Komunikaty PR

NYX Hotel Warsaw jeszcze szerzej otwiera swoje drzwi dla sztuki

2022-05-30  |  11:31
Biuro prasowe

Inauguracja projektu NYX Hotels – Art Lives Here

Warszawski hotel hubem dla artystów? NYX Hotel Warsaw organizuje konkurs dla malarzy, rysowników, rzeźbiarzy i fotografów, w którym nagrodą jest trzytygodniowa rezydencja artystyczna
w hotelu. Dla czterech zwycięzców NYX przearanżuje jeden z  pokojów na pracownię, w której laureaci będą tworzyć. Najlepsza praca, powstała podczas rezydencji zostanie zakupiona przez organizatora i włączona do kolekcji sztuki hotelu.
Projekt NYX Hotels – Art Lives Here wystartował!

NYX Hotel Warsaw to szczególny obiekt, w którym już teraz znaleźć można prace jednych z najbardziej rozpoznawalnych przedstawicieli polskiej sztuki współczesnej. Warszawa nie jest tylko tłem i otoczeniem NYX Hotel Warsaw – miasto jest integralną częścią obiektu. Wkracza do jego wnętrz w postaci sztuki z obszaru street i urban art, wykonanej dla hotelu przez przedstawicieli czołówki lokalnych artystów. Zaraz przy wejściu
w artystyczną podróż po sztuce Warszawy zaprosza gości monolit pokryty grafikami zainspirowanymi filmami si-fi i komisami, stworzony przez Mariusza Tarkawiana. Od recepcji zaś prowadzi spektakularne graffiti, przedstawiające pejzaż miejski, autorstwa Mariusza Warasa. Przestronny otwarty plan pierwszego piętra, to miejsce, gdzie spotykamy kolejne dzieła, takie jak futurystyczna instalacja Norberta Delmana a w przestrzeni restauracyjno-barowej nawiązujące do tradycji polskiego koronczartwa ludowego murale Nespoon czy projekt Aleksandry Waliszewskiej będący sam w sobie oniryczną fantazją. Kiedy wejdziemy do baru Ether na 19. piętrze budynku, znajdziemy tam pracę Anny Barlik pod tytułem Wschód-Zachód, która jest widoczna z Alei Jerozolimskich.

Czerpiąc z tych kontekstów, marka chce przyciągać zdolnych artystów i pomóc im w stawianiu pierwszych kroków w branży artystycznej. W tym celu, w ramach projektu NYX Hotels – Art Lives Here we wnętrzach warszawskiego hotelu powstanie pracownia, w której laureaci konkursu przez trzy tygodnie będą mogli tworzyć swoje dzieła: fotografie, rzeźby, obrazy, grafiki. Poprzez kampanię „ART LIVES HERE“ NYX Hotel Warsaw nawiazuję więc naturalnie do tego, co wyróżnia go na mapie hoteli w Polsce i na świecie.

–  Sztuka jest wpisana w DNA marki NYX, dlatego powstał pomysł na projekt rezydencji NYX Hotels – Art Lives Here. W ten sposób jeszcze szerzej otwieramy drzwi dla sztuki. Chcemy, żeby zdolni artyści mieli szansę na rozwój, dzięki ciekawym inicjatywom takim jak ta – przekonuje Paulina Kołodziejczyk Multi Property Manager Poland NYX Hotel Warsaw.

To właśnie centrum miasta, tętniąca życiem Warszawa ma stać się inspiracją dla młodych artystów. Ale także wszystko to, co znajdą w hotelu – życzliwość personelu i międzynardowi goście. Sztuka w hotelu NYX sprawia, że pobyt w nim staje się doświadczeniem wykraczającym poza zwykły nocleg. Kampania Art lives here ma to spotengować.

Wybitne jury pomoże wybrać młode talenty

Do grona jury konkursu zostali zaproszeni uznanani przedstawiciele świata sztuki – artyści i profesjonaliści, którzy na co dzień mają styczność z młodymi artystami i sztuką w przestrzeniach publicznych:

  1. Iris Barak – kuratorka kolekcji sztuki sieci NYX Hotels.
  2. Jacek Sosnowski – kurator kolekcji sztuki NYX Hotel Warsaw.
  3. Mariusz Waras – muralista, grafik, projektant, profesor wydziału Architektury i Wzornistwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.
  4. Marta Kołakowska – założycielka galerii sztuki współczesnej Leto.
  5. Marcin Władyka – grafik, plakacista, wykładowca Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych
    w Warszawie.
  6. Paulina Kołodziejczyk – Multi Property Manager Poland, NYX Hotel Warsaw.

– Sztuka i jej odbiór to rzeczy wybitnie miejskie. To tutaj są galerie i muzea, a przede wszystkim artyści. Nawet jeśli w natłoku informacji i obrazów, które wypełniają dzisiejsze miasta po brzegi, sztuka zdaje się znikać
z pierwszego planu, to jak nigdy łatwo jest po nią sięgnąć. Sztuka ulicy i sztuka w przestrzeni publicznej to ciągle ewoluujące zjawisko – kolekcja prac wykonanych dla hotelu NYX  jest tego i będzie najlepszym przykładem
– mówi  Jacek Sosnowski, kurator kolekcji sztuki w NYX Hotel Warsaw, przewodniczący jury konkursu.

Przebieg konkursu
Wszystkie informacje dotyczące konkursu znajdują się na stronie https://www.nyx-hotels.com/art-at-nyx. Chętni do wzięcia udziału w nim,  powinni przesłać fotografie w formie plików jpg. trzech prac ze swojego dorobku na adres mailowy: artatnyx@leonardo-hotels.com. Prace można zgłaszać do 3 lipca. Zdjęcia prac zgłoszonych do konkursu będą zamieszczane na tablicy Pinterest: https://www.pinterest.de/leonardo_hotels/nyx-hotel-warsaw-art-lives-here/

Z nadesłanych zgłoszeń, Jury wybierze troje laureatów konkursu oraz sześciu artystów, którzy przejdą do drugiego etapu. Wyniki zostaną ogłoszone 6 lipca za pośrednicwem mediów społecznościowych hotelu NYX.

Z szóstki artystów, którzy przejda do drugiego etapu konkursu, internauci będą mogli wybrać czwartego laureata w trakcie głosowania za pośrednictwem mediów społecznościowych. Odbędzie się ono poprzez profil na Instagramie: https://www.instagram.com/nyxhotelwarsaw/ i będzie trwało od 6 do 26 lipca.

Następnie laureaci zostaną zaproszeni do odbycia rezydencji w NYX Hotel Warsaw. Na potrzeby kampanii wybrany pokój będzie dostosowany do potrzeb artystów, by każdy z nich w ciągu trzech tygodni miał odpowiednie warunki do tworzenia, pod okiem jury. Tematem pracy konkursowej będzie „artysta inspirowany  krajobrazem miejskim“.

Zdjęcia wszystkich prac powstałych podczas rezydencji zostaną następnie zamieszczone na instagramie hotelu https://www.instagram.com/nyxhotelwarsaw/ i oddane pod głosowanie internautów. Głosowanie będzie trwało od 7 do 18 września. Praca, która zbierze najwięcej głosów, zostanie zakupiona przez hotel. Finaliści zaprezentują swoją twórczość na żywo w towarzystwie Jury podczas ekskluzywnego wernisażu w hotelu NYX, 21 września br.,
a zwycięska praca zostanie wówczas uroczyście włączona do kolekcji sztuki NYX Hotel Warsaw.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR Biuro prasowe
2024-11-05 | 12:20

Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR

Jesienią 2024 roku mija 10 lat od momentu, gdy oficjalnie zainaugurowała swoją działalność nowa siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia (NOSPR) w Katowicach. Wystarczyła
Sztuka Święto sztuki i designu w Krakowie
2024-11-04 | 12:10

Święto sztuki i designu w Krakowie

Już po raz 7 w Krakowie zanurzymy się w świecie kreatywnych, inspirujących wizji artystycznych. Podczas kolejnej edycji Targów Artystów i Designerów „Nówka Sztuka” swoje prace zaprezentuje ponad 70 najlepszych twórców, starannie wyselekcjonowanych przez Jury. Targi odbędą się w dniach 9-10 listopada w Pałacu Sztuki. To idealna okazja dla miłośników sztuki, kolekcjonerów, ale też osób, które dopiero poznają ten świat. Targi „Nówka Sztuka” mają na celu inspirować, redefiniować spojrzenie na współczesną estetykę, ale też pozwolić na bezpośrednie nawiązanie kontaktu odbiorcy z artystą. W tym roku zaprezentują się osoby tworzące m.in. fotografię, grafikę, plakat, malarstwo, ceramikę, sztukę użytkową, rzeźbę, tkaniny artystyczne, komiks czy haft wielkoformatowy. „W tym roku otrzymaliśmy naprawdę ogromną liczbę zgłoszeń od artystów. Jak co roku wyselekcjonowaliśmy grupę reprezentującą różne nurty artystyczne. Na pewno każdy odwiedzający nasze targi znajdzie coś dla siebie, coś, co mu się spodoba, zainspiruje go do dalszych artystycznych poszukiwań. W ubiegłym roku nasze wydarzenie odwiedziło ponad 3000 gości. Były to osoby z całej Polski, również z zagranicy. Możliwość obcowania ze sztuką, rozmowy z artystami, wymienianie doświadczeń z innymi uczestnikami jest wyjątkowe, i to zapewniamy co roku wszystkim odwiedzającym” – mówi Alicja Panasiewicz, prezeska Fundacji Nówka Sztuka, która jest organizatorem Targów. Podczas wydarzenia zobaczymy m.in. prace Tomasza Bereźnickiego, autora komiksów, ilustracji, okładek książek i czasopism, a także projektów witraży. Z kolei Maciej Rakowski zaprezentuje minimalistyczne monochromatyczne miniatury wykonane tuszem i kredką z elementami kolażu. Na miłośników malarstwa czekać będą prace m.in. Marceliny Łazarek, Natki Biegalskiej czy Magdaleny Buk. Nie zabraknie też form użytkowych: swoją ceramikę pokażą NOMAD Ceramic oraz LEP.TO Studio, tkaninę MOST studio, a także zobaczymy haft wielkoformatowy autorstwa Karoliny Szwedt. Targom towarzyszyć będzie wystawa Gabrieli Chrabąszcz „What It Feels Like for a Girl?” w Galerii Pryzmat, która potrwa od 7 do 13 listopada. Kuratorką jest Alicja Głuszek, a tematem niewidzialna opresja, poprzez wstyd kontrolująca zachowania i ciała kobiet, wyrażona formą haftu i miękkich form rzeźbiarskich. Podczas festiwalowego weekendu odbywać się będą również warsztaty dla dzieci i dorosłych. Wśród nich m.in. warsztaty kintsugi, projektowania etnozabawki czy tworzenie nowoczesnego domu dla Smoka Wawelskiego. Organizatorem Targów jest Fundacja Nówka Sztuka. Projekt został współfinansowany ze środków Miasta Krakowa.                                                                                                 
Sztuka Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
2024-11-04 | 09:00

Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego

Warszawski Maraton Fotograficzny to inicjatywa kawiarni Green Caffè Nero, dedykowana wszystkim pasjonatom fotografii – zarówno profesjonalistom, jak i amatorom. Uczestnicy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.