NOT FAIR. Targi sztuki
NOT FAIR, 4–6 września 2020
Targi Sztuki Współczesnej
DESA Unicum, ul. Piękna 1A, Warszawa
NOT FAIR to jedno z najważniejszych wydarzeń otwarcia jesiennego sezonu artystycznego w Warszawie. W Polsce brakuje profesjonalnych targów sztuki współczesnej. W tym roku ze względu na pandemię Covid-19 większość międzynarodowych targów zostało odwołanych lub przeniesionych do Internetu. Te polskie galerie, które są aktywne międzynarodowo, nie miały zatem szans pokazania najnowszych i najciekawszych prac reprezentowanych przez siebie artystek i artystów ekspertom i szerszej publiczności. Dlatego DESA Unicum postanowiła wesprzeć polskie galerie oddając im swoją przestrzeń. Dzięki gościnie domu aukcyjnego lokalni odbiorcy będą mieli okazję obejrzeć je w Warszawie. Umożliwi ona galeriom także dotarcie do nowych odbiorców, którzy do tej pory nie mieli okazji zapoznać się bliżej z programem i ofertą galerii reprezentujących artystów współczesnych. Krajowej publiczności przybliżona zostanie formuła wysokiej jakości targów sztuki. Aby mogło odbyć się to w bezpieczny i sprzyjający sposób, nacisk położony został na jakość a nie na ilość. W NOT FAIR udział weźmie szesnaście wybranych galerii, które pokażą specjalnie przygotowane prezentacje solowe lub duety. Będzie to unikalna okazja do bliższego zapoznania się z twórczością młodych oraz uznanych już międzynarodowo artystów w jednym miejscu – przestronnej i centralnie zlokalizowanej siedzibie DESA Unicum.
Na stronie internetowej domu aukcyjnego zaprezentowane zostaną po trzy prace z każdej galerii. Większy ich wybór obejrzeć można będzie na na wystawie w jego siedzibie podczas pierwszego wrześniowego weekendu.
galerie / artystki i artyści
BWA Warszawa: Sławomir Pawszak
Dawid Radziszewski: Marian Szpakowski, Marcin Zarzeka
Fundacja Profile: Teresa Tyszkiewicz
Le Guern: Tomasz Baran, Irmina Staś
LETO: Angelika Markul
Lokal_30: Jan Możdżyński, Anna Orbaczewska
Monopol: Łukasz Korolkiewicz
Piktogram: Dorota Jurczak
Pola Magnetyczne: Agata Bogacka, Nicolas Grospierre
Polana Institute: Olga Micińska, Mikołaj Sobczak
Propaganda: Ada Zielińska
Raster: Janek Simon, Zbigniew Rogalski
Rodriguez: Marlon de Azambuja, Michał Martychowiec
Stereo: Wojciech Bąkowski
Wschód: Jarosław Fliciński
oraz
Instytut Fotografii Fort: Michał Szlaga
Wstęp wolny
Dyrekcja NOT FAIR 2020:
Marta Kołakowska, właścicielka galerii LETO
Michał Woliński, dyrektor galerii Piktogram, założyciel NOT FAIR
Organizacja: Stowarzyszenie Piktogram
Gospodarz: Dom aukcyjny DESA Unicum
Sponsor: White Stone Development
Partnerzy:
Vogue Polska
Kawa Popularna
Projekt współfinansuje m.st. Warszawa
@not.fair
www.notfair.pl
kontakt: info@notfair.pl
https://desa.pl/pl/wystawy/not-fair/
https://www.facebook.com/events/880356435821553/

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.