„Modernizm” i „Fiori” Ceramiki Paradyż w finale konkursu Dobry Wzór 2020
Made in PR
Wejnerta 26/2
02-613 Warszawa
m.madiuk|madeinpr.pl| |m.madiuk|madeinpr.pl
+48 607 404 460
https://madeinpr.pl/
Jury konkursu Dobry Wzór 2020 wybrało finalistów, którzy powalczą o prestiżowy tytuł. Wśród produktów charakteryzujących się wyjątkowym wzornictwem i wnoszących świeżość na rynku znalazły się aż dwie kolekcje Ceramiki Paradyż.
W tym roku do konkursu organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego zgłoszono 179 produktów i usług, które walczą w 9 kategoriach: Dom, Praca, Sfera Publiczna, Usługi, Nowe technologie, Grafika Użytkowa i Opakowania, Nowe Materiały, Transport i Komunikacja, Moda i Akcesoria. Do ścisłego finału zakwalifikowano te, które wyróżniają się cechami wizualnymi, użytkowymi, ekonomicznymi oraz niosą ze sobą wartości dodatkowe.
W finale znalazły się aż dwie kolekcje Ceramiki Paradyż – „Modernizm” w kategorii Sfera Publiczna oraz „Fiori” w kategorii Dom. Pierwsza z nich to kolekcja ceramiki z duszą. Została zaprojektowana we współpracy z Mają Ganszyniec, a jej kwintesencją są przedwojenne wzory dopełnione autorskimi kompozycjami. Wśród nich wyróżniają się odkryte na nowo gorseciki - nieoficjalny symbol przedwojennej Warszawy. Z kolei „Fiori” to awangarda w czystej postaci, która nada każdemu wnętrzu nowe, świeże oblicze. To oryginalna, utrzymana w modnych pastelowych odcieniach coral, blue i bianco kolekcja płytek ceramicznych inspirowanych naturą i trendem „jungle”, którą zaprojektowano z myślą o nowoczesnych aranżacjach łazienkowych i kuchennych.
Dobry Wzór to niezależny i najbardziej wiarygodny polski konkurs wzorniczy, którego historia liczy 27 lat. Konkursowe produkty i usługi wskazywane są przez badaczy i ekspertów Instytutu Wzornictwa Przemysłowego na podstawie stałego monitoringu rynku i poddawane ocenie jury, w skład którego w tym roku weszli: Agata Solon, prof. Marek Adamczewski, prof. Michał Stefanowski, dr Paweł Balcerzak, Jan Buczek. Konkurs jest równocześnie jedynym w Polsce niezależnym audytem wzorniczym: typowanie produktów odbywa się na podstawie wiedzy ekspertów i badaczy IWP, ich znajomości projektowania, rynku i trendów. Laureaci tegorocznej edycji zostaną ogłoszeni 29 października podczas uroczystej gali.

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.