OKNOPLAST for Art – artyści wciąż mogą wysyłać zgłoszenia
Trwa przyjmowanie wizualizacji prac do drugiej edycji międzynarodowego konkursu dla artystów OKNOPLAST for Art. Na zgłoszenia kandydatów organizatorzy czekają do 4 marca 2024. Dla zwycięzców przygotowano nagrody o łącznej puli 12 000 euro, a wszystkie nagrodzone prace zostaną zaprezentowane w Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK.
Zadaniem konkursowym jest wykonanie pracy w dowolnej technice na niekonwencjonalnym płótnie, czyli oknie zaprojektowanym przez OKNOPLAST. Udział mogą wziąć osoby pełnoletnie i będące mieszkańcami Unii Europejskiej, które dodatkowo spełniają jeden z trzech warunków: są twórcami z udokumentowanym portfolio artystycznym, są studentami lub absolwentami uczelni artystycznej. Każdy uczestnik może zgłosić tylko jedną pracę koncepcyjną w formie wizualizacji. W celu zachowania równych szans dla wszystkich autorów musi być ona pozbawiona znaków wodnych, podpisów i innych treści identyfikacyjnych.
– W pierwszej edycji OKNOPLAST FOR ART wzięło udział ponad 200 artystów z całej Unii Europejskiej, co traktujemy jako wielki sukces. Widzimy, że nietypowy pomysł, jakim jest stworzenie z okna dzieła sztuki spotkał się dużym odzewem środowiska artystycznego i odbiorców sztuki. W drugiej edycji konkursu po raz kolejny dosłownie zderzamy mechaniczny świat produkcji z wrażliwością i kreatywnością twórców. Otrzymaliśmy już kilkadziesiąt wizualizacji prac, a minęła dopiero połowa czasu przeznaczonego na przyjmowanie zgłoszeń – mówi Magdalena Cedro-Czubaj, szefowa marketingu OKNOPLAST.
Łączna pula nagród wynosi 12 000 euro (7 000 euro za miejsce 1., 3 000 euro za miejsce 2. oraz 2 000 euro za miejsce 3.). Dodatkowo wszystkie nagrodzone przez jury prace zostaną zaprezentowane na wystawie konkursowej w Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, a także zasilą powiększaną z edycji na edycję kolekcję dzieł sztuki OKNOPLAST.
Planowany termin wystawy pokonkursowej i wernisażu to czerwiec 2024 roku.
——————————
Więcej informacji o konkursie: https://art.oknoplast.com/
Regulamin konkursu: https://art.oknoplast.com/PDF/PL-Regulamin-konkursu.pdf

Sztuka współczesna w Muzeum Warszawy: ścieżka Sztuka wspierania

Koncert Świąteczny w zabytkowej Elektrowni

NOWY PROJEKT CYFROWY - DIGITALIZACJA DÓBR KULTURY WROCŁAWIA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek. Tylko część firm działa na rzecz równości płci

Luka w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn spadła w UE do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Jednocześnie jednak panie częściej niż na kierowniczych pracują na niższych i gorzej płatnych stanowiskach. W Polsce, jak wynika z danych 30% Club Poland, udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na GPW wynosi 18,4 proc. Wskazuje to na potrzebę wdrożenia skutecznych działań na rzecz zwiększenia udziału kobiet w najwyższych strukturach zarządzania, również na szczeblu unijnym.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.