Nowa wystawa w Galerii Klif w Gdyni - “Zwierzęta i morze”
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Nowa wystawa w Galerii Klif w Gdyni - “Zwierzęta i morze”
Już od 7 maja w gdyńskiej Galerii Klif będzie można oglądać nową wystawę fotografii z archiwum Muzeum Miasta Gdyni. Ekspozycja “Zwierzęta i morze” prezentuje 15 zdjęć pochodzących z lat 1921 – 1983 i będzie dostępna dla odwiedzających do 28 czerwca.
Zwierzęta towarzyszą ludzkości od wieków, będąc ważnymi uczestnikami życia codziennego, czego doskonałym przykładem są fotografie ze zbiorów Muzeum Miasta Gdyni. Psy, koty, małpy, papugi i albatrosy to tylko część wspaniałego zwierzyńca, który stanie się bohaterem kolejnej wystawy Muzeum Miasta Gdyni w Galerii Klif. Unikatowe archiwalne fotografie ukażą niezwykłą więź łączącą ludzi i zwierzęta – na plażach, gdyńskich ulicach czy statkach. Załogi często zabierały w rejs psy, koty czy egzotyczne zwierzęta, które stawały się kompanami podróży, a często wręcz członkami załogi.
- Przebywanie w towarzystwie zwierząt ma dobroczynny wpływ na nasze zdrowie – może pomóc obniżyć ciśnienie krwi i zredukować stres – opowiada Agnieszka Drączkowska, kuratorka wystawy. - Zwierzęta są też bez wątpienia źródłem radości, o czym wiedzą wszyscy właściciele czworonogów. Tę radość możemy zobaczyć na archiwalnych zdjęciach Muzeum Miasta Gdyni - pokazują one wyjątkowe historie przyjaźni między ludźmi i zwierzętami z motywem morskim w tle. Widać, że gdynianie lubili zwierzaki, także te egzotyczne. Gdynia to morskie miasto, stąd zdjęcia ze statków z albatrosem czy papugami.
Wystawa dostępna będzie dla zwiedzających w wydzielonej przestrzeni ekspozycyjnej na parterze centrum. Fotografie będą rozmieszczone w taki sposób, aby oglądający mieli komfort i przestrzeń do ich podziwiania.
- Wystawy Muzeum Miasta Gdynia są bardzo dobrze przyjmowane przez naszych klientów - komentuje Mariola Rogóż, dyrektor Galerii Klif w Gdyni. - Tytuł Mecenasa Kultury, który galeria otrzymała w zeszłym roku w ramach nagrody Gdyński Galion, motywuje nas organizowania kolejnych projektów. Jesteśmy bardzo dumni ze współpracy z Muzeum.
Plany wystawiennicze w Galerii Klif
“Zwierzęta i morze” jest ósmą wystawą zorganizowaną przez Muzeum Miasta Gdyni i Galerię Klif. W roku 2021 obie instytucje zaplanowały cztery nowe ekspozycje poruszające tematykę związaną ze sztuką, jak i tym z czym Gdynia jest nierozerwalnie związana - z morzem.
Oprócz wystawy „Zwierzęta i morze”, latem w sali wystawienniczej Galerii Klif zaprezentowane zostaną fotografie przybliżające twórczość Eryki i Jana Drostów, jednego z najciekawszych tandemów projektanckich w powojennej historii wzornictwa szkła. Ekspozycja „(Twoje) Szklane Historie”, prezentująca zbiory mieszkańców Gdyni i przez nich współtworzona, będzie idealną okazją do przyjrzenia się swojej kolekcji szkieł użytkowych, kieliszków, filiżanek czy wazonów.
Jesienią i zimą pokazana zostanie kolekcja zbiorów Muzeum Miasta Gdyni związana z portem. W przestrzeni wystawienniczej Galerii Klif zobaczymy historię Gdyni w kontekście postaci Tadeusza Wendy oraz ekspozycję, na której zwiedzający będą mieli okazję zapoznać się z towarami, jakie przywożone były z różnych części świata do gdyńskiego portu.
Galeria Klif
Galeria Klif w Gdyni od 1996 roku jest źródłem inspiracji dla osób, które w modzie szukają czegoś więcej, niż tylko ubrań. Wychodząc z założenia, że moda stanowi odzwierciedlenie naszego charakteru i stylu życia, Klif oferuje swoim klientom ponad 130 sklepów, strefę gastronomiczną, ulubione kawiarnie i restaurację oraz centrum fitness i liczne usługi, ułatwiające życie.
W Galerii Klif dostępne są wyjątkowe marki, często jedyne w Trójmieście. Ekskluzywne butiki i marki znanych projektantów, m.in. Bizuu, Charme, COS, Emanuel Berg, La Mania, Lidia Kalita, Robert Kupisz, Liu Jo, Marciano Guess, Patrizia Pepe, Petit Bateau, Pinko, Tommy Hilfiger czy Superdry wraz z popularnymi markami sieciowymi tworzą szeroką ofertę, która zaspokoi szerokie gusta klientów.
Do dyspozycji gości jest strefa food court, a także punkty usługowe, drogerie i perfumerie, m.in. Douglas, Rossmann, Sephora i SUPER-PHARM oraz laboratorium perfumeryjne Mo61.
Szeroko rozwinięty jest również sektor wnętrzarski. Klienci mają do dyspozycji sklepy takie jak Home &You, Spensen, salon Premium Home, Tempur, Miloo Home i dwupiętrowy salon Witek Home.
Galeria Klif nieustannie dostosowuje swoją ofertę do wymagań Klientów oraz wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Profesjonalne Pakiety Konsultacji w zakresie mody i urody oraz Karta Podarunkowa Klif to udogodnienia, dzięki którym Klienci gdyńskiego Klifu mogą skupić się i w pełni zrelaksować podczas wizyty w przyjaznym wnętrzu i spokojnej atmosferze
Właścicielem Galerii Klif jest spółka reprezentowana przez AEW Asset Management. Zarządcą centrum jest Cushman & Wakefield Polska Trading Sp. z o.o.
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kobieca figuracja i wyraziste barwy. Wystawa prac Renaty Magdy w Drukarni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.