National Geographic Polska i Polska Misja Medyczna z aukcją fotografii
Polscy fotografowie związani z National Geographic Polska przekazali zdjęcia na rzecz aukcji charytatywnej Polskiej Misji Medycznej. Zdjęcia można kupić do 10 września na Allegro Charytatywni, a całość zebranych środków zostanie przeznaczona na działalność krakowskiej organizacji, świadczącej pomoc humanitarną w Polsce i na świecie.
Polska Misja Medyczna łączy siły z fotografami National Geographic Polska, aby pokazać jak zmiany klimatu wpływają na nas wszystkich, w szczególności na osoby doświadczające konfliktów zbrojnych, deficytów surowcowych, trudnej sytuacji ekonomicznej, migracji czy uchodźctwa. Zmiany klimatu to również pogorszenie sytuacji żywnościowej oraz zdrowotnej milinów ludzi na całym świecie.
W gronie artystów wspierających akcję znajdziemy nazwiska regularnie goszczące na łamach magazynu: Iwona El Tanbouli-Jabłońska – dyrektorka artystyczna National Geographic Polska, Mateusz Wrazidło, Alicja Lehmann, Marcin Zaborowski, Marzena Wystrach, Mikołaj Nowacki, Iza Romanik, Paweł Młodkowski, Tomasz Szpila, Mariusz Śmiejek, Zbigniew Brzozowski, Mateusz Matuszczak i Janusz Jurek.
Łącznie 62 fotografie przedstawią różnorodny, zmieniający się na naszych oczach świat widziany przez obiektyw aparatu. Zgromadzone zapisy podróży po wszystkich kontynentach, odbytych na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, stały się trzonem aukcji w której centrum staje człowiek – jako sprawca i ofiara nagłych zmian, a także jako obserwator bezsilny wobec sił przyrody.
– Za motyw przewodni przyjęliśmy funkcjonowanie w czasie antropocenu, wpływ, jaki człowiek wywiera na przestrzeń wokół siebie i jak powtarzające się działania mogą prowadzić do katastrof, w których najbardziej poszkodowani jesteśmy my sami. Łączymy w ten sposób spojrzenie artystów na nadmierne wykorzystywanie zasobów, gwałtowne zjawiska atmosferyczne, i ludzi którzy muszą odnaleźć się w tych warunkach ze światem pomocy humanitarnej, będącej odpowiedzią na kryzysy – mówi Małgorzata Olasińska-Chart z Polskiej Misji Medycznej.
Wesprzyj akcję Polskiej Misji Medycznej i National Geographic.
Kup wybrane zdjęcie z kolekcji na Allegro Charytatywni: https://bit.ly/PMM_NG
Allegro nie pobiera żadnych opłat za wystawienie przedmiotu, ani prowizji od sprzedaży ofert charytatywnych. Całkowity dochód ze wszystkich ofert charytatywnych przekazywany jest bezpośrednio na konto organizacji prowadzącej zbiórkę. Więcej na: charytatywni.allegro.pl
Wesprzyj pomoc Polskiej Misji Medycznej:
· załóż własną zbiórkę na platformie http://misjapomoc.pmm.org.pl
· ustaw płatność cykliczną w Twoim banku na działania PMM lub na https://pmm.org.pl/chce-pomoc
· przekaż darowiznę na numer konta Polskiej Misji Medycznej: 62 1240 2294 1111 0000 3718 5444

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.