Młoda sztuka w DESA Unicum
M+G Sp. z o.o. Sp. k.
ul. Piękna 15 lok. 35
00-549 Warszawa
monika.pietraszek|mplusg.com.pl| |monika.pietraszek|mplusg.com.pl
+48 501 183 386
www.mplusg.com.pl
PIERWSZA TEGOROCZNA Aukcja „Młodej sztuki” w DESA Unicum
Już 13 stycznia na pierwszej stacjonarnej aukcji Młodej Sztuki w nowym roku pod młotek trafi 90 wyselekcjonowanych prac, których autorami są zarówno artyści już znani szerszej publiczności, jak Katarzyna Chmiel, Katarzyna Orno, jak i ci dopiero rozpoczynający swoją drogę na rynku sztuki. Wśród nowych nazwisk warto wymienić Jarosława Kubiaka, Arkadiusza Drawca, Natalię Malinowską i Piotra Grzechowskiego.
Aukcje Młodej Sztuki, mające na celu wspieranie debiutujących na rynku artystów DESA Unicum organizuje od 2008 roku. Projekt dynamicznie się rozwija, w 2021 roku odbyło się 30 aukcji, dwukrotnie więcej, niż w roku 2020, połowa z nich to aukcje online. Sprzedano 1 239 dzieł za łączną sumę 4,66 mln zł, a średnia wartość wylicytowanego obiektu wyniosła 3 200 zł. Cena wywoławcza każdej pracy to 1 000 zł, a dzięki formule prelicytacji online można składać swoje oferty zakupu na długo przed samą aukcją.
Wśród wystawionych na styczniowej aukcji prac na uwagę zasługuje „Dies art cogitations” z 2021 roku Katarzyny Orońskiej/Orno. Motywem przewodnim dzieł artystki jest człowiek, istota uwikłana w konwenanse, teatr życia, wytwory ludzkiej kultury, zbiorowość. Kontrast stanowi jednostka w kameralnym świecie, w którym granica pomiędzy tym, co realne i tym co bajkowe zaczyna się zacierać, a przedstawienia stają się swoistymi metaforami (praca pochodzi z cyklu "Książkowego" artystki).
Adelajda Kot jest artystką samoukiem. Bohaterami jej dzieł są głównie natura i zwierzęta, ukazane w kontekście onirycznej, baśniowej rzeczywistości. Afirmuje w nich metafizyczność przyrody jako absolut sam w sobie. Na najbliższej aukcji będzie można licytować jej pracę „Kuna leśna” z 2021 roku.
Olejny obraz Anny Pszonki „Ciche miejsce” z 2021 roku emanuje spokojem i ciepłem. Swoje inspiracje artystka czerpie z natury, poprzez motywy ze świata roślin i zwierząt wyraża własne przeżycia i emocje, które interpretuje za pomocą koloru i światła. Najchętniej tworzy w technice olejnej oraz akwareli. Absolwentka warszawskiej ASP ma na swoim koncie udział w plenerach malarskich, wystawach zbiorowych, a także w projektach filmowych dla kina i telewizji. W 2017 roku jej obraz został zakwalifikowany do wystawy pokonkursowej Wildlife Artist of the Year w Mall Galleries w Londynie.
W abstrakcyjno-realistycznych pracach Katarzyny Środowskiej można odnaleźć przestrzeń i ciszę, przykładem wystawiona praca „Mistrzowskie uderzenie” z 2021 roku. Artystka bierze czynny udział w wystawach zbiorowych i indywidualnych, a wiele jej prac znajduje się w zbiorach prywatnych w Polsce i za granicą. Jest laureatką II miejsca Pierwszego Przeglądu Twórczości Artystycznej „Paleta”. W roku 2015 otrzymała dyplom za rozwój artystyczny w technikach akwarelowych i olejnych w pracowni Andrzeja S. Grabowskiego. Ukończyła także studia podyplomowe Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi na wydziale Malarstwa i Rysunku.
Interesująca jest praca Małgorzaty Pabis „Pilgrimage” z 2021 roku. Artystka jest architektką, absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Malowane przez siebie obrazy traktuje jako inspiracje do zaprojektowania pięknego wnętrza, które ma być tłem lub uzupełnieniem danego dzieła. Uważa, ze piękno w sztuce nie jest pojęciem względnym.
Wystawione prace można oglądać do 13 stycznia w siedzibie DESA Unicum przy ul. Pięknej 1A w godzinach 11-19. Wstęp na ekspozycję jest bezpłatny.
Dzięki aukcjom „Młodej Sztuki”, organizowanym przez DESA Unicum od niemal 14 lat, wielu młodych, rozpoczynających karierę artystów miało szansę zaprezentować się szerszej publiczności i budować swoją pozycję na rynku sztuki. Niektórzy odnieśli znaczące sukcesy, a ich prace osiągały ceny kilkudziesięciu tysięcy złotych. Coraz poważniejszy udział aukcji online pozwala na nieograniczony dostęp do oferty kolekcjonerom i miłośnikom malarstwa, a formuła prelicytacji online ułatwia udział w aukcjach wszystkim zainteresowanym. Cena wywoławcza każdego obiektu wynosi 1 000 zł, co stwarza szansę rozpoczęcia przygody ze sztuką także tym, którzy nie dysponują znaczącymi środkami. Urządzając swoje mieszkanie, warto rozważyć zakup unikatowego dzieła czyjegoś talentu, które nas zachwyci, a w przyszłości być może okazać się udaną inwestycją – mówi Agata Szkup, Prezes DESA Unicum.
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kobieca figuracja i wyraziste barwy. Wystawa prac Renaty Magdy w Drukarni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.