Nowy sezon w Operze Wrocławskiej – muzyczne emocje z wyższej półki
Pełnia lata nie powstrzymuje Opery Wrocławskiej przed ambitnymi planami na jesień. Ogłoszony podczas Święta Muzyki nowy repertuar to mieszanka powracającej klasyki i ekscytujących nowości – jak nowa trasa koncertowa światowej sławy kontratenora Jakuba Józefa Orlińskiego. Bilety są już dostępne w sprzedaży.
Nowy sezon artystyczny w Operze Wrocławskiej rozpocznie się już na początku września. Najważniejsze wydarzenia zostały zaplanowane na październik.
Dla oczekujących wyjątkowych premier
Miłośnicy połączenia klasyki i nowoczesności zostaną uraczeni przez młodą gwiazdę – Jakuba Józefa Orlińskiego. Słynny polski kontratenor dzięki swojemu wyjątkowemu głosowi stał się jednym z czołowych śpiewaków operowych na świecie. To właśnie na scenie Opery Wrocławskiej 24 października artysta wraz z orkiestrą Il Pomo d'Oro rozpocznie swoją trasę koncertową zatytułowaną BEYOND.
– Jesteśmy niezmiernie podekscytowani nadchodzącym sezonem. Każda premiera to magiczne spotkanie artystycznej wizji z ciekawością i ekscytacją publiczności. W nowym repertuarze otwieramy drzwi klasykom oraz sięgamy po całkiem nowe muzyczne inspiracje – zapowiada Izabela Kurc-Kuriata, p.o. dyrektora Opery Wrocławskiej. – Jestem pewna, że nadchodzące wydarzenia zaspokoją potrzeby zarówno stałych melomanów, jak i staną się fantastycznym początkiem operowej podróży dla naszych nowych widzów.
Na deski teatru wstąpi także duch Wolfganga Amadeusa Mozarta w postaci Czarodziejskiego fletu: Breslau. Dzieło ponadczasowego kompozytora zostanie wzbogacone o nowe dialogi w języku polskim autorstwa pisarza Marka Krajewskiego. Za jego sprawą w sztuce pojawi się znana literacka postać – Eberhard Mock.
Dla spragnionych intrygujących wrażeń
Opera Wrocławska przygotowała również propozycję w postaci Don Juana – baletu Giorgia Madii z muzyką Christopha W. Glucka. Widowisko to wychodzi poza granice abstrakcyjności, łączy zmysłowość z duchowością, z pewnością zachwyci widzów, ale też skłoni ich do refleksji.
Na deskach Opery Wrocławskiej będzie można podziwiać także Madame Butterfly Pucciniego, Poławiaczy pereł i Carmen Bizeta, a także Kopciuszka Rossiniego, Fausta Gounoda czy moniuszkowską Halkę.
Dla najmłodszych, odkrywających świat muzyki
Jesienią, gdy najmłodsi wracają do szkoły, warto zadbać o ich edukację kulturalną. Spektakl Pchła Szachrajka, do którego muzykę skomponował Maciej Małecki, będzie idealnym pierwszym krokiem do zakorzenienia w dzieciach miłości do klasyki.
Doskonale sprawdzi się również balet Karnawał zwierząt Camilla Saint-Saënsa czy opera: Sid – wąż, który chciał śpiewać. Spektakl łączy ciekawą fabułę, błyskotliwą muzykę z wielkimi walorami edukacyjnymi, odsłaniając przed dziećmi świat teatru muzycznego.
Bilety dostępne są już w sprzedaży zarówno w kasach biletowych Opery Wrocławskiej, jak i online na stronie internetowej: https://www.opera.wroclaw.pl/1/repertuar.php.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.