Najważniejsza gdyńska nagroda za mecenat kultury dla Galerii Klif
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Później niż zwykle, bo dopiero 28 września statuetka gdyńskiego Galionu w kategorii mecenat kultury powędrowała w ręce Galerii Klif. To właśnie w tym modnym i rozpoznawalnym zakupowym miejscu pokazano sześć wystaw archiwalnych zdjęć Gdyni, zorganizowano festiwal pianistyczny, wystawę plakatu, trzy odsłony młodej sztuki współczesnej i przeprowadzono wielką akcję społeczną „Z miłości do Gdyni”. Nagroda Artystyczna Galion Gdyni to najwyższe miejskie wyróżnienie w dziedzinie kultury, przyznawane od 1995 roku.
Różnorodne i inspirujące działania w dziedzinie kultury były organizowane we współpracy z Muzeum Miasta Gdyni, z Project ART, z Festiwalem Kultur Świata Globaltica, ze światowym Piano Day, z autorami książek o Gdyni. Największym sukcesem okazały się wystawy fotografii, organizowane we współpracy z Muzeum Miasta Gdyni. Muzeum i Galeria Klif podpisały umowę o stałej współpracy do czerwca 2021 roku.
- Naszą misją jest być blisko mieszkańców, a emocji towarzyszące kolejnym wystawom nie da się z niczym porównać. Byliśmy niesamowicie zaskoczeni widząc, z jaką estymą gdynianie traktują przeszłość swojego miasta i z jaką miłością odbierają prezentowane u nas zdjęcia. Galion Gdyński to nagroda nie tylko dla nas, ale też dla naszych klientów, bez których te projekty nie ożyłyby tak wspaniale. Cieszymy się i obiecujemy, że pozostajemy na kursie do kultury. Bycie Mecenasem kultury w Gdyni zobowiązuje, a pomysłów nam na pewno nie zabraknie – mówi Mariola Rogóż, dyrektor Galerii Klif w Gdyni
Sześć celuloidowych podróży w czasie
W lutym 2019 roku Galeria Klif rozpoczęła współpracę z Muzeum Miasta Gdyni. Efektem była wystawa, przygotowana na 93. Urodziny Gdyni. Można było na niej zobaczyć Gdynię i port z czasu budowy. Druga była poświęcona motoryzacji, trzecia dawnej Gdyni na plaży, czwarta gdyńskim uczniom i szkołom. Piąta zawierała zdjęcia wybranych bohaterek i bohaterów Gdyni. Od początków lipca tego roku można oglądać kolejną, szóstą już wystawę pod znamiennym tytułem „Moda i Uroda”. Ekspozycja przenosi odwiedzających w czasy pierwszych gdyńskich salonów kosmetycznych, w miejsca, które można nazwać prototypami współczesnych centrów handlowych. Postacie na unikatowych i nie prezentowanych wcześniej fotografiach ze zbiorów Muzeum Miasta Gdyni przyciągają uwagę wyjątkowym szykiem i stylem, który inspiruje do dziś.
Bohaterowie, opowieści i książki
Organizowane są też oprowadzania kuratorskie, będące okazją do poznania niesamowitych historii, towarzyszących prezentowanym zdjęciom. Przewodnikami są muzealnicy, ale nie tylko. Wystawę o bohaterach Gdyni wykorzystano jako przestrzeń do wyjątkowej lekcji historii, poprowadzonej przez Arkadiusza Brzęczka, uwielbianego przez gdynian przewodnika po zakamarkach miasta. Klif jest otwarty także na słowo pisane - znana gdyńska dziennikarka i pisarka Małgorzata Sokołowska prezentowała tam swoje najnowsze książki, poświęcone mniej znanym, ale frapującym dziejom Gdyni.
Obrazy, grafiki i muzyka
W Galerii Klif była prezentowana także sztuka współczesna, której nowy kontekst nadały nietuzinkowe wnętrza galerii handlowej. Wystawy malarstwa i grafiki powstały we współpracy z Project ART. Nie zabrakło też wystawy plakatu i warsztatów artystycznych dla dzieci i młodzieży. Okazją do ich zorganizowania był letni Festiwal Kultur Świata Globaltica. Miłośnicy bursztynu mieli niepowtarzalną okazję obejrzeć instalację artystyczną Amber Love, w której sypialnia stała się jantarowym wnętrzem. W progi Klifu zawitał też festiwal 3City Piano Days, połączony z akcją charytatywną. To wydarzenie było dostępne dla wszystkich, muzyka rozbrzmiewała trzy dni i to całkowicie za darmo.
Gala Bohatera Gdyni
Kulminacją kulturalnej aktywności Klifu była akcja „Z miłości do Gdyni” z grudnia ubiegłego roku. Wspólnie z największym regionalnym tytułem prasowym „Dziennikiem Bałtyckim” i Muzeum Miasta Gdyni szukano Bohatera lub Bohaterki Gdyni. W głosowaniu internetowym, które trwało 12 dni, oddano aż 95 tysięcy głosów. Wszystkie nagrody ufundowała Galeria Klif. Gali towarzyszył wernisaż wspomnianej już wystawy „Bohaterowie Gdyni”, która przedstawia sylwetki często mniej znanych osób, zasłużonych dla gdyńskiej społeczności, w tym także postacie współczesne, jak choćby ks. Hilarego Jastaka czy Danuty Baduszkowej.
Galiony to nagroda przyznawana w Gdyni od 1995 roku. Kandydatury do Nagrody Artystycznej Prezydenta Gdyni Galion Gdyński może zgłosić każdy. Wyboru nominowanych dokonuje Kapituła, o ostateczną decyzję podejmuje Prezydent Gdyni. Jest przyznawana w kategoriach: kreacja artystyczna, animacja kultury, debiut artystyczny oraz mecenat kultury. W poprzednich latach nagrody w kategoriach mecenatu kultury otrzymali: Ströer Polska - za wspieranie działalności edukacyjnej Gdyńskiej Szkoły Filmowej (za rok 2018), firma „Kopoczyński adwokaci i radcowie prawni” (za rok 2017) oraz Remontowa Lighting Technologies S.A. (za rok 2016).
Galeria Klif
Galeria Klif w Gdyni od 1996 roku jest źródłem inspiracji dla osób, które w modzie szukają czegoś więcej, niż tylko ubrań. Wychodząc z założenia, że moda stanowi odzwierciedlenie naszego charakteru i stylu życia, Klif oferuje swoim klientom ponad 130 sklepów, strefę gastronomiczną, ulubione kawiarnie i restaurację oraz centrum fitness i liczne usługi, ułatwiające życie.
W Galerii Klif dostępne są wyjątkowe marki, często jedyne w Trójmieście. Ekskluzywne butiki i marki znanych projektantów, m.in. Bizuu, Charme, COS, Emanuel Berg, La Mania, Lidia Kalita, Robert Kupisz, Liu Jo, Marciano Guess, Patrizia Pepe, Petit Bateau, Pinko, Stefanel, Tommy Hilfiger czy Superdry wraz z popularnymi markami sieciowymi tworzą szeroką ofertę, która zaspokoi szerokie gusta klientów.
Do dyspozycji gości jest strefa food court, a także punkty usługowe, drogerie i perfumerie, m.in. Douglas, Rossmann, Sephora i SUPER-PHARM oraz laboratorium perfumeryjne Mo61.
Szeroko rozwinięty jest również sektor wnętrzarski. Klienci mają do dyspozycji sklepy takie jak Home &You, Spensen, salon Premium Home, Tempur, Miloo Home i dwupiętrowy salon Witek Home.
Galeria Klif nieustannie dostosowuje swoją ofertę do wymagań Klientów oraz wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Profesjonalne Pakiety Konsultacji w zakresie mody i urody oraz Karta Podarunkowa Klif to udogodnienia, dzięki którym Klienci gdyńskiego Klifu mogą skupić się i w pełni zrelaksować podczas wizyty w przyjaznym wnętrzu i spokojnej atmosferze.
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kobieca figuracja i wyraziste barwy. Wystawa prac Renaty Magdy w Drukarni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.