Komunikaty PR

Młoda Sztuka. Wystawa i aukcja

2020-10-28  |  11:00
Biuro prasowe

Intrygujące, wielkoformatowe dzieła i wyjątkowe prace przepełnione emocjami. Listopadowa wystawa Młoda Sztuka to zbiór twórczości najciekawszych artystów. W sposób szczególny uwagę przyciągają ogromne obrazy autorstwa Barbary Nycz i Romualda Musiolika. Będzie to też okazja do zobaczenia i wylicytowania twórczości m.in. debiutującej w DESA Unicum Zuzanny Skrętek, a także Radosława Suligi i Michała Czuby. Wszystkie obiekty pójdą pod młotek 3 listopada.

 

Wielkoformatowy obraz zbudowany z czterech płócien, które razem tworzą abstrakcyjną całość. Wyjątkowa praca Barbary Nycz charakteryzuje się wyraźnymi, graficznymi kształtami. Stonowane szarości i czernie namalowane błyszczącą i matową farbą kontrastują z żywą limonkową zielenią, różem i pomarańczą. Wyraziste faktury oraz zróżnicowane środki malarskie – od mocnych, graficznych linii, przez użycie gradientu oraz ekspresyjnych pociągnięć czarnej farby na szarym tle sprawiają, że jest to dzieło, które nie przestaje zaskakiwać. Poszczególne fragmenty pracy nawiązują do siebie, tworząc spójną całość. Barbara Nycz brała udział w wielu wystawach w Polsce i za granicą między innymi w Indiach, Korei Południowej i Rumunii. Listopadowa aukcja to jej debiut na wystawie i aukcji Młoda Sztuka.

Namalowany przez Romualda Musiolika obraz „Miasto Bandung” to kolejna wielkoformatowa praca, która pojawi się w DESA Unicum. Artysta przedstawił abstrakcyjny widok na miejską ulicę. Pomimo tego, że tytuł jasno wskazuje na to, że scena ma miejsce w indonezyjskim mieście Bandung, poprzez uproszczenie budynków i postaci konkretna lokalizacja staje się niemożliwa do zidentyfikowania. Jednoznacznie kojarzące się z modernizmem proste bryły budynków można zobaczyć w różnych miejscach i kontekstach. Ukazanie w ten sposób indonezyjskiego miasta to zabieg wyjątkowo ciekawy. Musiolik wskazuj na problem, przed którym stoi wiele azjatyckich krajów. Ich nowoczesna architektura utożsamiana jest często z postępem, ale paradoksalnie, szczególnie w oczach turystów, sprawia, że takie miasta przestają być uznawane za wyjątkowe. Romuald Musiolik swoją twórczość pokazywał m.in w Niemczech, Chorwacji, Wielkiej Brytanii, Francji i USA. 

 

Z kolei obraz Zuzanny Skrętek jest częścią cyklu „Niedopowiedzenia”, który powstał w trakcie jej studiów na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Zawieszone pomiędzy kanciastymi, wyraźnie geometrycznymi kształtami i miękkimi smugami farby abstrakcyjne formy reprezentują wewnętrzny konflikt artystki. Traktuje ona malarstwo jako narzędzie do eksplorowania i przeżywania swoich emocji. Przy użyciu abstrakcji  tworzy własny język wizualny, poprzez który mierzy się ze swoimi odczuciami. Zarówno formy jak i kolory używane przez Skrętek są wyraźnie oderwane od natury. W ten sposób sugeruje ona widzowi, że jej obrazy nie są przypadkowymi lub spontanicznymi obiektami, ale raczej przemyślaną kreacją. Artystka poza malarstwem zajmuje się tworzeniem ilustracji i projektów graficznych, fotografią oraz projektowaniem ubioru. 

 

Na wystawie pojawią się również dzieła  Michała Ostrowskiego, Wiktorii Dębińskiej, Hanny Rozpary, Magdaleny Libero i Rafała Gawlika. 3 listopada zostaną zlicytowane w największym polskim domu aukcyjnym przy ul. Pięknej 1A. Licytować można będzie online, przez aplikację oraz telefonicznie i przez zlecenie stałe. Aukcja transmitowana będzie na żywo w kanałach społecznościowych DESA Unicum.


 

Wystawa Młoda Sztuka: 30 października 3 listopada 2020, godz. 11-19 (poniedziałek-piątek) i godz. 11-16 (sobota), Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa, wstęp wolny

 

Aukcja Młoda Sztuka: 3 listopada 2020, godz. 19.00, Dom Aukcyjny DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa

 

desa.pl/pl/aukcje/mloda-sztuka-5yan/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania Biuro prasowe
2024-12-23 | 15:54

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Anna Libera, AWA WSCHO z cyklu Strasznie nam się tu podoba! Muzeum Warszawy. fot. M. Matyjaszewski, A. Sulej   Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 42,
Sztuka Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni
2024-12-17 | 10:45

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

W najbliższą sobotę 21 grudnia w zabytkowej Elektrowni Karola Scheiblera w otoczeniu choinek oraz klimatycznych lampek odbędzie się koncert kolęd i pastorałek w wykonaniu Chóru
Sztuka NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
2024-12-10 | 12:00

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA    Grobowce w formie kaplicy w stylu neomauretańskim z wielobarwnej cegły, małej neoklasycystycznej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Problemy społeczne

Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie

Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.