„Modernizm” i „Fiori” Ceramiki Paradyż w finale konkursu Dobry Wzór 2020
Made in PR
Wejnerta 26/2
02-613 Warszawa
m.madiuk|madeinpr.pl| |m.madiuk|madeinpr.pl
+48 607 404 460
https://madeinpr.pl/
Jury konkursu Dobry Wzór 2020 wybrało finalistów, którzy powalczą o prestiżowy tytuł. Wśród produktów charakteryzujących się wyjątkowym wzornictwem i wnoszących świeżość na rynku znalazły się aż dwie kolekcje Ceramiki Paradyż.
W tym roku do konkursu organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego zgłoszono 179 produktów i usług, które walczą w 9 kategoriach: Dom, Praca, Sfera Publiczna, Usługi, Nowe technologie, Grafika Użytkowa i Opakowania, Nowe Materiały, Transport i Komunikacja, Moda i Akcesoria. Do ścisłego finału zakwalifikowano te, które wyróżniają się cechami wizualnymi, użytkowymi, ekonomicznymi oraz niosą ze sobą wartości dodatkowe.
W finale znalazły się aż dwie kolekcje Ceramiki Paradyż – „Modernizm” w kategorii Sfera Publiczna oraz „Fiori” w kategorii Dom. Pierwsza z nich to kolekcja ceramiki z duszą. Została zaprojektowana we współpracy z Mają Ganszyniec, a jej kwintesencją są przedwojenne wzory dopełnione autorskimi kompozycjami. Wśród nich wyróżniają się odkryte na nowo gorseciki - nieoficjalny symbol przedwojennej Warszawy. Z kolei „Fiori” to awangarda w czystej postaci, która nada każdemu wnętrzu nowe, świeże oblicze. To oryginalna, utrzymana w modnych pastelowych odcieniach coral, blue i bianco kolekcja płytek ceramicznych inspirowanych naturą i trendem „jungle”, którą zaprojektowano z myślą o nowoczesnych aranżacjach łazienkowych i kuchennych.
Dobry Wzór to niezależny i najbardziej wiarygodny polski konkurs wzorniczy, którego historia liczy 27 lat. Konkursowe produkty i usługi wskazywane są przez badaczy i ekspertów Instytutu Wzornictwa Przemysłowego na podstawie stałego monitoringu rynku i poddawane ocenie jury, w skład którego w tym roku weszli: Agata Solon, prof. Marek Adamczewski, prof. Michał Stefanowski, dr Paweł Balcerzak, Jan Buczek. Konkurs jest równocześnie jedynym w Polsce niezależnym audytem wzorniczym: typowanie produktów odbywa się na podstawie wiedzy ekspertów i badaczy IWP, ich znajomości projektowania, rynku i trendów. Laureaci tegorocznej edycji zostaną ogłoszeni 29 października podczas uroczystej gali.
Wystawa prac Macieja Świętego w Galerii Dominikańskiej
Występy najzdolniejszych młodych tancerzy na Ochocie. Nie zabraknie mistrzów
Rising Aeon - Emocje w zderzeniu z ludzkim cierpieniem - strach, współczucie...
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Wojciech „Łozo” Łozowski: Ruszam z moim solowym projektem, ale nie mam już potrzeby bycia gwiazdorem jak kiedyś. Nowe utwory tworzyłem w różnych stanach emocjonalnych
Wokalista ma sporo muzycznych planów na najbliższe miesiące, szykuje bowiem oryginalny projekt solowy. Już niebawem premierę będzie miał jego najnowszy utwór. Właśnie realizowany jest teledysk. Wojciech „Łozo” Łozowski cieszy się na ten nowy etap swojej kariery i choć teraz o wiele spraw będzie musiał zadbać sam, to jednak bez wahania stawia czoła nowym wyzwaniom i wierzy, że to jest właśnie jego czas. Na autorskiej płycie znajdą się piosenki, które tworzył przez kilka ostatnich lat.
Psychologia
Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu
Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.