Odważne kino na zakończenie 12. edycji Brave Kids
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Odważne kino dla odważnych widzów. Już za kilka dni podczas wrocławskiej AfryKamery zobaczymy trzy niesamowite filmy przedstawiające życie dzieci w Republice Środkowoafrykańskiej, Demokratycznej Republice Konga i na Madagaskarze. Selekcja Brave Cinema zwieńczy 12. edycję Brave Kids.
Jedni za szkołę swoich dzieci płacą gąsienicami, drudzy, by zapewnić chleb swoim pierworodnym, muszą emigrować z miejsc, w których mieszkali od urodzenia. Jak żyją najmłodsi Afrykańczycy i jakim trudnościom muszą codziennie stawiać czoła? Tego wszystkiego dowiemy się, oglądając „Makongo: Gąsienice” (17 grudnia), „Przestańcie nas filmować” (18 grudnia) i „Haingosoa” (19 grudnia), czyli selekcję Brave Cinema prezentowaną podczas tegorocznej AfryKamery we wrocławskim DCF-ie.
Jak mówi Iwona Frydryszak, producent wykonawcza projektu Brave Kids, do selekcji Brave Cinema wybrano te filmy, które najwierniej oddają realia dzieciństwa w różnych regionach Afryki.
Grudniowe spotkanie z Brave Kids to jednak nie tylko same seanse, ale także panele dyskusyjne, warsztaty i spotkania z artystami.
- 17 grudnia po filmie „Makongo: Gąsienice” odbędzie się panel z Przemysławem Stępniem, dyrektorem artystycznym AfryKamery i afrykanistką dr Urszulą Markowską-Manista, podczas którego uczestnicy będą dyskutować o kulturze afrykańskiej i tradycyjnych sposobach życia na Czarnym Lądzie.
- 18 grudnia po projekcji „Przestańcie nas filmować” organizatorzy Brave Cinema zaproszą na spotkanie z afrykanistką dr Karoliną Bieniek oraz Magdą Podsiadły, dziennikarką, podróżniczką i fotografką.
- W niedzielę, 19 grudnia, o godz. 13.30 ruszy warsztat „Jak mówić o Afryce”, na którym uczestnicy dowiedzą się, jak pisać i mówić o Afryce, uwzględniając perspektywę mieszkańców tego kontynentu. O godz. 15.00 zaplanowano spotkanie z afrykańskimi muzykami, m.in. z pochodzącym z Madagaskaru Desire D. Rasolomampionona. Selekcję Brave Cinema podczas tegorocznej AfryKamery zamknie niedzielny seans filmu „Haingosoa”.
– Brave Cinema będzie niejako zwieńczeniem 12. edycji Brave Kids. Jesteśmy obecni we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku nie tylko podczas samego festiwalu w lecie, ale także przez cały rok – działając, edukując i pomagając najmłodszym integrować się i mówić o tematach dla nich najważniejszych – podkreśla Iwona Frydryszak, producent wykonawcza projektu Brave Kids.
Zaskakujący 2021 rok
Rok 2021, pomimo pandemii COVID-19, to rok sukcesów dla Brave Kids. Od lipca do listopada Wrocław był miejscem twórczych warsztatów, występów artystycznych i przeglądów sztuk performatywnych w wykonaniu dzieci i młodzieży z całego świata, w tym z Polski, Hiszpanii, Czech, Indii, Boliwii i Etiopii. Druga edycja plenerowego festiwalu Brave Kids pod wrocławskim niebem zgromadziła blisko 400 dziecięcych i młodzieżowych artystów. W listopadzie świat dzieci i dorosłych mógł się spotkać na pierwszym w historii Parlamencie Brave Kids. O kwestiach najważniejszych dla dzieci i młodzieży, tj. poszanowaniu praw kobiet oraz różnorodności, bezpieczeństwie kraju (związanego z sytuacją na granicy polsko-białoruskiej), trosce o środowisko naturalne, zasoby wodne i czyste powietrze rozmawiano w formie stacjonarnej i online. Rok 2021 to także prestiżowa nagroda „30 Kreatywnych Wrocławia” dla zespołu Brave Kids reprezentowanego przez Iwonę Frydryszak, Michała Patynę, Agnieszkę Ćwieląg i Mary Sadowską-Łakomy. Tytuł ten od 7 lat przyznawany jest osobom szczególnie zaangażowanym w życie miasta.
Brave Cinema:
- „Makongo: Gąsienice” (DCF Wrocław, Sala Lalka) – 17 grudnia godz. 17.30, panel dyskusyjny po seansie.
- „Przestańcie nas filmować” (DCF Wrocław, Sala Lalka) – 18 grudnia godz. 15.00, panel dyskusyjny po seansie.
- Warsztat „Jak mówić o Afryce” (DCF Wrocław, piano bar) – 19 grudnia, godz. 13.30 – 15.00.
- Spotkanie z muzykami (DCF Wrocław, piano bar) – 19 grudnia godz. 15.00.
- „Haingosoa” (DCF Wrocław, Sala Lalka) – 19 grudnia godz. 20.15.
Bilety można kupić na stronie dcf.wroclaw.pl/afrykamera.
![Z powierza na papier. Marcin Giba o wyjątkowej sztuce uwieczniania natury Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_11472560,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Z powierza na papier. Marcin Giba o wyjątkowej sztuce uwieczniania natury
![Wybitnie inny mural #hellendż: nowa atrakcja turystyczna na mapie stolicy](/files/_uploaded/glownekonf_526656680,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wybitnie inny mural #hellendż: nowa atrakcja turystyczna na mapie stolicy
![Elektrownia Powiśle z Kawai Art Gallery – pierwszą galerią pop-art w Polsce](/files/_uploaded/glownekonf_437720852,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Elektrownia Powiśle z Kawai Art Gallery – pierwszą galerią pop-art w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Gwiazdy
![](/files/1922771799/poplawska-boks-plany-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Aleksandra Popławska: Pomysł na trenowanie boksu zrodził się u mnie z fascynacji Sashą Sidorenko. Dyscyplina ta wymaga skupienia, a właśnie tego mi na co dzień brakuje
Aktorka zaznacza, że trenuje boks, bo pozwala jej nauczyć się trzeźwo myśleć, analizować i szybko podejmować decyzje. Z uprawiania tej dyscypliny czerpie sporą przyjemność, zwłaszcza że robi to pod okiem mistrzyni – Sashy Sidorenko. Aleksandra Popławska podkreśla, że dla niej nie tyle liczy się zwycięstwo na ringu, ile taktyka gry, jaką przyjmuje się wobec przeciwnika.
Konsument
Problem wykorzystywania seksualnego dzieci online wymaga pilnych regulacji. To może wymagać rezygnacji w pewnym stopniu z szyfrowania korespondencji
![](/files/1922771799/wojtasik-regulacje-2-foto,w_133,r_png,_small.png)
– Problem wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie potrzebuje konkretnych regulacji – podkreślają eksperci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. I liczą, że pojawią się one zarówno na forum krajowym, jak i unijnym. Dziś tymczasowe rozporządzenie, wprowadzając odstępstwo od przepisów UE dotyczących prywatności, daje platformom internetowym możliwość dobrowolnego wykrywania materiałów przedstawiających seksualne wykorzystywanie dzieci. Nowe propozycje przepisów na forum zakładają jednak, że zmieni się to w obowiązek. To budzi szereg pytań o prywatność i potencjalne nadużycia.
Teatr
Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
![](/files/1922771799/czule-slowka-aktorzy,w_133,r_png,_small.png)
Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.