LaChapelle w DESA Unicum
Na żywo. Bez cenzury. Imponujące, kontrowersyjne dzieło jednej z największych gwiazd światowej fotografii, Davida LaChapella, już 16 kwietnia zobaczyć będzie można w DESA Unicum. Najsłynniejszy uczeń Andy'ego Warhola, fotograf sław, takich jak David Beckham czy Britney Spears, inspirujący się malarstwem Michała Anioła, zabierze nas w surrealistyczną podróż nawiązującą do biblijnego potopu.
1978 rok. To wtedy wszystko się zaczęło. 15-letni David LaChapelle, prześladowany w szkole za homoseksualizm, uciekł z domu z Karoliny Północnej do Nowego Jorku. Gdyby nie tak dramatyczna decyzja, być może nigdy nie zacząłby pracy jako barman w słynnym Studio 54, w którym spotykała się cała ówczesna bohema artystyczna miasta. W wieku 17 lat poznał Andy'ego Warhola. Starszy artysta zaproponował fotografowi pracę dla magazynu „Interview”. Stopniowo jego zdjęcia zaczęły pojawiać się na okładkach najważniejszych czasopism. I tak rozpoczęła się jego oszałamiająca kariera.
Twórczości Davida LaChapelle’a nie da się pomylić z żadną inną fotografią. Kontrowersyjna, szeroko komentowana i uwielbiana na całym świecie. Artysta, garściami czerpiący z pop-artu i kultury popularnej szybko stał się jednym z najpopularniejszych fotografów współczesnych. Przez wiele lat działał jako fotograf komercyjny, pracujący przy słynnych kampaniach reklamowych, na przykład przy głośnej reklamie Diesla z dwoma całującymi się marynarzami. Portretował celebrytów znanych z pierwszych stron gazet w kontrowersyjnych pozach i sytuacjach. Nakręcił wiele teledysków do znanych przez wszystkich hitów – stworzył oprawę wizualną między innymi do piosenek Jennifer Lopez czy Amy Winehouse. Jego fotografie prezentowane były w takich magazynach jak „Vogue” czy „Vanity Fair”, a jego dzieła wystawiano w największych instytucjach kultury w Paryżu, Nowym Jorku i Londynie.
Artysta tworzy również w sferze fotografii artystycznej. Jego prace to w dużej mierze dzieła zaangażowane, przedstawiające problemy i krytykę wobec współczesnego świata. Prezentowane w DESA Unicum dzieło „Deluge” pochodzi z serii prac powstałych w latach 2006-2009. LaChapelle inspirował się freskami Michała Anioła w Kaplicy Sykstyńskiej. „Deluge” okazało się punktem zwrotnym w twórczości artysty. Była to jedna z pierwszych okazji do stworzenia zdjęć poza konwencją fotografii komercyjnej, do której był tak przywiązany przez dużą część zawodowej aktywności. „Deluge” to metafora upadku tradycyjnych wartości i krytyka konsumpcjonizmu. Przedstawienie obrazuje uciekających przed katastrofą powodzi ludzi w różnym wieku. Klasyczna kompozycja została zestawiona z elementami znanymi nam z popkultury i jest współczesną odpowiedzią na uniwersalne problemy.
Na wystawie i aukcji pojawią się również prace takich wybitnych twórców fotografii jak Natalia LL, Ewa Partum, Witkacy i Teresa Tyszkiewicz. Druga część wystawy i aukcji poświęcona jest z kolei fotografiom prezentującym gwiazdy, sławy i osobowości. Wśród nich m.in. zjawiskowa Marilyn Monroe w obiektywie Miltona H. Greene’a, a także zdjęcia prezentujące Audrey Hepburn, Brigitte Bardot, Sophię Loren, Naomi Campbell, Micka Jaggera czy George'a Clooneya.
22 kwietnia prace zostaną zlicytowane w największym polskim domu aukcyjnym przy ul. Pięknej 1A. Licytować można będzie online, przez aplikację oraz telefonicznie i przez zlecenie stałe. Aukcja transmitowana będzie na żywo w kanałach społecznościowych DESA Unicum.
Wystawa Fotografia Kolekcjonerska. Klasyka i Awangarda Artystyczna: 16-22 kwietnia 2021, godz. 11-19 (poniedziałek-piątek) i godz. 11-16 (sobota), Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa, wstęp wolny
Aukcja Fotografia Kolekcjonerska. Klasyka i Awangarda Artystyczna: 22 kwietnia 2021, godz. 19.00, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa
https://desa.pl/pl/aukcje-dziel-sztuki/fotografia-kolekcjonerska-klasyka-i-awangarda-artystyczna-rp1k/
Wystawa Fotografia Kolekcjonerska. Sławy, Gwiazdy, Osobowości: 16-22 kwietnia 2021, godz. 11-19 (poniedziałek-piątek) i godz. 11-16 (sobota), Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa, wstęp wolny
Aukcja Fotografia Kolekcjonerska. Sławy, Gwiazdy, Osobowości: 22 kwietnia 2021, godz. 20.00, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa
https://desa.pl/pl/aukcje-dziel-sztuki/fotografia-kolekcjonerska-gwiazdy-slawy-osobowosci/

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.