Młoda Sztuka
Projekt Młoda Sztuka w DESA Unicum promuje młodych, zdolnych twórców i pomaga stawiać debiutantom pierwsze kroki na rynku sztuki. Na styczniowej odsłonie aukcji uwagę zwraca „Autoportret” Michała Czuby, którego praca po raz pierwszy pojawia się na licytacji. Nie zabraknie również nazwisk znanych już szerokiemu gronu publiczności jak Adam Wątor, Mirella Stern czy Tomasz Koclęga.
Praca Michała Czuby, prezentowana w DESA Unicum, pochodzi z cyklu studium autoportretu, który był wielokrotnie nagradzany oraz wyróżniany w konkursach artystycznych dla młodych twórców, m.in. w konkursie im. Władysława Strzemińskiego „Sztuki Piękne” w Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi czy Przeglądzie Sztuki Współczesnej „Nowa Awangarda” w Galerii Szyb Wilson w Katowicach. Artysta używa w obrębie jednej płaszczyzny różnorodnych technik malarskich. „Autoportret” został wykonany na transparentnej płycie, która tworzy niestandardową przestrzenność w obrazie. Niektóre elementy płaszczyzny malarskiej pokrywają smugi spływającego koloru. Inne zaś potraktowane są niemal płynnie, prześwitująco, niczym w malarstwie na szkle. Wmontowane w tło wtręty, razem z pękającymi na powierzchni warstwami lakieru stanowią źródło interesujących niespodzianek fakturalnych. Wszystkie te czynniki wzmacniają dynamikę obrazu. Zmarszczki, pęknięcia i szramy na twarzy rzeźbią jej powierzchnię, czyniąc ją bardziej intrygującą.
Kolejną, ciekawą propozycją jest praca Małgorzaty Rusieckiej „Gracja oraz anioł i diabeł” z 2019 roku. To kobiecy akt, na pierwszy rzut oka przypominający te z obrazów Modiglianiego. Jednak twarz kobiety, przedstawionej na obrazie, sprowadzona została do geometrycznego kształtu. Małgorzata Rusiecka to absolwentka Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Na co dzień zajmuje się malarstwem i grafiką warsztatową.
Na aukcji pojawią się również dwie prace rzeźbiarskie. To „Onus avaritia” Tomasza Koclęgi, wykonana z brązu, kamienia i złota czy ceramiczny żubr Mariusza Dydo. Pod młotek pójdą również dzieła takich twórców jak Kamil Stańczak, Urszula Kałmykow, Magdalena Libero czy Dorota Zuber. Wszystkie prace prezentowane są na wystawie przedaukcyjnej, a 21 stycznia będzie można je wylicytować na aukcji.
Wystawa Młoda Sztuka: 13-21 stycznia 2019, godz. 11-19 (poniedziałek-piątek) i godz. 11-16 (sobota), Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa, wstęp wolny
Aukcja Młoda Sztuka: 21 stycznia 2019, godz. 19.00, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa
https://desa.pl/pl/aukcje/mloda-sztuka-8slo/?obj_type=&obj_technic=&author=&sorting=&sorting_w_lot=&page_no=1&auction_id=182

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.