Nowa wystawa „Świat w obrazie” w Galerii ASP Bronowice
Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
W Galerii ASP Bronowice pojawiła się nowa ekspozycja. Do 22 października podziwiać tu można wystawę Izabeli Bieli „Świat w obrazie”. To niezwykła okazja, aby zobaczyć efekt wieloletniego projektu artystyczno-edukacyjnego artystki i pedagożki, która jest kluczową postacią związaną z działaniami warsztatowymi prowadzonymi przez Galerię i Kulturystykę ASP.
Pod koniec września w Galerii ASP, która mieści się na pierwszym piętrze Galerii Bronowice, pojawiła się nowa wystawa „Świat w obrazie”. Punktem wyjścia i inspiracją dla projektu, a także zrealizowanych w jego ramach prac artystycznych jest obraz amerykańskiego malarza Andrew Wyetha „Świat Christiny”.
Na wystawę składa się cykl obrazów Izabeli Bieli „Otwarcie”, 17 dyptyków fotograficznych zatytułowanych „Skorupy pamięci” oraz zainicjowana przez Bielę kolekcja 100 szkicowników stworzonych przez dydaktyków, studentów, doktorantów i absolwentów Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i innych niezależnych artystów. Biela poprzez wystawę „Świat w obrazie” pokazuje 20 lat swojej twórczej drogi - z rodziną, ze sobą samą, z innymi, ze sztuką. W swoich pracach skupia się na istocie pamięci i wspomnień. Możemy odnaleźć w nich między innymi bilety lotnicze, mapy, fotografie, czy wiersze Emily Dickinson.
Finisaż wystawy odbędzie się 15 października o godzinie 17:00. Ekspozycję na co dzień można podziwiać od poniedziałku do piątku w godz. 15.00 – 21.00, a w sobotę w godz. 9.00 – 21.00.
Miłośników sztuki, którzy będą chętni obejrzeć wystawę, przywita odnowiona i odświeżona przestrzeń galerii. W specjalnie zaadaptowanym dla krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych lokalu w Galerii Bronowice regularnie odbywają się wystawy prac studentów, absolwentów i pracowników najstarszej polskiej uczelni artystycznej. Jest to wspólny projekt - pomysł na „wyprowadzenie” sztuki z klasycznych instytucji, powołanych do jej promowania, do przestrzeni masowo odwiedzanej przez odbiorców – do centrum handlowego. Szczególnym elementem współpracy między Galerią Bronowice i krakowską ASP są cykliczne warsztaty i wystawy prac dzieci, dzięki którym organizatorzy starają się dbać o rozwój najmłodszych, zaszczepić w nich miłość do sztuki oraz poszanowanie wartości, które ona ze sobą niesie.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.