Komunikaty PR

Najważniejsza gdyńska nagroda za mecenat kultury dla Galerii Klif

2020-09-29  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Alina Geniusz-Siuchnińska
Inntu

ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl

Później niż zwykle, bo dopiero 28 września statuetka gdyńskiego Galionu w kategorii mecenat kultury powędrowała w ręce Galerii Klif. To właśnie w tym modnym i rozpoznawalnym zakupowym miejscu pokazano sześć wystaw archiwalnych zdjęć Gdyni, zorganizowano festiwal pianistyczny, wystawę plakatu, trzy odsłony młodej sztuki współczesnej i przeprowadzono wielką akcję społeczną „Z miłości do Gdyni”. Nagroda Artystyczna Galion Gdyni to najwyższe miejskie wyróżnienie w dziedzinie kultury, przyznawane od 1995 roku.

Różnorodne i inspirujące działania w dziedzinie kultury były organizowane we współpracy z Muzeum Miasta Gdyni, z Project ART, z Festiwalem Kultur Świata Globaltica, ze światowym Piano Day, z autorami książek o Gdyni. Największym sukcesem okazały się wystawy fotografii, organizowane we współpracy z Muzeum Miasta Gdyni. Muzeum i Galeria Klif podpisały umowę o stałej współpracy do czerwca 2021 roku.

- Naszą misją jest być blisko mieszkańców, a emocji towarzyszące kolejnym wystawom nie da się z niczym porównać. Byliśmy niesamowicie zaskoczeni widząc, z jaką estymą gdynianie traktują przeszłość swojego miasta i z jaką miłością odbierają prezentowane u nas zdjęcia. Galion Gdyński to nagroda nie tylko dla nas, ale też dla naszych klientów, bez których te projekty nie ożyłyby tak wspaniale. Cieszymy się i obiecujemy, że pozostajemy na kursie do kultury. Bycie Mecenasem kultury w Gdyni zobowiązuje, a pomysłów nam na pewno nie zabraknie – mówi Mariola Rogóż, dyrektor Galerii Klif w Gdyni

Sześć celuloidowych podróży w czasie

W lutym 2019 roku Galeria Klif rozpoczęła współpracę z Muzeum Miasta Gdyni. Efektem była wystawa, przygotowana na 93. Urodziny Gdyni. Można było na niej zobaczyć Gdynię i port z czasu budowy. Druga była poświęcona motoryzacji, trzecia dawnej Gdyni na plaży, czwarta gdyńskim uczniom i szkołom. Piąta zawierała zdjęcia wybranych bohaterek i bohaterów Gdyni. Od początków lipca tego roku można oglądać kolejną, szóstą już wystawę pod znamiennym tytułem „Moda i Uroda”. Ekspozycja przenosi odwiedzających w czasy pierwszych gdyńskich salonów kosmetycznych, w miejsca, które można nazwać prototypami współczesnych centrów handlowych. Postacie na unikatowych i nie prezentowanych wcześniej fotografiach ze zbiorów Muzeum Miasta Gdyni przyciągają uwagę wyjątkowym szykiem i stylem, który inspiruje do dziś.

Bohaterowie, opowieści i książki

Organizowane są też oprowadzania kuratorskie, będące okazją do poznania niesamowitych historii, towarzyszących prezentowanym zdjęciom. Przewodnikami są muzealnicy, ale nie tylko. Wystawę o bohaterach Gdyni wykorzystano jako przestrzeń do wyjątkowej lekcji historii, poprowadzonej przez Arkadiusza Brzęczka, uwielbianego przez gdynian przewodnika po zakamarkach miasta. Klif jest otwarty także na słowo pisane - znana gdyńska dziennikarka i pisarka Małgorzata Sokołowska prezentowała tam swoje najnowsze książki, poświęcone mniej znanym, ale frapującym dziejom Gdyni.

Obrazy, grafiki i muzyka

W Galerii Klif była prezentowana także sztuka współczesna, której nowy kontekst nadały nietuzinkowe wnętrza galerii handlowej. Wystawy malarstwa i grafiki powstały we współpracy z Project ART. Nie zabrakło też wystawy plakatu i warsztatów artystycznych dla dzieci i młodzieży. Okazją do ich zorganizowania był letni Festiwal Kultur Świata Globaltica. Miłośnicy bursztynu mieli niepowtarzalną okazję obejrzeć instalację artystyczną Amber Love, w której sypialnia stała się jantarowym wnętrzem. W progi Klifu zawitał też festiwal 3City Piano Days, połączony z akcją charytatywną. To wydarzenie było dostępne dla wszystkich, muzyka rozbrzmiewała trzy dni i to całkowicie za darmo.

Gala Bohatera Gdyni

Kulminacją kulturalnej aktywności Klifu była akcja „Z miłości do Gdyni” z grudnia ubiegłego roku. Wspólnie z największym regionalnym tytułem prasowym „Dziennikiem Bałtyckim” i Muzeum Miasta Gdyni szukano Bohatera lub Bohaterki Gdyni. W głosowaniu internetowym, które trwało 12 dni, oddano aż 95 tysięcy głosów. Wszystkie nagrody ufundowała Galeria Klif. Gali towarzyszył wernisaż wspomnianej już wystawy „Bohaterowie Gdyni”, która przedstawia sylwetki często mniej znanych osób, zasłużonych dla gdyńskiej społeczności, w tym także postacie współczesne, jak choćby ks. Hilarego Jastaka czy Danuty Baduszkowej.

Galiony to nagroda przyznawana w Gdyni od 1995 roku. Kandydatury do Nagrody Artystycznej Prezydenta Gdyni Galion Gdyński może zgłosić każdy. Wyboru nominowanych dokonuje Kapituła, o ostateczną decyzję podejmuje Prezydent Gdyni. Jest przyznawana w kategoriach: kreacja artystyczna, animacja kultury, debiut artystyczny oraz mecenat kultury. W poprzednich latach nagrody w kategoriach mecenatu kultury otrzymali: Ströer Polska - za wspieranie działalności edukacyjnej Gdyńskiej Szkoły Filmowej (za rok 2018), firma „Kopoczyński adwokaci i radcowie prawni” (za rok 2017) oraz Remontowa Lighting Technologies S.A. (za rok 2016).

Galeria Klif

Galeria Klif w Gdyni od 1996 roku jest źródłem inspiracji dla osób, które w modzie szukają czegoś więcej, niż tylko ubrań. Wychodząc z założenia, że moda stanowi odzwierciedlenie naszego charakteru i stylu życia, Klif oferuje swoim klientom ponad 130 sklepów, strefę gastronomiczną, ulubione kawiarnie i restaurację oraz centrum fitness i liczne usługi, ułatwiające życie.

W Galerii Klif dostępne są wyjątkowe marki, często jedyne w Trójmieście. Ekskluzywne butiki i marki znanych projektantów, m.in. Bizuu, Charme, COS, Emanuel Berg, La Mania, Lidia Kalita, Robert Kupisz, Liu Jo, Marciano Guess, Patrizia Pepe, Petit Bateau, Pinko, Stefanel, Tommy Hilfiger czy Superdry wraz z popularnymi markami sieciowymi tworzą szeroką ofertę, która zaspokoi szerokie gusta klientów.

Do dyspozycji gości jest strefa food court, a także punkty usługowe, drogerie i perfumerie, m.in. Douglas, Rossmann, Sephora i SUPER-PHARM oraz laboratorium perfumeryjne Mo61.

Szeroko rozwinięty jest również sektor wnętrzarski. Klienci mają do dyspozycji sklepy takie jak Home &You, Spensen, salon Premium Home, Tempur, Miloo Home i dwupiętrowy salon Witek Home.

Galeria Klif nieustannie dostosowuje swoją ofertę do wymagań Klientów oraz wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Profesjonalne Pakiety Konsultacji w zakresie mody i urody oraz Karta Podarunkowa Klif to udogodnienia, dzięki którym Klienci gdyńskiego Klifu mogą skupić się i w pełni zrelaksować podczas wizyty w przyjaznym wnętrzu i spokojnej atmosferze.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Występy najzdolniejszych młodych tancerzy na Ochocie. Nie zabraknie mistrzów Biuro prasowe
2024-04-20 | 13:00

Występy najzdolniejszych młodych tancerzy na Ochocie. Nie zabraknie mistrzów

Kto kiedykolwiek trenował taniec, wie, jak dużo pracy wymaga dojście do poziomu, który pozwalałby na zaprezentowanie swoich umiejętności publicznie - a co dopiero na scenie i w blasku
Sztuka Rising Aeon - Emocje w zderzeniu z ludzkim cierpieniem - strach, współczucie...
2024-04-16 | 12:00

Rising Aeon - Emocje w zderzeniu z ludzkim cierpieniem - strach, współczucie...

Denise Schwizgebel jest szwajcarską artystką wizualną. Jej najnowszy projekt "Rising Aeon" powstał dzięki spotkaniu z Judith Sacchi, szwajcarską dziennikarką i wolontariuszką
Sztuka Wystartowała piąta edycja konkursu Design by Śliwka Nałęczowska 2024
2024-04-11 | 14:30

Wystartowała piąta edycja konkursu "Design by Śliwka Nałęczowska 2024"

Z początkiem kwietnia br. ruszyła piąta, jubileuszowa odsłona konkursu Design By Śliwka Nałęczowska. W tym roku zadaniem młodych artystów jest zaprojektowanie grafiki na opakowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

Media

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

Edukacja

Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.