„Lizbona: Miasto muzyki i miłości” – wystawa fotografii Marcina Kydryńskiego
Już od 4 lutego w Browarze Obywatelskim w Tychach czuć będzie artystyczny powiew Portugalii w wykonaniu polskiego, cenionego artysty – fotografa i muzyka. Wystawa fotografii Marcina Kydryńskiego „Lizbona: Miasto muzyki i miłości” zabierze gości Tichauer Art Gallery w podróż po najskrytszych zakątkach stolicy Portugalii. Natomiast 23 marca poczuć będzie można porywające brzmienia „Siesta w drodze: Fabia Rebordao”.
Opowieść o miłości z muzyką w tle, uchwyconą przez Marcina Kydryńskiego w niesamowitych kadrach to pierwszy przystanek w podróży z Tychów do Portugalii. Autor swoje prace publikował w „National Geographic” i jest pierwszym autorem i fotografem, jakiemu centrala w Waszyngtonie wydała okładkowy materiał. Przedstawia niesamowite momenty z życia mieszkańców stolicy Portugalii, które oddają atmosferę radości, rozważań o pięknie regionalnej kultury. Na odwiedzających wystawę czekają fotografie, które przeniosą gości galerii na romantyczny i pełen refleksji spacer po Lizbonie.
Wystawa „Lizbona: Miasto muzyki i miłości” nie jest przypadkowa w podróży na półwysep Iberyjski. Prace Marcina Kydryńskiego, autora znanej audycji SIESTA i albumów muzycznych o tej samej nazwie, stanowią solidną rozgrzewkę dla gości Browaru Obywatelskiego przed kolejnym przystankiem w artystycznej objazdówce po Portugalii.
Warto mieć fotograficzną pamięć i już zapamiętać datę 23.03.2023 r. W tym dniu odbędzie się długo wyczekiwana przez miłośników egzotycznych i porywających brzmień „SIESTA w drodze: FABIA REBORDAO!” w Tichauer Music. Koncert odbędzie się w zabytkowej Sali Słodownia, w której goście mogą podziwiać pięknie zachowane i zmodernizowane industrialne przestrzenie Browaru Obywatelskiego, wpisanego na Szlak Zabytków Techniki.
By przedłużyć wycieczkę po zachodniej części półwyspu Iberyjskiego i spocząć na zasłużony posiłek warto zrobić kolejny przystanek, również w Browarze Obywatelskim. Na portugalskie zaplecze kulinarne zabierze gości Tichauer Restaurant. Dzięki zasmakowaniu obowiązkowej i kultowej pozycji z karty menu, czyli Caldeirady, portugalskiego dania warzywnego z rybą znów obierzemy kurs nad Ocean Atlantycki!
Partnerem koncertu jest inicjatywa Czujesz Klimat Rossmanna, zwracająca uwagę na codzienne wybory, które mogą przyczynić się do dobra naszej planety oraz firma Invest Komfort, deweloper z Trójmiasta, mający w swoim portfolio inwestycje najwyższej klasy.
Patroni medialni wydarzenia: Radio Nowy Świat, Jazz Forum, JazzSoul.pl
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.