NYX Hotel Warsaw jeszcze szerzej otwiera swoje drzwi dla sztuki
Inauguracja projektu NYX Hotels – Art Lives Here
Warszawski hotel hubem dla artystów? NYX Hotel Warsaw organizuje konkurs dla malarzy, rysowników, rzeźbiarzy i fotografów, w którym nagrodą jest trzytygodniowa rezydencja artystyczna
w hotelu. Dla czterech zwycięzców NYX przearanżuje jeden z pokojów na pracownię, w której laureaci będą tworzyć. Najlepsza praca, powstała podczas rezydencji zostanie zakupiona przez organizatora i włączona do kolekcji sztuki hotelu. Projekt NYX Hotels – Art Lives Here wystartował!
NYX Hotel Warsaw to szczególny obiekt, w którym już teraz znaleźć można prace jednych z najbardziej rozpoznawalnych przedstawicieli polskiej sztuki współczesnej. Warszawa nie jest tylko tłem i otoczeniem NYX Hotel Warsaw – miasto jest integralną częścią obiektu. Wkracza do jego wnętrz w postaci sztuki z obszaru street i urban art, wykonanej dla hotelu przez przedstawicieli czołówki lokalnych artystów. Zaraz przy wejściu
w artystyczną podróż po sztuce Warszawy zaprosza gości monolit pokryty grafikami zainspirowanymi filmami si-fi i komisami, stworzony przez Mariusza Tarkawiana. Od recepcji zaś prowadzi spektakularne graffiti, przedstawiające pejzaż miejski, autorstwa Mariusza Warasa. Przestronny otwarty plan pierwszego piętra, to miejsce, gdzie spotykamy kolejne dzieła, takie jak futurystyczna instalacja Norberta Delmana a w przestrzeni restauracyjno-barowej nawiązujące do tradycji polskiego koronczartwa ludowego murale Nespoon czy projekt Aleksandry Waliszewskiej będący sam w sobie oniryczną fantazją. Kiedy wejdziemy do baru Ether na 19. piętrze budynku, znajdziemy tam pracę Anny Barlik pod tytułem Wschód-Zachód, która jest widoczna z Alei Jerozolimskich.
Czerpiąc z tych kontekstów, marka chce przyciągać zdolnych artystów i pomóc im w stawianiu pierwszych kroków w branży artystycznej. W tym celu, w ramach projektu NYX Hotels – Art Lives Here we wnętrzach warszawskiego hotelu powstanie pracownia, w której laureaci konkursu przez trzy tygodnie będą mogli tworzyć swoje dzieła: fotografie, rzeźby, obrazy, grafiki. Poprzez kampanię „ART LIVES HERE“ NYX Hotel Warsaw nawiazuję więc naturalnie do tego, co wyróżnia go na mapie hoteli w Polsce i na świecie.
– Sztuka jest wpisana w DNA marki NYX, dlatego powstał pomysł na projekt rezydencji NYX Hotels – Art Lives Here. W ten sposób jeszcze szerzej otwieramy drzwi dla sztuki. Chcemy, żeby zdolni artyści mieli szansę na rozwój, dzięki ciekawym inicjatywom takim jak ta – przekonuje Paulina Kołodziejczyk Multi Property Manager Poland NYX Hotel Warsaw.
To właśnie centrum miasta, tętniąca życiem Warszawa ma stać się inspiracją dla młodych artystów. Ale także wszystko to, co znajdą w hotelu – życzliwość personelu i międzynardowi goście. Sztuka w hotelu NYX sprawia, że pobyt w nim staje się doświadczeniem wykraczającym poza zwykły nocleg. Kampania Art lives here ma to spotengować.
Wybitne jury pomoże wybrać młode talenty
Do grona jury konkursu zostali zaproszeni uznanani przedstawiciele świata sztuki – artyści i profesjonaliści, którzy na co dzień mają styczność z młodymi artystami i sztuką w przestrzeniach publicznych:
- Iris Barak – kuratorka kolekcji sztuki sieci NYX Hotels.
- Jacek Sosnowski – kurator kolekcji sztuki NYX Hotel Warsaw.
- Mariusz Waras – muralista, grafik, projektant, profesor wydziału Architektury i Wzornistwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.
- Marta Kołakowska – założycielka galerii sztuki współczesnej Leto.
- Marcin Władyka – grafik, plakacista, wykładowca Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych
w Warszawie. - Paulina Kołodziejczyk – Multi Property Manager Poland, NYX Hotel Warsaw.
– Sztuka i jej odbiór to rzeczy wybitnie miejskie. To tutaj są galerie i muzea, a przede wszystkim artyści. Nawet jeśli w natłoku informacji i obrazów, które wypełniają dzisiejsze miasta po brzegi, sztuka zdaje się znikać
z pierwszego planu, to jak nigdy łatwo jest po nią sięgnąć. Sztuka ulicy i sztuka w przestrzeni publicznej to ciągle ewoluujące zjawisko – kolekcja prac wykonanych dla hotelu NYX jest tego i będzie najlepszym przykładem – mówi Jacek Sosnowski, kurator kolekcji sztuki w NYX Hotel Warsaw, przewodniczący jury konkursu.
Przebieg konkursu
Wszystkie informacje dotyczące konkursu znajdują się na stronie https://www.nyx-hotels.com/art-at-nyx. Chętni do wzięcia udziału w nim, powinni przesłać fotografie w formie plików jpg. trzech prac ze swojego dorobku na adres mailowy: artatnyx@leonardo-hotels.com. Prace można zgłaszać do 3 lipca. Zdjęcia prac zgłoszonych do konkursu będą zamieszczane na tablicy Pinterest: https://www.pinterest.de/leonardo_hotels/nyx-hotel-warsaw-art-lives-here/
Z nadesłanych zgłoszeń, Jury wybierze troje laureatów konkursu oraz sześciu artystów, którzy przejdą do drugiego etapu. Wyniki zostaną ogłoszone 6 lipca za pośrednicwem mediów społecznościowych hotelu NYX.
Z szóstki artystów, którzy przejda do drugiego etapu konkursu, internauci będą mogli wybrać czwartego laureata w trakcie głosowania za pośrednictwem mediów społecznościowych. Odbędzie się ono poprzez profil na Instagramie: https://www.instagram.com/nyxhotelwarsaw/ i będzie trwało od 6 do 26 lipca.
Następnie laureaci zostaną zaproszeni do odbycia rezydencji w NYX Hotel Warsaw. Na potrzeby kampanii wybrany pokój będzie dostosowany do potrzeb artystów, by każdy z nich w ciągu trzech tygodni miał odpowiednie warunki do tworzenia, pod okiem jury. Tematem pracy konkursowej będzie „artysta inspirowany krajobrazem miejskim“.
Zdjęcia wszystkich prac powstałych podczas rezydencji zostaną następnie zamieszczone na instagramie hotelu https://www.instagram.com/nyxhotelwarsaw/ i oddane pod głosowanie internautów. Głosowanie będzie trwało od 7 do 18 września. Praca, która zbierze najwięcej głosów, zostanie zakupiona przez hotel. Finaliści zaprezentują swoją twórczość na żywo w towarzystwie Jury podczas ekskluzywnego wernisażu w hotelu NYX, 21 września br.,
a zwycięska praca zostanie wówczas uroczyście włączona do kolekcji sztuki NYX Hotel Warsaw.
Jubileusz 10-lecia siedziby NOSPR
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.