorium Rzeźby”, zorganizowaną przez Galerię sztuki ToTuart w Centrum Praskim Koneser w Warszawie. Podczas największego wydarzenia, poświęconego współczesnej rzeźbie w Polsce, obejrzymy prace m.in. Wojciecha Siudmaka, Tomasza Sętowskiego, Rafała Olbińskiego, Adama Bakalarza, Tomasza Górnickiego, Jerzego Kędziory czy Tomasza Radziewicza, a to dopiero początek nazwisk, których dzieła wciąż jeszcze można podziwiać i zakupić. Pracom towarzyszą zjawiskowe postumenty ze spieku kwarcowego Dekton Onirika, nawiązujące swą formą i estetyką do prezentowanych obiektów sztuki, powstałe dzięki uprzejmości firmy Cosentino.
Perfekcja techniki i rozmach realizacji
Galeria sztuki ToTuart specjalizuje się w sztuce współczesnej i jest największą galerią rzeźby w Polsce. W warszawskim showroomie, znajdującym się w zrewitalizowanym, nowoczesnym Centrum Praskim Koneser, stworzono wyjątkowe miejsce do prezentowania dzieł i organizacji wystaw. Na 850 metrach kwadratowych powierzchni, można obejrzeć przekrój innowacyjnych prac mistrzów współczesnej rzeźby, oparty na świadomym doborze form. Jak co roku, są to rzeźby oraz instalacje zarówno artystów o ugruntowanej pozycji, jak i młodych absolwentów Akademii Sztuk Pięknych. Wystawę definiuje ogromny repertuar technik, form, stylów i ekspresji. „Laboratorium Rzeźby” rzuca wyzwanie naszemu postrzeganiu sztuki, wywołuje emocje i prowokuje do refleksji. Ale przede wszystkim odkrywa przed nami piękno. Z tych wszystkich powodów coraz więcej osób docenia inwestowanie w sztukę i rozpoczyna pracę nad tworzeniem osobistych kolekcji, wypełniając swoje domy i biura dziełami polskich artystów.
Postumenty Cosentino
Współczesna rzeźba pozostaje w ścisłej relacji z architekturą – dobrze dobrana nawiązuje dyskurs z przestrzenią mieszkalną, zmieniając lub podkreślając jej styl i charakter. Koncept wystawy celowo rewolucjonizuje wyobrażenia o strukturach i materiałach, które wydawać się mogą związane z jej formą. Dzięki uprzejmości firmy Cosentino, prace artystów wyeksponowano na postumentach ze spieków Dekton Onirika by Cosentino. Materiał, służący na co dzień architektom w projektach wnętrz, przyczynił się do stworzenia unikalnej tożsamości przestrzeni „Laboratorium Rzeźby”. Osiem odważnych wzorów: Awake, Lucid, Somnia, Neural, Trance, Vigil, Daze i Morpheus, odzwierciedla wartości Cosentino: zrównoważony rozwój, przyszłościowe innowacje i ponadczasową elegancję. Kolekcja spieków Dekton, interpretuje na nowo klasyczne marmurowe wzory, pokazując je w odsłonie niespotykanej w naturze.
Tegoroczna edycja „Laboratorium Rzeźby” jest już trzecią z kolei. Obok nazwisk znanych z poprzednich edycji, w tym roku zaprezentowano prace nowych artystów. Ta wystawa to prawdziwe święto rzeźby. Artyści biorący udział w wystawie to m.in: Stanisław Babik, Bartosz Banasik, Adam Bakalarz, Zbigniew Blajerski, Katarzyna Bułka-Matłacz, Mariusz Dydo, Dobiesław Gała, Mirosław Gołofit, Jan Gostyński, Zuzanna Grochowska, Tomasz Górnicki, Małgorzata Jabłońska, Maciej Januszewski, Jerzy Kędziora, Tomasz Koclęga, Monika Katarzyna Koprowska, Dorota Koziara, Bartosz Ługowski, Natalia Magalska, Konrad Makowski, Dagmara Malinowska, Alicja Motyka, Klaudia Nachumeniuk, Marika Nowak, Rafał Olbiński, Michał Puszczyński, Tomasz Radziewicz, Tomasz Sętowski, Alicja Sidorowicz, Mateusz Sikora, Wojciech Siudmak, Marek Sułek, Weronika Surma, Arkadiusz Szwed, Bartosz Śnieciński, Anna Wysocka, Patrycja Załucka i Marek Zyga.
Aby pogłębić refleksję nad wizualną narracją wystawy, organizator wystawy, Galeria Sztuki i Dom aukcyjny ToTuart przygotował uroczysty finisaż. Wystawa będzie czynna do 6 września, do godz. 16.00. Oprowadzanie kuratorskie odbędzie się w środę, 7 września 2022 r. o godz. 18.00. Zapisy obowiązują do 6 września na: biuro@totuart.com
Centrum Praskie Koneser
Plac Konesera 10A
Fot. i stylizacja: Jam Kolektyw
Więcej na www.cosentino.com

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.