Marcowa Młoda Sztuka
Bryły w przestrzeni publicznej to temat abstrakcyjnej pracy Wiktorii Dębińskiej. Artystka w swojej twórczości często nawiązuje do wielkopłytowych bloków, które reprezentują prozaiczność codziennego życia. Na prezentowanym w DESA Unicum obrazie czerwone, wibrujące tło kontrastuje z prostą czarno-białą bryłą i wykreślonym po prawej stronie kształtem, który przypomina rzut architektoniczny. Praca urodzonej w czasie transformacji artystki jest dialogiem z architekturą wielkiej płyty – wszechobecnej i starzejącej się, która wraz z upływem czasu staje się coraz mniej atrakcyjna do życia. Dębińska, zamiast sięgać do wizualnego zjawiska jakim jest malowanie budynków na wszelkie możliwe pastelowe odcienie czy do pokazania blokowisk jako źródeł problemów społecznych, patrzy na nie przez pryzmat modernistycznych ideałów takich jak życie we wspólnocie czy prostota formy. Wiktoria Dębińska jest absolwentką Wydziału Grafiki Warsztatowej na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. W swojej twórczości wykorzystuje grafikę i malarstwo oraz specjalizuje się w technikach wklęsłodrukowych.
Intrygującą pracą, która pojawi się w marcu w DESA Unicum jest również obraz Weroniki Stańczak. Jest on częścią cyklu, w którym artystka skupia się na abstrakcyjnych formach inspirowanych kryształami. Namalowane w subtelnych, ale jednocześnie żywych kolorach formy, przecinają się nawzajem, tworząc dynamiczną kompozycję. Niezwykle wprawne operowanie pędzlem jest jednym z najbardziej interesujących aspektów tej pracy. Przechodzące jeden w drugi kolory w sposób zaskakujący dynamizują kompozycję. Weronika Stańczak jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Fascynuje ją geometria i formy przestrzenne. Brała udział w licznych wystawach indywidualnych i zbiorowych.
Kolejne, wyjątkowe abstrakcyjne dzieło prezentowane na wystawie i aukcji Młoda Sztuka to monochromatyczna, wielkoformatowa praca Dominiki Grzymskiej. Artystka uchwyciła delikatne, tonalne i subtelne przejścia pomiędzy kolorami. Intrygująca jest również faktura płótna osiągnięta poprzez przyklejenie go do deski. Pozornie prosta kompozycja wiele zyskuje przy bliskiej obserwacji. Tekstura chropowatego płótna kontrastuje z harmonią, jaką wprowadzają delikatnie przechodzące jeden w drugi odcienie szarości.
Na marcowej wystawie i aukcji pojawi się również twórczość m.in. Rafała Bilickiego, Magdaleny Stoch, Iwony Kobryń, Doroty Zuber i Adama Wątora. Wszystkie dzieła oglądać można na wystawie przedaukcyjnej do 9 marca. W ten sam dzień o godzinie 19 zostaną zlicytowane w największym polskim domu aukcyjnym przy ul. Pięknej 1A. Licytować można będzie online, przez aplikację oraz telefonicznie i przez zlecenie stałe. Aukcja transmitowana będzie na żywo w kanałach społecznościowych DESA Unicum.
Wystawa Młoda Sztuka: 2-9 marca 2021, godz. 11-19 (poniedziałek-piątek) i godz. 11-16 (sobota), Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa, wstęp wolny
Aukcja Młoda Sztuka: 9 marca 2021 godz. 19.00, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa
https://desa.pl/pl/aukcje/mloda-sztuka-kyx2/

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.