Odważne kino na zakończenie 12. edycji Brave Kids
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Odważne kino dla odważnych widzów. Już za kilka dni podczas wrocławskiej AfryKamery zobaczymy trzy niesamowite filmy przedstawiające życie dzieci w Republice Środkowoafrykańskiej, Demokratycznej Republice Konga i na Madagaskarze. Selekcja Brave Cinema zwieńczy 12. edycję Brave Kids.
Jedni za szkołę swoich dzieci płacą gąsienicami, drudzy, by zapewnić chleb swoim pierworodnym, muszą emigrować z miejsc, w których mieszkali od urodzenia. Jak żyją najmłodsi Afrykańczycy i jakim trudnościom muszą codziennie stawiać czoła? Tego wszystkiego dowiemy się, oglądając „Makongo: Gąsienice” (17 grudnia), „Przestańcie nas filmować” (18 grudnia) i „Haingosoa” (19 grudnia), czyli selekcję Brave Cinema prezentowaną podczas tegorocznej AfryKamery we wrocławskim DCF-ie.
Jak mówi Iwona Frydryszak, producent wykonawcza projektu Brave Kids, do selekcji Brave Cinema wybrano te filmy, które najwierniej oddają realia dzieciństwa w różnych regionach Afryki.
Grudniowe spotkanie z Brave Kids to jednak nie tylko same seanse, ale także panele dyskusyjne, warsztaty i spotkania z artystami.
- 17 grudnia po filmie „Makongo: Gąsienice” odbędzie się panel z Przemysławem Stępniem, dyrektorem artystycznym AfryKamery i afrykanistką dr Urszulą Markowską-Manista, podczas którego uczestnicy będą dyskutować o kulturze afrykańskiej i tradycyjnych sposobach życia na Czarnym Lądzie.
- 18 grudnia po projekcji „Przestańcie nas filmować” organizatorzy Brave Cinema zaproszą na spotkanie z afrykanistką dr Karoliną Bieniek oraz Magdą Podsiadły, dziennikarką, podróżniczką i fotografką.
- W niedzielę, 19 grudnia, o godz. 13.30 ruszy warsztat „Jak mówić o Afryce”, na którym uczestnicy dowiedzą się, jak pisać i mówić o Afryce, uwzględniając perspektywę mieszkańców tego kontynentu. O godz. 15.00 zaplanowano spotkanie z afrykańskimi muzykami, m.in. z pochodzącym z Madagaskaru Desire D. Rasolomampionona. Selekcję Brave Cinema podczas tegorocznej AfryKamery zamknie niedzielny seans filmu „Haingosoa”.
– Brave Cinema będzie niejako zwieńczeniem 12. edycji Brave Kids. Jesteśmy obecni we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku nie tylko podczas samego festiwalu w lecie, ale także przez cały rok – działając, edukując i pomagając najmłodszym integrować się i mówić o tematach dla nich najważniejszych – podkreśla Iwona Frydryszak, producent wykonawcza projektu Brave Kids.
Zaskakujący 2021 rok
Rok 2021, pomimo pandemii COVID-19, to rok sukcesów dla Brave Kids. Od lipca do listopada Wrocław był miejscem twórczych warsztatów, występów artystycznych i przeglądów sztuk performatywnych w wykonaniu dzieci i młodzieży z całego świata, w tym z Polski, Hiszpanii, Czech, Indii, Boliwii i Etiopii. Druga edycja plenerowego festiwalu Brave Kids pod wrocławskim niebem zgromadziła blisko 400 dziecięcych i młodzieżowych artystów. W listopadzie świat dzieci i dorosłych mógł się spotkać na pierwszym w historii Parlamencie Brave Kids. O kwestiach najważniejszych dla dzieci i młodzieży, tj. poszanowaniu praw kobiet oraz różnorodności, bezpieczeństwie kraju (związanego z sytuacją na granicy polsko-białoruskiej), trosce o środowisko naturalne, zasoby wodne i czyste powietrze rozmawiano w formie stacjonarnej i online. Rok 2021 to także prestiżowa nagroda „30 Kreatywnych Wrocławia” dla zespołu Brave Kids reprezentowanego przez Iwonę Frydryszak, Michała Patynę, Agnieszkę Ćwieląg i Mary Sadowską-Łakomy. Tytuł ten od 7 lat przyznawany jest osobom szczególnie zaangażowanym w życie miasta.
Brave Cinema:
- „Makongo: Gąsienice” (DCF Wrocław, Sala Lalka) – 17 grudnia godz. 17.30, panel dyskusyjny po seansie.
- „Przestańcie nas filmować” (DCF Wrocław, Sala Lalka) – 18 grudnia godz. 15.00, panel dyskusyjny po seansie.
- Warsztat „Jak mówić o Afryce” (DCF Wrocław, piano bar) – 19 grudnia, godz. 13.30 – 15.00.
- Spotkanie z muzykami (DCF Wrocław, piano bar) – 19 grudnia godz. 15.00.
- „Haingosoa” (DCF Wrocław, Sala Lalka) – 19 grudnia godz. 20.15.
Bilety można kupić na stronie dcf.wroclaw.pl/afrykamera.
Święto sztuki i designu w Krakowie
Gala 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kobieca figuracja i wyraziste barwy. Wystawa prac Renaty Magdy w Drukarni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.