Muzeum Warszawy otwiera się dla publiczności
Wracamy! Już 4 lutego Muzeum Warszawy otwiera się dla publiczności, a 4 marca swoje drzwi otworzą oddziały, m.in. Muzeum Woli i Muzeum Warszawskiej Pragi. Na wystawie w siedzibie głównej, którą przez pierwszy tydzień zwiedzisz za darmo, czekają kuratorzy i edukatorzy chętni do opowiadania warszawskich historii. Muzeum prezentuje także plan wystaw czasowych na 2021 rok. Aktualne tematy, wyzwania przyszłości i przywracanie historii – to najważniejsze elementy programu Muzeum Warszawy i jego oddziałów.
Siedziba główna Muzeum Warszawy przy Rynku Starego Miasta otworzy się dla zwiedzających już 4 lutego. Od czwartku do niedzieli w wydłużonych godzinach, między godz. 11.00 a 20.00 na zwiedzających czekają skarby gabinetów tematycznych. W pierwszym tygodniu otwarcia wstęp do muzeum będzie bezpłatny. Będzie można wziąć udział w oprowadzaniach przygotowanych przez kuratorów i edukatorów Muzeum, a na rodziny z dziećmi czekają kreatywne warsztaty i aktywności. Zwiedzanie odbywa się specjalnie przygotowaną trasą, która gwarantuje bezpieczeństwo, a szczegółowe zasady można poznać na stronie internetowej Muzeum.
Więcej informacji o atrakcjach w weekend otwarcia znajduje się na stronie: https://muzeumwarszawy.pl/zaplanuj-weekend-w-muzeum-warszawy/
Muzeum Warszawy ogłasza także program wystaw czasowych, które poruszają aktualne tematy, komentują wyzwania związane z rozwojem miasta i tworzą przestrzeń do debaty nad jego przyszłością. "Zależy nam nie tylko na zachowaniu pamiątek i dziedzictwa Warszawy, ale także na pobudzeniu refleksji nad kierunkiem, w którym zmierzają procesy urbanizacyjne i społeczne. W tym roku istotne są dla nas zagadnienia związane z miejskim ekosystemem – przyjrzymy się więc zwierzętom żyjącym w Warszawie i terenom zielonym. Pracujemy także nad przywracaniem widzialności i historii kobiet, a w Muzeum Warszawskiej Pragi staramy się odkryć tożsamość tej wyjątkowej dzielnicy. Mam nadzieję, że prezentowane wystawy staną się przyczynkiem do otwartej i pogłębionej dyskusji" – mówi dr Karolina Ziębińska- -Lewandowska – Dyrektorka Muzeum Warszawy.
Szczegółowy program wystaw znajduje się na stronie: https://muzeumwarszawy.pl/co-zobaczysz-na-naszych-wystawach-w-2021-roku/
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kobieca figuracja i wyraziste barwy. Wystawa prac Renaty Magdy w Drukarni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.