National Geographic Polska i Polska Misja Medyczna z aukcją fotografii
Polscy fotografowie związani z National Geographic Polska przekazali zdjęcia na rzecz aukcji charytatywnej Polskiej Misji Medycznej. Zdjęcia można kupić do 10 września na Allegro Charytatywni, a całość zebranych środków zostanie przeznaczona na działalność krakowskiej organizacji, świadczącej pomoc humanitarną w Polsce i na świecie.
Polska Misja Medyczna łączy siły z fotografami National Geographic Polska, aby pokazać jak zmiany klimatu wpływają na nas wszystkich, w szczególności na osoby doświadczające konfliktów zbrojnych, deficytów surowcowych, trudnej sytuacji ekonomicznej, migracji czy uchodźctwa. Zmiany klimatu to również pogorszenie sytuacji żywnościowej oraz zdrowotnej milinów ludzi na całym świecie.
W gronie artystów wspierających akcję znajdziemy nazwiska regularnie goszczące na łamach magazynu: Iwona El Tanbouli-Jabłońska – dyrektorka artystyczna National Geographic Polska, Mateusz Wrazidło, Alicja Lehmann, Marcin Zaborowski, Marzena Wystrach, Mikołaj Nowacki, Iza Romanik, Paweł Młodkowski, Tomasz Szpila, Mariusz Śmiejek, Zbigniew Brzozowski, Mateusz Matuszczak i Janusz Jurek.
Łącznie 62 fotografie przedstawią różnorodny, zmieniający się na naszych oczach świat widziany przez obiektyw aparatu. Zgromadzone zapisy podróży po wszystkich kontynentach, odbytych na przestrzeni ostatnich dwóch dekad, stały się trzonem aukcji w której centrum staje człowiek – jako sprawca i ofiara nagłych zmian, a także jako obserwator bezsilny wobec sił przyrody.
– Za motyw przewodni przyjęliśmy funkcjonowanie w czasie antropocenu, wpływ, jaki człowiek wywiera na przestrzeń wokół siebie i jak powtarzające się działania mogą prowadzić do katastrof, w których najbardziej poszkodowani jesteśmy my sami. Łączymy w ten sposób spojrzenie artystów na nadmierne wykorzystywanie zasobów, gwałtowne zjawiska atmosferyczne, i ludzi którzy muszą odnaleźć się w tych warunkach ze światem pomocy humanitarnej, będącej odpowiedzią na kryzysy – mówi Małgorzata Olasińska-Chart z Polskiej Misji Medycznej.
Wesprzyj akcję Polskiej Misji Medycznej i National Geographic.
Kup wybrane zdjęcie z kolekcji na Allegro Charytatywni: https://bit.ly/PMM_NG
Allegro nie pobiera żadnych opłat za wystawienie przedmiotu, ani prowizji od sprzedaży ofert charytatywnych. Całkowity dochód ze wszystkich ofert charytatywnych przekazywany jest bezpośrednio na konto organizacji prowadzącej zbiórkę. Więcej na: charytatywni.allegro.pl
Wesprzyj pomoc Polskiej Misji Medycznej:
· załóż własną zbiórkę na platformie http://misjapomoc.pmm.org.pl
· ustaw płatność cykliczną w Twoim banku na działania PMM lub na https://pmm.org.pl/chce-pomoc
· przekaż darowiznę na numer konta Polskiej Misji Medycznej: 62 1240 2294 1111 0000 3718 5444
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.