Komunikaty PR

OKNOPLAST for Art – artyści wciąż mogą wysyłać zgłoszenia

2024-01-23  |  10:04
Biuro prasowe

Trwa przyjmowanie wizualizacji prac do drugiej edycji międzynarodowego konkursu dla artystów OKNOPLAST for Art. Na zgłoszenia kandydatów organizatorzy czekają do 4 marca 2024. Dla zwycięzców przygotowano nagrody o łącznej puli 12 000 euro, a wszystkie nagrodzone prace zostaną zaprezentowane w Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK.

 

Zadaniem konkursowym jest wykonanie pracy w dowolnej technice na niekonwencjonalnym płótnie, czyli oknie zaprojektowanym przez OKNOPLAST. Udział mogą wziąć osoby pełnoletnie i będące mieszkańcami Unii Europejskiej, które dodatkowo spełniają jeden z trzech warunków: są twórcami z udokumentowanym portfolio artystycznym, są studentami lub absolwentami uczelni artystycznej. Każdy uczestnik może zgłosić tylko jedną pracę koncepcyjną w formie wizualizacji. W celu zachowania równych szans dla wszystkich autorów musi być ona pozbawiona znaków wodnych, podpisów i innych treści identyfikacyjnych.

 

– W pierwszej edycji OKNOPLAST FOR ART wzięło udział ponad 200 artystów z całej Unii Europejskiej, co traktujemy jako wielki sukces. Widzimy, że nietypowy pomysł, jakim jest stworzenie z okna dzieła sztuki spotkał się dużym odzewem środowiska artystycznego i odbiorców sztuki. W drugiej edycji konkursu po raz kolejny dosłownie zderzamy mechaniczny świat produkcji z wrażliwością i kreatywnością twórców. Otrzymaliśmy już kilkadziesiąt wizualizacji prac, a minęła dopiero połowa czasu przeznaczonego na przyjmowanie zgłoszeń – mówi Magdalena Cedro-Czubaj, szefowa marketingu OKNOPLAST.

 

Łączna pula nagród wynosi 12 000 euro (7 000 euro za miejsce 1., 3 000 euro za miejsce 2. oraz 2 000 euro za miejsce 3.). Dodatkowo wszystkie nagrodzone przez jury prace zostaną zaprezentowane na wystawie konkursowej w Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, a także zasilą powiększaną z edycji na edycję kolekcję dzieł sztuki OKNOPLAST.

Planowany termin wystawy pokonkursowej i wernisażu to czerwiec 2024 roku.

——————————

Więcej informacji o konkursie: https://art.oknoplast.com/

Regulamin konkursu: https://art.oknoplast.com/PDF/PL-Regulamin-konkursu.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sztuka Wystawa prac Macieja Świętego w Galerii Dominikańskiej Biuro prasowe
2024-04-29 | 14:50

Wystawa prac Macieja Świętego w Galerii Dominikańskiej

Od piątku, 26 kwietnia, w Galerii Dominikańskiej można zobaczyć wystawę prac wrocławskiego artysty – Macieja Świętego. Ekspozycję tworzą wyjątkowe plakaty, w różnych
Sztuka Występy najzdolniejszych młodych tancerzy na Ochocie. Nie zabraknie mistrzów
2024-04-20 | 13:00

Występy najzdolniejszych młodych tancerzy na Ochocie. Nie zabraknie mistrzów

Kto kiedykolwiek trenował taniec, wie, jak dużo pracy wymaga dojście do poziomu, który pozwalałby na zaprezentowanie swoich umiejętności publicznie - a co dopiero na scenie i w blasku
Sztuka Rising Aeon - Emocje w zderzeniu z ludzkim cierpieniem - strach, współczucie...
2024-04-16 | 12:00

Rising Aeon - Emocje w zderzeniu z ludzkim cierpieniem - strach, współczucie...

Denise Schwizgebel jest szwajcarską artystką wizualną. Jej najnowszy projekt "Rising Aeon" powstał dzięki spotkaniu z Judith Sacchi, szwajcarską dziennikarką i wolontariuszką

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Konsument

Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware

Sztuczne dekoracje kwiatowe, wiosenne wianki, puchate króliki, kurczaczki wielkanocne czy plastikowe świecidełka bożonarodzeniowe – ostatnie lata to prawdziwy boom na sezonowe dekoracje do domu. Trend ten znacząco zyskał na popularności w czasie pandemii, kiedy w domach pracowaliśmy i spędzaliśmy większość wolnego czasu, a podchwyciły go sklepowe marki, które wprowadziły do oferty taki asortyment i kuszą sezonowymi promocjami na niego. Eksperci podkreślają, że o ile w dekorowaniu domu nie ma nic złego, o tyle wybieranie tanich dekoracji i zmienianie ich co kilka tygodni czy miesięcy to trend szkodliwy i dla naszych portfeli, i dla środowiska. I porównują fast homeware do szkodliwości fast fashion, czyli taniej mody w naszych szafach.

Psychologia

Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.