Majowa Młoda Sztuka
Po raz pierwszy w Polsce w aukcji będzie można wziąć udział codziennie
Najciekawsi młodzi twórcy. Innowacyjna formuła. Start już 4 maja. Wtedy w DESA Unicum na aukcji Młoda Sztuka pojawi się spektakularna liczba aż 100 prac. A to dopiero początek, bo 5, 6, 7 i każdego kolejnego dnia maja, aż do końca miesiąca w internecie będzie można wylicytować kolejne dzieła. Na wszystkich majowych aukcjach można będzie wylicytować ponad 200 prac. Wcześniej, bo już 28 kwietnia zapraszamy na wystawę, na której będziecie mogli zobaczyć prace m.in. Dariusza Grabusia, Aleksandry Staniorowskiej, Mirelli Stern i Soni Ruciak.
Maj jest miesiącem Młodej Sztuki w DESA Unicum, domu aukcyjnym, który jako pierwszy organizował jej licytacje już trzynaście lat temu. Aukcja 4 maja będzie wyjątkowo nie tylko ze względu na swoją skalę, ale i prelicytację internetową, która rozpocznie się przed aukcją stacjonarną. Nowa, hybrydowa formuła aukcji Młoda Sztuka jest innowacyjnym rozwiązaniem na światową skalę. Prace licytować można do dnia aukcji w aplikacji mobilnej DESA Unicum oraz na platformie bid.desa.pl. Ich ceny wywoławcze zaczynają się od 1000 złotych. Podczas aukcji na żywo, 4 maja o godzinie 19 licytacja zacznie się od najwyższej kwoty uzyskanej podczas licytacji online.
Kolejnego dnia po aukcji rozpocznie się cały miesiąc poświęcony twórczości najzdolniejszych młodych artystów. Na codziennych aukcjach online będą pojawiały się nowe prace. Takiej formuły licytacji nie zaproponował do tej pory żaden dom aukcyjny na świecie. -Chcemy pokazać, że mimo sprzedaży prac za miliony złotych, wspieranie młodych artystów jest dla nas cały czas niezwykle ważne. Szukamy trendów, chcemy, żeby sztuka trafiała do coraz większej ilości domów - podkreśla Artur Dumanowski, zastępca Dyrektora Departamentu Projektów Aukcyjnych.
Jednym z artystów, na których warto zwrócić szczególną uwagę jest Dariusz Grabuś. Jego prezentowany na aukcji obraz o symbolicznym tytule „Z dala od tłumów” przedstawia nieobecność. To wyjątkowy pejzaż śródziemnomorski. Przy basenie stoi designerski leżak. Widzimy niezmąconą tafla wody i niesamowitą grę barw, zieleni i błękitu. Pomimo piękna tego krajobrazu, najbardziej dojmującym odczuciem jest wrażenie pustki, jakie uzyskał artysta. Aktywność artystyczna Dariusza Grabusia odbywa się na styku kilku form. Uprawia malarstwo i fotografię. Inspiruje go architektura. W jego twórczości ogromną rolę odgrywają linie, bryły oraz cienie. Dariusz Grabuś czerpie zarówno z realizmu, jak i z pop-artu. Ważne dla niego artysty jest takie uchwycenie jednostki lub interakcji społecznych w codziennych sytuacjach, w których często ujawnia się jej wyobcowanie i alienacja.
Niezwykle szczera i osobista jest też praca Łukasza Kowalika/Lu Svensona. Obraz z pochodzi z serii, w której artysta oddaje hołd i wyraża szacunek dla ikonicznej twórczości Agnes Martin. Minimalistyczne dzieło to liniowa siatka i matematyczna precyzja kreskowania, które wprowadzają spokój. Na tak wymagającym tle artysta wpisuje charakterystyczne dla siebie okręgi. Dzięki temu praca ma naprawdę szczególny, wręcz op-artowy wymiar.
Na wystawie i aukcji Młoda Sztuka pojawią się również prace innych najciekawszych młodych artystów. Wśród nich m.in. Adam Wątor, Iwona Kobryń, Magdalena Szilke i Oskar Dąbrowski. 4 maja o godzinie 19 zostaną zlicytowane w największym polskim domu aukcyjnym przy ul. Pięknej 1A. Licytować można będzie online, przez aplikację oraz telefonicznie i przez zlecenie stałe. Aukcja transmitowana będzie na żywo w kanałach społecznościowych DESA Unicum. Z kolei już 5 maja na stronie bid.desa.pl rozpocznie się codzienny cykl aukcji online. Miesiąc Młodej Sztuki zakończy wyjątkowa aukcja charytatywna dla fundacji Mam Marzenie, która wspiera dzieci z chorobami zagrażającymi życiu.
Wystawa Młoda Sztuka: 28 kwietnia – 4 maja 2021, godz. 11-19 (poniedziałek-piątek) i godz. 11-16 (sobota), Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa, wstęp wolny
Aukcja Młoda Sztuka: 4 maja 2021, godz. 19.00, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa
https://bid.desa.pl/auctions/1-4HPUGG/moda-sztuka
Z TĘSKNOTY ZA PRZYRODĄ. WYSTAWA W GALERII FUNDACJI URBAN FORMS
Rewia – kolorowe antidotum na szarą codzienność
Znamy laureatów konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Teatr
Mateusz Banasiuk: Podczas studiów uczyliśmy się żonglerki maczugami i popisów cyrkowych. Te umiejętności przydały mi się w zawodzie aktora
W pracy zawodowej kolejny raz przydały się Mateuszowi Banasiukowi umiejętności zdobyte w szkole aktorskiej. W spektaklu „Wypiór” wystawianym na scenie Teatru IMKA odtwórca roli Łukasza udowodnił, że potrafi perfekcyjnie żonglować, wzbudzając podziw widowni. W rozmowie z agencją Newseria Lifestyle artysta zdradza, że podczas studiów nauczył się jeszcze kilku innych sztuczek cyrkowych.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Ochrona środowiska
Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów
Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.